دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
 آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

حوزه/ مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در لحظات سخت مصلحت نظام را بر مصالح شخصی و گروهی ترجیح داد و سکوت و سخنش جز از سر تشخیص وظیفه و رضای پروردگار نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیام تسلیت استاد هادوی تهرانی به مناسبت ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی بدین شرح است:

باسمه تعالی
مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا  (احزاب/23)
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.  (احزاب/23)
خبر ارتحال حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی رحمة الله عليه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
آن رادمرد که از تبار صالحان بود عمر خویش را در خدمت به اسلام و مسلمین سپری کرد. نقش برجسته وی در انقلاب اسلامی در حلقه حواریون روح الله قدس الله نفسه الزکیه زبانزد خاص و عام است.
او عالمی مجاهد بود که در لحظات سخت مصلحت نظام را بر مصالح شخصی و گروهی ترجیح داد و سکوت و سخنش جز از سر تشخیص وظیفه و رضای پروردگار نبود.
روحش شاد و حشرش با اجداد طاهرینش باد.
این جانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور حضرات مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب دامت برکاتهم و تمامی ملت ایران و ارادتمندان آن مرحوم به ویژه بازماندگان مکرم ایشان و بالاخص آقا زاده فاضل حضرت حجة الاسلام والمسلمین آقای سید علی دامت توفیقاته برای آن مرحوم علو درجات و حشر با محمد و آل محمد صلى الله عليه و آله و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.
مهدی هادوی تهرانی
3 آذرماه 1395

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha