سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام روحانی/مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان گفت: روحانیت علاوه براین که با تاسی ار پیامبر اکرم (ص) باید ارشاد و هدایت جامعه را به عهده گیرد، در صحنه های مختلف کشور هم باید حضوری فعال داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» ازکاشان، حجت الاسلام روحانی، ظهر امروز در مراسم عزای دهه آخر دهه صفر درحسینیه آیت الله یثربی(ره) کاشان، به نقش روحانیت در هدایت گری جامعه اشاره کرد و گفت: همان طور که پیامبر اکرم(ص) هدایت یک نفر را با فضیلت می دانست، در مقطع فعلی نیز روحانیون باید مردم را به سوی حق وعدالت هدایت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان با اشاره به نقش اخلاق در پیشرفت جامعه اسلامی، افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) فقه اخلاق را برای رشد اخلاقی جامعه بشری پیاده کردند.

وی با بیان اینکه مسئولین و هدایت گران جامعه نباید ازاندک چیزی ناراحت شوند، گفت: همان طور که پیامبر اکرم(ص) درمقابل مشکلات و سختی ها شرح صبر داشت، کسانی هم که در نظام اسلامی می خواهند مسئولیتی را به عهده بگیرند، نباید از اندک چیزی ناراحت شوند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بخشی از تدبیرها و رفتارهای پیامبر اکرم(ص) درجنگ خیبر، افزود: پیامبر اکرم(ص) درآخرین لحظات عمرش نگران امت خود بودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha