یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضوی اردکانی

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز همزمان با هشتم شوال و سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیت، با بیان این که تسلط حکومت بریتانیای کبیر در قرون ۱۱ و ۱۲ هجری قمری بر خاورمیانه منشاء وقایع و جنایات زیادی بوده است، گفت: تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیت یکی از وقایع زشت و ننگین تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز ابراز داشت: انگلیسی ها با تجزیه امپراطور عثمانی و همچنین تکه تکه کردن سرزمین حجاز و خارج کردن آن از دست سادات آن سرزمین، دستور تشکیل فرقه وهابیت را صادر کرد که این فرقه توسط محمد ابن عبدالوهاب به وجود آمد و کم کم حکومت سعودی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تسلّط سعودیان بر حجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمدبن عبدالوهاب، در هر شهر و منطقه ای که وارد می‌شدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می‌کردند چون که آن را آثار شرک می دانستند.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: وهابیت اولین  بار در سال 1221هـجری قمری بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران کردند و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در هشتم شوال سال 1344هـجری قمری کلیه  بناها ، گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گران قیمت موجود در این اماکن را به تاراج بردند و نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، آنها را با خاک یکسان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی خاطر نشان کرد: قبور چهار امام معصوم (ع) شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبرخدا(ص)  و قبور بسیاری از شخصیتهای نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع است که بارگاه ها و بناهای قبور بقیع توسط وهابیت با خاک یکسان شد.

وی با بیان اینکه تفکر وهابیت برگرفته از خوارج است، بیان داشت: گروه های تروریستی از جمله القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی بر اساس همین تفکر شکل گرفته است که خوشبختانه مسلمانان بیدار شده اند و حتی اهل سنت از نظر فکری و عقیدتی از وهابیت فاصله  گرفته اند.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از این گفتگو به شرایط کنونی آل سعود اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر آل سعود به عنوان متحد رژیم  صهونیستی و با دلارهای نفتی به کشتار مسلمان یمن، سوریه، عراق، بحرین،، لبنان، افغانستان و حتی آفریقا دست می زند که کشتار زنان، کودکان،تخریب بازار و منازل مسکونی با هیچ دین، مذهب و مکتبی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: آل سعود با هماهنگی کامل سرویس های اطلاعاتی رژیم صهونیستی و با حمایت های آمریکا و به خیال خام خودشان داعیه رهبری جهان عرب را در سر می پروانند اما مشخص است فواره چه بالا رود سقوط خواهد کرد که آل سعود نیز به آل سقوط تبدیل خواهد شد.

وی ملت ایران را ملتی بیدار بیان کرد و گفت: همه مردم ایران اسلامی از جمله اهل سنت با هوشیاری و بیداری کامل می دانند که وهابیت یک پدیده شوم و کثیف است که با قدرت الهی، اتحاد مسلمانان و قدرت ایران اسلامی قبرستان بقیع ساخته خواهد شد و لکه ننگی که وهابیت بر چهره اسلام گذاشته است پاک می شود و سرزمین  مقدس بقیع زیارتگاه همه مسلمانان جهان خواهد شد.

امام جمعه موقت شیراز در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: مکتب اهل بیت (ع) زیر بار رژیم صهونیستی وآمریکا نمی رود و مکتب ضد استعمار و استکبار است که جبهه استکبار از مکتب اهل بیت (ع) ضربه خورده است و آل سعود به خوبی می داند که اگر رژیم صهونیستی نابود شود، حکومت آنان نیز نابود می شود و حکومت به دست مردم می افتد.

انتهای پیام../.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha