سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: تکریم کار و کارگر در آموزه های اسلامی اهمیت و جایگاه بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ، روز جهانی کار و کارگر ابراز داشت: کار و کارگر در آموزه های اسلامی از یک جایگاه رفیعی برخوردار است،  چه آن که کارگران جامعه ما با همه مشکلات و سختی هایی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، در عرصه تولید ملی ، دست به مجاهدت می زنند.

وی افزود: اساساً بزرگان دین به این قشر زحمتکش ، توجه و عنایت ویژه ای داشته اند تا بدانجا که سیره امیر المومنین علی (ع) این گونه بود ، کما این که خود ایشان نیز یک کارگر بود که بیش از همه درد کارگران را می شناخت و ده ها سال در نخل ها و باغ ها کار کشاورزی می کرد و امامان بعد از ایشان نیز همین طور در سر زمین و مزارع بیل می زدند و عرق می ریختند و با عرق جَبین، نان خویش و اهل و عیالشان را  تامین می کردند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که همه امامان ما و شخص پیامبر(ص) در زندگی خویش کار می کردند؛ به عنوان مثال امام رضا(ع) وقتی که ظهر می شد با کارگران بر سر یک سفره می نشستند و با آن ها غذا میل می فرمودند و این ها همه از زیبایی های مدیریت اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت رسول(ص) مبنی بر این که برترین بخش عبادت ، طلب روزي حلال است، گفت: اساساً اسلام ‌بيكاري و نيازمند ديگران بودن امري ناپسند‌ شمرده شده است تا آن جا که امام صادق(ع) مي‌فرمايد: خداوند متعال بيكاري را دشمن انسان مي‌داند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی بیان داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت فراوان کار و کارگر از منظر اسلام بسیار ضروری است که مسئولان و مدیران و کارفرمایان با برنامه ریزی مناسب، مشکلات کارگران را که بالاترین خدمات را به کشور انجام می دهند، مرتفع سازند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد:کارگران در جامعه ما بیش از این وضع فعلی، تکریم شده و حداقل های مسایل معیشتی و رفاهی برای آن ها که چرخ صنعت و تولید این کشور را به حرکت درمی آورند، تامین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha