پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
پورمحمدی

حوزه/ رئیس دانشگاه تبریز از راه اندازی دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه با هدف تحکیم وحدت بین حوزه ها و دانشگاه های استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، سه شنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مدیر حوزه علمیه استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه و داشگاه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه در دانشگاه تبریز اظهار داشت: این دبیرخانه به منظور تحکیم وحدت بین حوزه ها و دانشگاه های استان آذربایجان شرقی تاسیس شد تا فعالیت ‌های فرهنگی حوزه و دانشگاه در آن تعالی پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت دبیرخانه‌ دائمی حوزه و دانشگاه در دانشگاه تبریز زمینه‌ همکاری و تحقق روزافزون اهداف وحدت بین حوزه و دانشگاه فراهم شود.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با گرامیداشت یاد و نام شهید مفتح عنوان کرد: سالروز شهادت آیت ‌الله مفتح از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد تا هم اندیشی و همفکری بین دانشگاهیان و حوزویان در عمل محقق شود.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت تلاش برای عملی شدن اهدف ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تعالی دینی و انسان ساز و تحقق آرمان‌ های حضرت امام (ره) از جمله اهدافی هستند که باید در قالب این مهم دنبال شوند.

وی ادامه داد: موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه مساله ای است که باید در طول سال مطرح باشد نه اینکه در این روزها به اوج خود برسد، دانشگاه تبریز نیز در این راستا اقدام به برگزاری جلسات و فعالیت ‌هایی در دانشکده الهیات و کانون‌ های قرآن و عترت در طول سال می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha