دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
احد آزادی خواه

حوزه/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: با حمایت از تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های علمیه، بتوانیم بسترهای ترویج فرهنگ دینی در کشور را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با  مراجع و علما گفت: یکی از مهمترین اولویت هایی که کشور و نظام به آن نیازمند است تحول در حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: نظام به آینده حوزه های علمیه امیدوار است، زیرا جوانان مستعد و خوش‌فکری در حوزه‌های علمیه حضور دارند که با نگاه‌های کاربردی می‌توانند خواسته‌های نظام اسلامی را رفع کنند.

حجت‌الاسلام آزادی خواه بیان کرد: خوشبختانه رویکرد بسیار مناسبی از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه های علمیه به عمل آمده و خواهد آمد ولی از دیگر سوی مسئولان حوزه‌های علمیه باید حمایت‌های لازم را از این کمیسیون داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  بر لزوم تعامل این دو نهاد در ارایه درخواست و عمل متقابل تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت هایی که امروزه کشور مابه آن نیازمند است، مساله پژوهش است، زیرا طلاب باید به سمت فعالیت‌های پژوهشی هدایت شوند، چراکه اکنون ظرفیت آموزش از مباحث پژوهشی جلوتر رفته است.

وی بر اهتمام مسئولان ملی نسبت به استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: امیدواریم با حمایت از تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های علمیه بتوانیم بسترهای ترویج فرهنگ دینی در کشور را مهیا کنیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تصریح کرد: امروز ساده‌زیستی طلاب در شرایط کنونی برای برخی از آنها مشکل‌ساز شده است و حتی با اینکه نوع زندگی عموم مردم تغییر کرده است اما طلاب همانند سال‌های گذشته ساده‌زیستی را ادامه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha