یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
برگزاری نشست «مسلمان بودن» در داکوتای جنوبی

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی شهر سوفالز، قصد برگزاری نشست اسلام شناسی با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره اسلام را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از argusleader.com، مسلمانان آمریکایی در شهر سوفالز در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا، بعد از ظهر فردا قصد برگزاری نشست اسلام‌شناسی با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره دین اسلام را دارند. در این نشست که در سالن کتابخانه برپا شده و «مسلمان بودن در شهر سوفالز» نام دارد، اعضای جامعه اسلامی این شهر  به سئوالات بی‌جواب مردم درباره اسلام پاسخ خواهند داد.

مارک بلک بورن یکی از هماهنگ کنندگان این نشست می‌گوید: ما قصد ایجاد گفتمان میان مردم را داریم.

بلک بورن، مدیر مرکز عام المنفعه ایجاد ارتباطات پایدار است که با همکاری مرکز فرهنگی سوفالز این گردهمایی را برگزار کرده و در این باره می‌گوید: در این مباحثه ما اعضای مختلف جامعه را دور هم جمع می‌کنیم تا درباره مسلمانان، دین اسلام و زندگی روزمره مسلمانان آمریکا بیشتر به آنان بیاموزیم.

محمد شریف 50 ساله، مهندس الکترونیک و از بنیانگذاران یکی از 3 مسجد و مراکز اسلامی این شهر، از سخنرانان این جلسه خواهد بود. او که در سال 1991 از لیبی به آمریکا آمده می‌گوید: ما اکنون بخشی از جامعه محسوب شده و فرزندانمان در اینجا به مدرسه می‌روند. ما هم مانند دیگران مالیات پرداخت می‌کنیم. با این همه شاهد فوران اسلام‌ستیزی در سال جاری خصوصا هنگام مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بودیم، امیدواریم این نشست به جریانی آموزنده و تغییردهنده تبدیل شود.

شریف در ادامه می‌گوید: من فکر می‌کنم در کل سوءتفاهمات زیادی درباره مسلمانان وجود دارد و ما سعی داریم تا آنجا که در توانمان است این سوءتفاهمات را برطرف سازیم.

شریف یکی از 5 هزار مسلمان ساکن این شهر است و برگزار کنندگان این نشست امیدوار هستند از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن روایت‌های زندگی‌شان استفاده کنند.

* اسلام‌هراسی در جنوب داکوتا سن و سال نمی‌شناسد

تنزیه اسلام، یک وکیل مهاجر که در برگزاری این نشست همکاری کرده می‌گوید: مسلمانان در جنوب داکوتا در تمامی دوره‌های سنی در معرض تبعیض و اسلام‌هراسی قرار دارند. من تاکنون گزارش‌های متعددی از مورد تبعیض قرار گرفتن کودکان و تروریست خوانده شدن آنان در مدرسه به دستم رسیده و وقتی کار به کودکانمان می‌رسد، مهمترین نگرانی برای ما ایجاد می‌شود. در مورد بزرگسالان نیز فقدان درک سیاسی خصوصا در محیط کار برای مسلمانان مشکل ساز است. مسلمانان در محل کارشان به ویژه در رابطه با طرز لباس پوشیدن، روزه گرفتن و نماز خواندن در معرض موانع و مشکلات زیادی قرار دارند.

 

داکوتای جنوبی

داکوتای جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha