دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
شهدای مدافع حرم

حوزه/ مدیرعامل شعر و ادب ایرانیان گفت:۷۰۰ اثر در بخش شعر و ۶۰۰ اثر در بخش داستان به دبیرخانه جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه‌ای؛ حافظان حرم» ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی قزلی عصر امروز در مراسم اختتامیه شعر و داستان یک دقیقه ای حافظان حرم که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی  قم برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم شهدای مظلومی هستند که باید آنها را به جامعه بشناسانیم، شعر و داستان یکی از موضوعات است که می توان به وسیله آن به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت.
وی بیان کرد:  موضوعات مرتبط با شعر و جنگ مبحث جدیدی نیست و در این امر در دنیا نیز دارای سابقه است؛ در همین راستا باید بتوانیم با استفاده از هنر و ادبیات به خصوص شعر در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت(ع) به خصوص فرهنگ دفاع از حرم اهل بیت(ع) و شهدای مدافع حرم و آرمان های والای اسلامی تلاش کنیم.

مدیر عامل شعر و ادب ایرانیان عنوان کرد: دفاع از حرم موضوعی فراملی است زیرا موضوعاتی چون جهاد و ایثار و شهادت مرتبط به اندیشه والای اسلامی و دینی است؛ امروزه وظیفه هنرمندان است که با ذوق و قریحه هنرمندانه خویش این شمیم روح افزار را در سطح جهان منتشر کنند.

قزی اظهارکرد: در همین راستا مراسم اختتامیه شعر و داستان یک دقیقه ای حافظان حرم با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شد و خوشبختانه 700 اثر در بخش شعر و 600 اثر در بخش داستان به دبیرخانه جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه‌ای؛ حافظان حرم» ارسال شده است، اظهار کرد: بیش از هزار و 100 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: پس از دریافت و داوری آثار دو نفر به عنوان شاعر برگزیده و به نفر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدن؛ میانگین سن شاعران شرکت کننده در مسابقه شعر و داستان یک دقیقه ای 35 سال و میانگین سن شرکت کنندگان در بخش داستان 29 سال بود و پایین ترین سن شخص شرکت کننده 9 سال و بالاترین شخصی که در مسابقه شرکت کرد62 سال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha