دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
نشست کارگروه بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه در آموزش و پرورش

حوزه/ نشست کارگروه «بهره گیری از ظرفیت های حوزه در آموزش و پرورش»، با حضور نمایندگان نهادهای مختلف حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» جلسه کارگروه بهره گیری از ظرفیت های حوزه، با حضور نمایندگانی از نهادهای مختلف حوزوی و در محل سالن جلسات ساختمان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد.

در این نشست تخصصی علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، حجج الاسلام رضا اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران، حسین مردانپور مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سیدامین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان، سیدعلی میرمطلبی مدیر دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های عملیه، حسین مرادی دولت آبادی مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة، محمد سعیدی مهر دبیرکارگروه آموزش و پرورش و اندیشکده حوزه، سیدعلی اخلاقی رئیس مرکز ارتباطات مرکز ارتباطات بین الملل حوزه مرکزمدیریت حوزه و ... حضور داشتند.

علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، به انتظارات ملی از حوزه، برای ورود به مباحث حساس آموزش و پرورش اشاره کرد و خواستار توجه و اهتمام بیشتر حوزه های علمیه و حوزویان به این مقولات شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بر ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با آموزش و پرورش در حوزه‌های علمیه و گفت: این اقدام باعث اثرگذاری بیشتر حوزویان و طلاب در سطح مدارس آموزش و پرورش می شود.

حجت الاسلام سیدعلی اخلاقی مسئول ارتباطات مرکز ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه نیز در سخنانی با انتقاد از برگزاری جلسات و کارگروه های مختلف در بحث ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: به نظر می رسد باید بیشتر از آن که وقت خود را صرف حضور در کارگروه ها کنیم، به یک کارگروه کلی بسنده کرده و بیشتر در میدان عمل و اجرا وارد شویم.

حجت الاسلام سیدعلی میرمطلبی، مدیر دانش آموختگان حوزه های عملیه، با بیان این که تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ضرورت است، گفت: اگرچه روحانیت پیشینه تاریخی در بحث آموزش دارد، اما ذهنیت معلم شدن و حضور در آموزش و پرورش در بسیاری از روحانیون نیست که این موضوع باید اصلاح شود.

حجت الاسلام حسین مردانپور، مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه نیز در سخنانی گفت: از نظر بنده طلاب و روحانیون بسیاری امروز ضرورت کار در مقوله آموزش و پرورش را درک کرده اند و فقط باید زیرساخت های کاری آنان فراهم شود.

حجت الاسلام سیدامین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان خود را فرمانده تربیت معلمان آموزش و پرورش می داند و از این رو باید برای اثرگذاری در این نهاد مهم توسط حوزه های علمیه، باید توجه و دقت کافی صورت گیرد.

خاطرنشان می شود که قرار بود این جلسه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی، رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برگزار شود که به دلیل حضور ایشان در جلسه معارفه آقای بطحائی وزیر جدید آموزش و پرورش در تهران، به ریاست معاون وی علیرضا رحیمی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha