دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس و مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مسئول شورای آموزش موسسه دارالاعلام با اشاره به اینکه بخش آموزش موسسه دارالاعلام نیز بیشتر رویکرد پژوهشی داشته است، گفت: دانش پژوهان این موسسه در بخش آموزش، بیش از ۱۵ هزار صفحه مقاله و خلاصه نویسی به استاد ارائه کردند و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رجبی عصر شنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس و مراکز تخصصی تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه این موسسه تبیین کننده توحید ولایی است، اظهار داشت: توحید اگر خوب شناخته نشود یا به صورت انحرافی معرفی شود، آفات جدی و مخربی در جامعه اسلامی از خود به جای می گذارد که امروز شاهد هستیم در کشورهای اسلامی سرچشمه همه خیانت ها و جنایت ها، ناشی از عدم شناخت توحید است.

وی تصریح کرد: رسالت موسسه دارالاعلام تبیین توحید و معیار شرک در ابعاد مختلف است و به نقد کسانی می پردازد که هجمه های همه جانبه ای را علیه مکتب اهلبیت(ع) گسترش داده اند.  

مسئول شورای آموزش موسسه دارالاعلام افزود: برای معرفی و نقد جریان سلفی و وهابیت که سال ها با همه امکانات از تهمت، دروغ و تحریف واقعیات دریغ نداشتند، اقدامات عمیقی لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: در سال 1388 تاکید شد که نسبت به مسئله وهابیت خلا بزرگی در حوزه احساس می شود و بر این اساس، موسسه دارالاعلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم تاسیس شد و فعالیت خود را در دو محور آموزش و پژوهش آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش آموزش موسسه دارالاعلام نیز بیشتر رویکرد پژوهشی داشته است، گفت: دانش پژوهان این موسسه در بخش آموزش، بیش از 15 هزار صفحه مقاله و خلاصه نویسی به استاد ارائه کردند و بیش از 100 مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی چاپ شده است.

مسئول شورای آموزش موسسه دارالاعلام افزود: تالیف بیش از 20 جلد کتاب تخصصی در نقد وهابیت، برگزاری بیش از  130 کارگاه نقد وهابیت و برگزاری 26 کلاس آموزشی نقد وهابیت از دیگر دستاوردهای آموزشی این موسسه است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: گسترش و تجهیز کتابخانه موسسه به بیش از 15 هزار جلد کتاب تخصصی، راه اندازی بخش انتشارات و چاپ، انتشار بیش از 90 جلد کتاب تخصصی به زبان های مختلف، راه اندازی مجلات و انتشار 19 شماره از مجله «سراج منیر» و 2 شماره از «سلفی پژوهشی»، راه اندازی جامع ترین سایت تخصصی نقد وهابیت با بیش از 10 هزار مطلب تخصصی، احیای نسخ خطی قدیمی از علمای شیعه و اهل سنت در زمینه نقد وهابیت و همکاری با مراکز علمی از جمله اقدامات بخش پژوهشی موسسه دارالاعلام است.  

وی با ابراز امیدواری از اینکه با حمایت های آیت الله العظمی مکارم، ابعاد مختلف اقدامات این موسسه گسترش بیشتری داشته باشد، ابراز داشت: همچنین امیدواریم این دستاوردهای آموزشی و پژوهشی به گونه ای نظم و انضباط داده شود که تباه نشوند و در مراکز تحت اشراف نظیر شبکه ولایت، مراکز آموزشی و حوزه های علمیه استفاده شوند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha