یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جشن تلبس طلاب خوزستانی

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به فرارسیدن عیدغدیر، از برگزاری جشن‌های تلبس طلاب در مدارس استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم، به برگزاری جشن‌های تلبس طلاب در مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام غدیر بیش از 25 نفر از طلاب خوزستانی به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شوند.

وی بابیان این‌که در سال جاری، با توجه به اعمال یک سری سیاست‌های تهذیبی از سوی مدیریت حوزه علمیه استان، شرایط اعطای مدرک تلبس، اندکی سخت و مراحل آن دقیق‌تر است، بیان داشت: بنا به دستور آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، مراحل اعطای مجوز تلبس طلاب، بسیار دقیق‌تر شده و به همین دلیل نیز، تنها ۲۵ طلبه مجوز حضور در مراسم عمامه گذاری را پیداکرده‌اند.

حجت‌الاسلام منصوری، بابیان این‌که هر طلبه می‌بایست از سه مرحله برای کسب مجوز تلبس، عبور کند، گفت: نخستین مرحله، شرکت در دوره تلبس و قبولی در آزمون پایانی، دومین مرحله شرکت در مصاحبه حضوری مدرسه و سومین مرحله نیز مصاحبه در مصاحبه متمرکز مدیریت حوزه علمیه استان است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: إن شاءالله در مراسمی باشکوه قرار است طلابی از مدارس علمیه آل طیب، امام خمینی(ره)، خاتم الأنبیاء و امیرالمؤمنین(ع) اهواز و همچنین از شهرستان امیدیه، رامهرمز، هویزه، آبادان و دزفول، به لباس مقدس روحانیت ملبس شوند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مردم ولایت مدار خوزستان هر سال با شور و نشاط خاصی در جشن‌ها و برنامه‌های عید سعید غدیر حاضر می‌شوند و این مسأله یکی از عنایات خداوند متعال به مردم استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha