سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر نرجه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: جایگاه امام‌جمعه مربوط به جناح،گروه و قبیله خاص نیست؛ بدترین تهمت به یک امام‌جمعه این است که او را چپی و یا راستی معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر نرجه  که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان تاکستان برگزارشد، ضمن خرسندی از برگزاری نماز جمعه در این شهر گفت:   جایگاه امام‌جمعه مربوط به  جناح،گروه و قبیله خاص نیست؛ بدترین تهمت به یک امام‌جمعه این است که او را چپی و یا راستی معرفی کنند.

رئیس شورای  حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه خداوند گفته وقتی به نماز جمعه دعوت می‌شوید به سوی آن بشتابید و آن را جدی بگیرید، ادامه داد: نباید به نماز بگوییم کار داریم بلکه باید به کار بگوییم وقت نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهارکرد: نماز جمعه فرصت بی‌بدیل و بی‌نظیر است و این عمل عبادی و دینی فرصت ارزشمندی برای توده‌های مردم، مسئولان و روحانیت برای اعتلا و رشد جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این خصوص که نماز جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی و فرهنگی است، بیان کرد: رهبری به این خاطر قرارگاه را یک اصطلاح نظامی معرفی کرده‌اند که می‌خواهند تأکید کنند که اهمیت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ نظامی و سخت نیست.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خدای متعال انسانها را دعوت می‌کند همین که مسؤولیتی پیدا کردند در پی اقامه و برپایی نماز باشند و آنهایی که به این معنا تحقق ببخشند ثمره آن پس از مرگ نیز با آنها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی و مذهبی مهمی است، اظهار کرد: امام جمعه‌ها فرمانده این پایگاه هستند و باید برای جذب مردم به نمازهای جمعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: رفتار مسئولان، مردم و روحانیون نشان می‌دهد که درک درست و خداپسندانه‌ای از نماز جمعه در شهر نرجه وجود دارد و تداوم این حضور و همراهی آینده خوبی را برای این شهر رقم می‌زند

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خداوردی به عنوان امام جمعه جدید شهر نرجه منصوب شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha