سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
 علاءالدین صفی خانی

حوزه / دوره آشنایی با آیین نگارش و مکاتبات اداری به مدت دو روز از سوی معاونت امور طلاب حوزه علمیه قزوین برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی در کارگاه آشنایی با آیین نگارش و مکاتبات اداری ،  به فن درست  نوشتن نامه های  تاکید و  گفت: امروز روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی به طور مستقیم و غیر مستقیم با سازمان های اجتماعی،  دولتی در ارتباط هستند و برگزاری و شرکت در این دوره از کلاس ها درنگارش نامه بسیار اثرگذار می باشد.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: یک مدیرومعاون که  در بخش های مختلف حوزه علمیه مشغول به  کار است  باید نحوه کار با اتوماسیون، دبیرخانه، بایگانی و طبقه بندی اسناد و گزارش نویسی  را به طور  کامل دانسته و آگاه باشد.

وی به اهداف برگزاری این  کلاسها برای مدیران مدارس علمیه بیان داشت: ارتقاء  مهارت های علمی  فراگیران در نگارش نامه های اداری، ، همچنین ارتقاء  فراگیران در بخش گزارش نویسی از اهداف این کلاسها می باشد.

معاون  امور طلاب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بی اعتنایی بعضی از مردم و حتی  افرادی که دارای تحصیلات  بالا داشته به  فنون و اصول خوب نوشتن نمی تواند دلایل آنان را دربی اهمیت دانستن این فن توجیه  نمود.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که  نگارش صحیح در هر زمانی به عنوان یک نیاز اجتناب ناپذیر و ضروری  برای همه  افراد جامعه به ویژه مدیران و اساتید حوزه علمیه می باشد.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: مدیران و معاونین حوزه علمیه باید با قواعد کلی و اساسی نگارش ودستور زبان فارسی آگاهی  کاملی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha