چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
اخبار اقتصادی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اقتصادی

 

بزرگترین سرقت بانکی کشور با هک و جعل

دادستان مرکز استان کرمان گفت: اعضای یک باند بزرگ که با جعل و هک سیستم بانکی کشور قصد انتقال هزاران میلیارد به حساب‌های شخصی خود را داشتند دستگیر شدند.

 

درآمد نجومی شهرداری از حذف رانت سالیانه 98 هزار خودرو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال لغو طرح ترافیک سالانه در سال آینده خبر داد و گفت: با این طرح شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت.

 

باج خواهی بزرگ ریاض از بن طلال برای آزادی

گزارش‌ منابع آگاه حاکی از آن است که ولید بن‌ طلال برای آزادی از بازداشت بن سلمان یک‌سوم از دارایی خود را به وی باج می دهد.

 

آمار تکان دهنده گمرک از ارزیابی کالاها

بر اساس آمار گمرک 45 درصد کالاهای گمرکی بررسی فیزیکی می‌شود و 37 درصد کالاها بدون ارزیابی به داخل کشور می‌آید.

 

ثبت روزهای تاریخی در فصل طلایی بورس

به گزارش ایرنا، شاخص بورس که در پایان تابستان در کانال 85 هزار واحدی قرار داشت، در پایان فصل پاییز در میانه کانال 95 هزار واحدی ایستاد که نشاندهنده رشد حدود 10 هزار واحدی در این فصل است.

 

رشد صادرات صنعت فلزی بزرگ کشور

جمع صادرات 9 فولادساز بزرگ کشور تا پایان آبان ماه امسال به بیش از چهار میلیون و 566 هزار و 318 تن رسید که در همسنجی با پارسال و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی 27 درصد رشد نشان می دهد.

 

رشد بد مسکن ها در شرایط رکودی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام وجود 19 میلیون «بد مسکن» در کشور گفت: اگر خواستار جلوگیری از بحران‌های امنیتی در کشور هستیم، باید به بافت میانی، فرسوده و حاشیه‌ای موجود در شهرها توجه کنیم.

 

رکورد زنی نفت سبک ایران در بازارهای جهانی

نفت خام سبک ایران با یک دلار و 20 سنت افزایش بها، در بازارهای جهانی بیشترین رشد را ثبت کرد و هر بشکه از این محصول 63 دلار و 23 سنت فروخته شد.

 

آغاز زمستانی قیمت ها در بازار آزاد ارز

در آغاز فصل زمستان با کاهش نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد همراه شد و قیمت هر دلار آمریکا با 50 ریال کاهش به 41 هزار و 890 ریال رسید.

 

مجازات ده ها تُن کالای قاچاق

نزدیک 88 تن کالای قاچاق فاقد مجوزهای بهداشت و استاندارد پس از طی مراحل قانونی توسط مدیریت اموال تملیکی استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و گیلان منهدم شد.

 

سیر چینی هم کشاورزان را گرفتار کرد

رئیس صنف سیرکاران کشور گفت: در حالی که ۳ هزار تن سیر ایرانی در انبارها مانده، اما سیر چینی به وفور از استانهای جنوبی به کشور قاچاق می شود که سلامتش هم مورد تایید نیست.

 

سهم کشاورزی از صادرات غیر نفتی اعلام شد

بر اساس اعلام موسسه پژوهش اقتصاد کشاورزی صادرات کشاورزی به ۵.۶ میلیارد دلار رسید و سهم کشاورزی از صادرات غیر نفتی ۱۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

 

تخت‌گاز بازار سهام در بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران نظاره‌گر ثبت رکورد جدید برای شاخص کل بورس تهران بودند که به تبع رشد قیمت جهانی فلزات و نفت خام بود. شاخص کل بورس هم به ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

 

رشد صادرات گندم در سایه خود کفایی

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: طی سال جاری 30 هزار تن گندم ایرانی به عمان صادر شد.

 

سایه سنگین نظامی بر بودجه ترک ها

دولت ترکیه در بودجۀ سال 2018 هزینه های نظامی و امنیتی را در مقایسه با هزینه های مشابه سال 2017 حدود 31 درصد افزایش داده و به حدود 23 میلیارد دلار رسانده است.

 

رسیدگی قاطع به تراکنش‌های مشکوک بانکی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعمل تکمیلی نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک برای عملکرد سال‌های ۹۱ تا ۹۴ را ابلاغ کرد که طی آن اطلاعات حساب‌های بالای ۵ میلیارد تومان بررسی می‌شود.

 

اختلاف مجلس و دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه اختلاف ما با دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی بود، تصریح کرد: اعتقاد ما این بود که حداکثر حقوق قابل دریافت 14 میلیون تومان است، اما دیوان محاسبات دلایلی آورد و در مرحله‌ای 20 میلیون تومان را مبنا گذاشته بود و بالاتر از آن را به عنوان حقوق نجومی قلمداد می‌کرد.

 

حباب سکه تخلیه شد

آن طور که مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد در مدت گذشته در جریان تحولات بازار و همچنین برگزاری حراجی سکه،حباب ۲۱۰ هزار تومانی قیمت آن به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

 

درآمد عروسکی چینی ها از ایران

صادرات عروسک و اسباب‌بازی چین به ایران در ۱۰ماهه سال جاری میلادی با رشد حدود دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴۰میلیون دلار رسید.

 

ویرگول نجومی در بودجه سال ۹۷

با علنی شدن پرداخت‌های نجومی به برخی از مدیران کشور و در پی آن اعتراضات مردم و رسانه ها، دولت قول اصلاح این رویه و عادلانه کردن پرداخت‌ها در سیستم دولتی را داد. اما یک ویرگول در بودجه ۹۷ حکایت از نهادینه و قانونی کردن این پرداخت‌ها دارد.

 

لِه شدن رجا زیر ریل بدهی های دولت

مدیرعامل شرکت رجا با بیان این‌که با تدوام وضعیت کنونی و عدم پرداخت مطالبات قطارهای حومه‌ای از سوی دولت، رجا لِه می‌شود، گفت: تاییدیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از طلب‌های رجا را از سازمان حمایت دریافت کرده‌ایم.

 

استراتژی دولت در یارانه نقدی سال‌۹۷

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: ۳۸ میلیون نفر در یک اقدام تدریجی از دور یارانه بگیرها حذف می شوند و از تامین منابع آن اشتغال فراگیر مد نظر خواهد بود.

 

وام بودجه ای برای تامین منابع بانک ها

بر اساس لایحه بودجه، در سال آینده حدود ۹۷هزار میلیارد تومان وام داخلی و خارجی برای تأمین منابع بانکها لحاظ شده است.

 

تلخی چغندرقند در کام کشاورزان

واردات بی رویه شکر، تحویل نگرفتن محصولات چغندرکاران از سوی کارخانه‌های قند و باقی ماندن محصول روی زمین، ماجرای غم‌انگیزی است که هر ساله تکرار می‌ شود و خستگی کشاورزان لرستانی را در تنشان باقی می گذارد.

 

هزینه میلیاردی همایش های دولتی

مجموع همایش‌ها، جشنواره‌ها، مراسم، کنفرانس‌ها، هم‌اندیشی‌ها و نمایشگاه‌هایی که در سال آینده توسط دستگاه‌های دولتی برگزار خواهد شد و اعتبار آنها در لایحه بودجه دیده شده، به ۳۸۰۰ مورد می‌رسد و هر همایش بیش از 50 میلیون تومان هزینه دربر دارد.

 

برائت جویی وزیر علوم از مافیای کنکور

وزیر علوم گفته است سازمان سنجش از گردش مالی چندهزار میلیاردی در کنکور سودی نمی‌برد.

 

درآمد دولت از دود

در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۶، دولت از فروش سیگار بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

 

تخلف بیت کوین در کارگزاری ها

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان داشت:این سازمان در حال بررسی وضعیت بیت‌کوین برای ورود به اقتصاد کشور است و اگر کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش محصولات کنند، تخلف کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha