سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت الله معرفت

حوزه/ حقیقتاً فعالیت ها و نوآوری های قرآنی آیت الله معرفت در عرصه بین المللی شاخص و ممتاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عیسی عیسی زاده، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری همایش ملی بررسی آرای تفسیری آیت الله معرفت که در سالن کنفرانس سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به تشریح برنامه های پنل عصر روز این همایش در روز پنج شنبه دوم آذرماه پرداخت و گفت: بر اساس پنج محور اصلی تعیین شده، مقالات پذیرفته شده در همایش در پنج پنل تقسیم شده و مقالات برتر هر محور در آن ها ارایه و نقد و بررسی می شود.

وی افزود: اولین پنل با عنوان معارف تطبیقی با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین فاکر، پنل دوم با محوریت مباحث علمی در آثار آیت الله معرفت با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی، پنل سوم با عنوان قواعد و روش ها با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین مودب، پنل چهارم با محوریت دیدگاه های تفسیری در آثار  آیت الله با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد و بالاخره پنل پنجم با محوریت گرایش های تفسیری  آیت الله معرفت با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین نصیری برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: بعد از ارایه مقالات در پنل ها فرصتی به شرکت کنندگان داده می شود که نقد و اشکالات و پیشنهادات خود را درباره موضوعات ارایه کنند.

وی در ادامه با بیان این که آیت الله معرفت شخصیت جامعی بودند که از قبل انقلاب کار قرآنی را شروع کرده و در حوزه مباحث قرآنی یک شخصیت بی نظیر به شمار می رفتند، گفت: ایشان همچنین پدر شهید و یکی از شخصیت های انقلابی مطرح بودند که مجموعه درس های ولایت فقیه امام خمینی(ره) در نجف اشرف را ایشان به عربی ترجمه کرده و همان زمان منتشر شد.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همیشه ایشان پاسخگوی پرسش های روز بود و مسایل مورد نیاز را همواره توجه قرار داده و شخصیتی است که می تواند برای طلاب ما الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده ابراز داشت: ایشان از معدود علمایی بودند که آرای قرآنی و تفسیری شان در سطح جهان مورد توجه و تدریس و بحث است، ضمن آن که علاقه و سخن ایشان این بود که دوست دارم حوزه علمیه ما یک حوزه علمیه بین المللی باشد و مباحث ما جنبه بین المللی پیدا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha