سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
نرم افزار اندرویدی «جامع دروس حوزوی»

حوزه/ نرم افزار اندرویدی « جامع دروس حوزوی »، برای نخستین بار به همت یک طلبه خلاّق حوزه علمیه، تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان در فضای مجازی قرار دارد.

حجت الاسلام مهدی گلرخ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: ایده و نقطه آغاز پروژه نرم افزار "جامع دروس حوزوی" توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له بر حضور مفید اقشار مذهبی و روحانیون در فضای مجازی بود.

وی افزود: نرم افزار جامع دروس حوزوی با هدف ترویج دروس حوزه و امکان تحصیل مجازی برای علاقه مندان به دروس حوزه، با همت و پشتکار جوانان طلبه با یک سال تلاش تولید شده است.

حجت الاسلام گلرخ ادامه داد: در این نرم افزار سعی کرده ایم تمامی امکاناتی که یک فرد برای یادگیری علوم حوزوی نیاز دارد را فراهم آوریم تا افرادی هم که علاقه مند به فراگیری علوم حوزوی هستند، اما نتوانستند در حوزه شرکت کنند، بتوانند از آن استفاده کنند.

متکفل پروژه اندرویدی دروس حوزوی با اشاره به محتویات این نرم افزار گفت: این محصول شامل تمامی کتبی که در حوزه های علمیه درس داده می شود که به شکل "صوت" و "شرح اساتید بر متن اصلی کتاب ها"، "برگزاری آزمون مجازی" و " سوالات امتحانی" تهیه و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این نرم افزار هیچ ارتباطی با نرم افزار دروس حوزوی نور( دکستابی) ندارد، به برخی از امکانات این محصول اشاره کرد و اظهارداشت: « بار گذاری تمامی کتب سطح اول حوزه (کتب سطح دوم در آینده نزدیک بارگذاری می شود)»، « صوت تدریس اساتید مطرح حوزه های علمیه که با متن کتاب تطبیق داده شده»، «برگزاری آزمون تستی همراه با کارنامه برای تمامی دروس»، «تطبیق شرح و ترجمه برای کتاب های مهم دروس حوزه»، «نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ برای هر درس» می باشد.

حجت الاسلام گلرخ ادامه داد: «قابلیت حاشیه زنی و برجسته کردن مطالب مهم»، «قرار گرفتن منابع و مراجع تمامی کتب»،« امکان جستجو در محتویات کتاب»، «امکان تغییر سایز فونت و صفحه نمایش به حالت نور شب»، «امکان برقراری مستقیم کاربر با مدیر نرم افزار جهت هرگونه سوال انتقاد و پیشنهادات» و ده ها امکانات دیگر جهت سهولت در فراگیری علوم حوزوی از قابلیت های این نرم افزار فاخر می باشد.

وی بیان داشت: بخش های اصلی این نرم افزار تشکیل شده از سطح اول سطح دوم و دروس خارج که در حال حاضر سطح اول آن در اختیار علاقه مندان قرارگرفته و سطح دوم و دروس خارجه در آینده خیلی نزدیک در نرم افزار بارگذاری می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات اضافه کرد: این نرم افزار با هزینه شخصی صورت گرفته و هیچ وابستگی به ارگانی ندارد و همچنین برای ادامه این نرم افزار، ارتقا و افزودن بخش های دیگر، نیاز به هزینه های بالایی دارد لذا از کسانی که تمایل دارند ما را در اتمام این پروژه یاری رسانند، استقبال می کنیم

علاقه مندان به دریافت برنامه جامع دروس حوزوی می توانند از طریق سایت برنامه به نشانی www.droose-howzeh.ir

و یا کانال تلگرامی برنامه به نشانیhttps://telegram.me/jame_droose_howze اقدام به دریافت کنند.

این نرم افزار یک اپلیکیشن درون پرداختی است به این شکل که دریافت و نصب و استفاده از برخی کتب رایگان می باشد و برای امکانات و کتاب های بیشتر نیاز به پرداخت هزینه اندکی دارد

جهت هرگونه سوال،پیشنهاد،انتقاد میتوانید با مدیر کانال در ارتباط باشید:

@droose_howzeh

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدمحمد عادلی AF ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    سلام علیکم خدمت حضرت عالی خوب شما فقط این نرم افزار حوزه رو تبلیغات میکنید بنده شدیدا به این برنانه نیاز دارم اما راه دانلود این برنامه اصلا وجود نداره چگونه دانلود کنم
  • دروس حوزوی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام خسته نباشید دروس حوزوی سطح دو و سه را دارد اگه دارد چگونه باید خرید کرد ایا بر روی لب تاپ هم می آید