چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیف الله صرامی

حوزه/ رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دستاوردهای مهم این پژوهشکده را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله صرامی رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دستاوردهای مهم این پژوهشکده از هفته پژوهش سال ۹۴ تا هفته پژوهش امسال اشاره کرد و گفت: دستاوردهای پژوهشی معمولا دیریاب و سخت یاب است، ممکن است بذر یک پروژه در سالی کاشته شود، سال بعد آثاری از سر برآوردن آن نمایان شود، سالها در پای آن تلاش شود تا بالاخره به بار بنشیند.

وی افزود:  کارهای پژوهشکده عملا از سرمنشاء گروهها بر می خیزد که در سال گذشته ۵۵ پروژه ریز و درشت با سرعت های کم و زیاد در سه گروه موضوعات و مسائل فقهی حقوقی، فلسفه فقه و دانش های وابسته به فقه، در جریان بوده است. گزارش روند انجام این پروژه ها از مدیران و کارشناسان محترم گروها قابل دسترسی است.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  خاطرنشان کرد:جلسات متعدد شورای پژوهشی و شورای مدیران(هیئت رئیسه)پژوهشکده با موضوعات مختلف و متعددی هم انجام شده که گزارش آن از دفتر پژوهش پژوهشکده انتظار می رود.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم پژوهشکده از هفته پژوهش سال گذشته تا هفته پژوهش امسال گفت: تدارک انجام پروژه عظیم فقه هنر که پیرو برگزاری همایش فقه هنر در سال۹۴ و تاکیدات مقام معظم رهبری بر پی گیری جامع و پیوسته موضوع، به پژوهشکده سپرده شده است و امید است با عنایت ویژه ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه با سرعت و دقت مطلوب به انجام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین صرامی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری های سه جانبه با انجمن اصول فقه که تاکنون در برگزاری یک کرسی ترویجی مشترک و نقد یکی از آثار پژوهشکده در انجمن نتیجه داده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی که فعلا در قالب برگزاری چند کرسی علمی در حال تدارک است، به دست نشر سپردن سه اثر نظریه پردازی در فقه و اصول، قراردادهای الکترونیکی و گفت و گوهای درآمدی بر مساله روابط زن و مرد در جامعه اسلامی،  ارتباط بیشتر با مجله فقه با به عهده گرفتن سردبیری مجله توسط مسئول پژوهشکده و استفاده سازمان یافته تر از مدیران و هیات علمی پژوهشکده در غنای کیفی و سرعت بخشیدن به نشر شماره های عقب افتاده مجله از دیگر برنامه این پژوهشکده می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha