دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام علی نعمت الهی-مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه/ حجت الاسلام نعمت اللهی از اعزام ۲۰۰ روحانی قزوینی به پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: انتقال پیام عاشورا و اربعین بدون برنامه ریزی دقیق، محتوایی و تبلیغی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  علی نعمت اللهی، امروز درجمع اعضای ستاد اربعین حسینی(ع)  قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: مراسم اربعین حسینی امسال باشکوه تر از سالهای گذشته و با حضور میلیونی عاشقان و دوستداران سید و سالار شهیدان برگزارخواهد شد و این نشان دهنده آن است که ملت  ایران و همه انسانهای آزاده سراسر دنیا به اهل بیت ائمه معصومین عشق می ورزند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این اداره‌کل به عنوان مسئول کمیته  فرهنگی و آموزشی اربعین استان، بیش از ۳۰ مورد مصوبه و پیگیری داشته است. این مسئولیت در استان‌های دیگر برعهده بعثه مقام معظم رهبری است، اما در ۸ استانی که این بعثه تشکیل نشده، این وظیفه بر عهده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان می باشد.

وی به توزیع محصولات فرهنگی بین روحانیون ومبلغین اعزامی به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهارداشت: تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه اربعین شامل بروشور، جزوات، پوستر و کتاب و تحویل آنها به مبلغین، هیئات مذهبی و سایر فعالان و تهیه بیش از ۱۰ هزار بروشور با همکاری سایر کمیته‌ها از دیگر کارهای انجام شده می‌باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مبلغان هر شهرستان و اطلاع رسانی جلسات این کمیته از طریق رسانه ها به ویژه خبرگزاری حوزه از دیگر اقدامات بوده است.

وی در ادامه از اعزام 200 مبلغ و روحانی استان به عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: مبلغین و روحانیون اعزامی از 24 آبان عازم این سفر معنوی می‌شوند و به مدت ده روز در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مسیرهای پیاده‌روی حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام نعمت الهی در پایان تصریح کرد:  انتقال پیام عاشورا و اربعین بدون برنامه ریزی دقیق، محتوایی و تبلیغی امکان پذیر نیست و یکی از موضوعات مهم در این عرصه، بحث تبلیغ و نماز است که در این راستا از حضور مبلغان در مجموعه اجتماع میلیونی به صورت برنامه ریزی شده استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha