سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 394346
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مشکلات آغاز سال تحصیلی در بحرین

حوزه/ اولین روز درسی سال جدید در بحرین در حالی آغاز می شود که مردم این کشور از توزیع کتاب های قدیمی و پاره میان دانش آموزان و دشواری های ناشی از محاصره شهرک الدراز گله دارند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، اولین روز درسی سال جدید در بحرین در حالی آغار می شود که مردم این کشور از توزیع کتاب های قدیمی و پاره میان دانش آموزان و دشواری های پیش روی دانش آموزان پسر و دختر به دلیل محاصره شهرک الدراز  گله دارند.

 فعالان شبکه های اجتماعی تصاویری را از کتاب های درسی منتشر کرده اند که دیروز یک شنبه بین مدارس توزیع شده است. این کتاب ها مخصوصا برای دانش آموزان ابتدایی غیر قابل استفاده می باشد. مسئولان تربیتی در توضیح این اتفاق گفته اند این ها کتاب هایی است که سال گذشته از دانش آموزان پس گرفته شده و از صاحبان قبلی آنها جریمه دریافت شده است، اما وزارت تربیت آل خلیفه در سال جدید همین کتاب های پاره و غیر قابل استفاده را دوباره بین دانش آموزان توزیع کرده و این یک فساد آشکار است و سیاستی است که با اصول ترتبیتی منافات دارد و نباید با دانش آموزان در روز اول مدرسه این گونه برخورد شود.

همچنین محاصره شهرک الدراز مشکلاتی برای دانش آموزان دختر و پسر این منطقه ایجاد کرده است، زیرا به اتوبوس ها اجازه ورود به شهرک داده نمی شود و دانش آموزان مجبورند از راه های دیگری وارد شهرک شوند و از ایست بازرسی هایی عبور کند که زره پوش های آل خلیفه در آن متمرکز اند. تعدادی از دانش آموزان مدرسه الدراز نیز دیروز پس از پایان مدرسه، مدت زیادی منتظر آمدن اتوبوس ها برای رفتن به خانه بودند.

فعالان حقوق بشر می گویند تصاویری که دیروز دوربین ها ثبت کرده اند نشان می دهد دانش آموزان بحرینی مجبورند در یک فضای کاملا نظامی و سخت درس بخوانند و این شبیه همان چیزی است که در فلسطین اشغالی و به سبب محاصره مدارس توسط اشغالگران صهیونیست رخ می دهد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha