دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جامعه اسلامی ایرلند خواستار تعامل بیشتر دولت با مسلمانان شد

حوزه/ رهبران مسلمانان ایرلند از دولت این کشور خواستند تا برای مبارزه با ریشه‌های افراط‌گرایی و رادیکال شدن، تعامل بیشتری با جامعه مسلمانان داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از independent.ie، رهبران مسلمانان ایرلند از دولت این کشور خواستند تا برای مبارزه با ریشه‌های افراط‌گرایی و رادیکال شدن، تعامل بیشتری با جامعه مسلمانان داشته باشند.

رهبران جامعه اسلامی نگرانی‌شان را درباره سخنان فرانسیس فیتز جرالد وزیر ایرلندی ابراز  کردند که گفته بود مسلمانانی را که حتی مشکوک به فعالیت‌های جهادی باشند، بدون نیاز به شواهد کافی تحت تعقیب کیفری قرار داده و از کشور اخراج می‌کند.

شیخ محمد عمر القدری، مدیر اجرایی شورای صلح و ادغام مسلمانان ایرلند دراین باره گفته است که تعاملات بیشتری با دولت نیاز است. این شورا شعباتی در کورک، دوبلین و بلفاست دارد.

دکتر قدری همچنین گفت: ما از ایده اخراج افراط‌گرایانی که جرم آن‌ها در دادگاه به اثبات برسد حمایت می‌کنیم با این حال فکر نمی‌کنیم تنها مضنون شدن به افراد دلیل خوبی برای اخراج آنان باشد. شک و گمان مدرک مستدل نیست.

دکتر قدری همچنین از دولت ایرلند خواست تعامل و رابطه بیشتر و نزدیک‌تری با سازمان‌های اسلامی داشته باشد تا با کمک همدیگر بتوانند با افراط‌گرایان و تروریست‌ها مبارزه کرده و گفت: این قدم مثبتی است و نشان می‌دهد که دولت در مبارزه با تهدید افراط‌گرایان جدی است. ولی این کافی نیست و دولت باید تلاش‌های بیشتری برای تعامل ما مسلمانان داشته باشد که ما تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم. من فکر می‌کنم ما به آگاهی نیاز داریم. ما به برنامه‌های آموزشی و ضدرادیکال‌گرایی احتیاج داریم. نیاز است که دولت با جامعه مسلمانان نشسته و تهدید افراط‌گرایی را مورد بحث و بررسی قرار دهد. تاکنون دولت تنها با مسجد کلونسکیگ، بزرگترین مسجد ایرلند به گفتگو نشسته درحالی که دست اندرکاران بسیار بیشتری وجود دارند. رهبران یک مسجد خاص نمایندگان تمامی مسلمانان جامعه نیستند. آن‌ها باید دیگر اعضای جامعه اسلامی را نیز دخیل کنند. بدون برقراری ارتباط با دیگر اعضای جامعه اسلامی که تنوع بسیاری نیز دارند، نمی‌توان تهدید افراط‌گرایی را از میان برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha