چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بعثت

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که رسول خدا(ص)، دارای کاملترین صفات اخلاقی بود، گفت: "عدالت خواهی"، یکی از مهمترین اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر نیساری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول(ص)، و با اشاره به شرایط مردم عصر جاهلیت، اظهار کرد:  در عصر جاهلیت مردم در بدترین جایگاه اجتماعی زندگی می کردند و بدترین آیین که بت پرستی بود را داشته اند.  مردم آن عصر، خون یکدیگر را به ناحق ریخته، با خویشاوندان خویش بد رفتار بوده و دختران را نیز زنده به گور می کردند.

مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله بشرویه با اشاره به این که گناه، سراسر وجود مردم عصر جاهلیت را فرا گرفته و آنان درگیر خرافه پرستی و سنت های غلط بودند، تصریح کرد: در این اوضاع نابسامان عقیدتی، اخلاقی و اجتماعی، رسول خدا(ص) به پیامبری مبعوث می گردد تا مردم را راهنمایی کند و دست از تعصبات بیجا، خرافه پرستی و همچنین اعمال زشت بردارند.

حجت الاسلام نیساری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند، که در بین مردم با عدالت داوری کرده و اختلافات را از جامعه ریشه کن نمایند.

وی، رسول خدا (ص) را، اسوه و الگوی تمام جهانیان دانست و یادآور شد: ایشان در خصوص بعثت خویش می فرمایند:" إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ"؛ یعنی من مبعوث شدم تا اخلاق را کامل کنم.

حجت الاسلام نیساری با بیان این که از بهترین رفتارهای نبی اکرم (ص) می توان به خوشرویی با مردم اشاره کرد، ادامه داد: ایشان در اغلب موارد خندان و متبسم بودند، ادب و رفتار رسول خدا(ص) به گونه ای بود که کسی نتوانست در سلام کردن به ایشان سبقت بگیرد.

وی اضافه کرد: حضرت محمد (ص)، نسبت به زر و زیور دنیا دل نبسته بودند، چرا که ساده ترین لباس ها را می پوشیدند و بر روی حصیرخوابیده و هرگز فریفته دنیا نشدند.

مدیر مدرسه علمیه بشرویه ابراز کرد: رسول اکرم(ص)، عارفانه و عاشقانه به عبادت خداوند پرداخته و در مقابل بد رفتاری ها و بی حرمتی ها صبر و گذشت داشتند.

حجت الاسلام نیساری در پایان از حضرت محمد(ص) به عنوان بزرگترین و بهترین الگوی هستی یاد کرد و گفت: همه ما باید فضیلت های اخلاقی ایشان را الگو برداری نماییم.

انتهای پیام ۱۰۱/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha