دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، با بیان این که رسالت حوزه های علمیه چیزی جز ابلاغ و حفاظت از پیام غدیر نیست، گفت: امروز بیش از ۷۰ هزار فارغ التحصیل و ۸۰ هزار طلبه خواهر، حاصل تلاش حوزه های خواهران است که در زمینه فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری، پدیده بی نظیری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید حوزه علمیه زهرائه نجف آباد، عید سعید غدیر خم را عید الله اکبر نامید و بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در خطبه غدیر، ابلاغ پیام غدیر را به عهده تمام نسل ها در کل دوران ها، قرار داده است.

وی غدیر را عامل اکمال دین دانست و ادامه داد: آنچه تمام بشریت به وسیله انبیا الهی به دنبال آن بوده به واسطه غدیر تحقق پیدا می کند، این امر با تعبیر هشدار گونه قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام(ص) آشکار می گردد، آن گونه که به رسول اکرم(ص) خطاب می شود اگر آن را به انجام نرسانی رسالت را بیان نکرده ای!

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: تمامی نگرانی پیامبر اسلام(ص) این بود که امتش پس از او به پیام غدیر توجه نکرده و به این رسالت عمل نکنند، پس بر همه ما و شما فرض است که غدیر را پاس داشته و این امانت را به نسل بعد منتقل کنیم، پاس نداشتن غدیر به معنی ناشکری و ناپساسی ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه به هدف شکل گیری حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: رسالت تاسیس حوزه های علمیه در طول تاریخ چیزی جز ابلاغ و حفاظت از پیام غدیر نبوده، اگر عده ای با جان خویش و افرادی با کوچ خود به پاسداشت غدیر کمک کردند، ما نیز در برابر آنها وظیفه داریم تا ادامه این حرکت را به عهده بگیریم.

حجت الاسلام جمشیدی به آمار درخشان حضور خواهران در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: امروز 482 مدرسه به صورت رسمی به تربیت خواهران طلبه می پردازند که با توجه به فعالیت مراکز غیر رسمی در پرورش طلاب می تواند از 500 مدرسه یاد کرد که با کمترین امکانات، به پرورش بانوان برای حضور در جامعه می پردازند.

مدیر حوزه های علمیه خوهران ادامه داد: سهم دولت ها در توسعه زیر ساخت های مدارس علمیه قابل توجه است، اما مشارکت مردم در این عرصه بسیار درخشان تر است.

وی، اصفهان را پیشانی حوزه های علمیه خواهران در کشور خواند و بیان داشت: با نگاهی به حرکت حوزه های علمیه در خواهیم یافت که امروز بیش از 70هزار فارغ التحصیل و  80هزار طلبه خواهر حاصل تلاش حوزه های علمیه خواهران کشور است که در زمینه فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری، پدیده بی نظیری است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، ملاک اصلی موفقیت در حوزه ها را امری فراتر از امکانات دانست و گفت: امیرالمومنین(ع) در پاسخ به فردی که شمشیر ایشان را کوتاه دانست، فرمود کوتاهی شمشیرم را با گامی به جلو جبران می کنم، لذا خواهران طلبه کمبود امکانات خود را با تلاش بیشتر مرتفع نمودند، این که می بینیم در جشنواره ها خواهران طلبه از دوردسترین نقاط به رتبه های برتر دست می یابند؛ حکایت از این موضوع دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) که فرمودند «موقعی که انسان ها عاجز در اطاعت الهی کوتاه می کنند، اطاعت الهی غنیمت انسان ها زیرک است» ادامه داد: در این دوره اطاعت الهی بهترین چیزی است که نصیب انسان می شود و طلاب حوزه های علمیه از این نعمت برخوردارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، حوزه های علمیه را یک ظرفیت بسیار عظیم دانست و گفت: نگرانی مسئولین ارشد نظام مقابله با آسیب های اجتماعی است و حوزه های علمیه خواهران از چندین سال گذشته  مقابله با آسیب های اجتماعی را آغاز  کرده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به حدیثی از امام صادق عليه ‏السلام اشاره کرد که در آن نقل شده است «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏ِِ، وعَمِلَ للّه‏ِِ، وعَلَّمَ للّه‏ِِ! - هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و خطاب به اساتید حوزه بیان داشت: ماندگاری شما به تربیت شاگردانی بهتر از خودتان است، کسانی که با تمام توان خود برای آماده سازی تعلیم و تعلم  تلاش می کنند، نتیجه عمل آنها عظیم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha