سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: طلبه ها به عنوان دانشجویان دینی باید آگاه ترین قشر به مسایل سیاسی باشند، اما نباید به جریان های سیاسی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، ظهر دوشنبه در دوره میثاق طلبگی طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با اشاره به این که طلاب جوان آینده ساز انقلاب اسلامی هستند، گفت: طلبگی شغل و رسالت سنگینی است و شرط اول موفقیت در این راه، اخلاص است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این که سرباز امام زمان(عج) شدن و طلبگی افتخار بزرگی است، اما نباید نسبت به دیگران فخرفروشی کرد، افزود: در برخوردها رعایت تواضع را داشته باشید و احترام به دیگران را از هم اکنون تمرین و رعایت کنید.

امام جمعه تبریز همچنین بر ضرورت دقت در تحصیل علم تاکید کرد و ابراز داشت: طلبه ها به عنوان دانشجویان دینی، باید آگاه ترین قشر به مسایل سیاسی باشند، اما نباید به جریان های سیاسی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به این که بیشتر تهدیدات علیه انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و هدف دشمنان نیز استحاله فرهنگی است برهمین اساس نیازمند تربیت طلاب به روز هستیم، ادامه داد: وهابیت امروز برای جذب افراد در داخل کشور در حال فعالیت است و ما هر چقدر از نظر فکری قوی باشیم آن ها نمی توانند کاری پیش ببرند.  

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اختلاف افکنی بین مذاهب از نقشه های دشمنان است و باید اطلاعات کافی نسبت به این مساله در جهت تقویت وحدت در کشور داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای تقویت ارزش های اسلامی نیازمند گسترش اخلاق اسلامی هستیم و طلاب در تبیین این آموزه نقش اساسی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha