پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
رونمایی از کتاب «کلمات بینات»

حوزه / کتاب «کلمات بینات» نوشته یکی از اساتید حوزه علمیه قزوین، با حضور طلاب و روحانیون رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام رسول شعبانی در مراسم رونمایی از کتاب «کلمات بینات» تحقیقی پیرامون دخل و تصرف در زیارات ماثوره،، در مسج النبی قزوین گفت: اهل بیت (ع)  از هر فرصت و موقعیتی برای انتقال معارف اسلام اصیل به دلهای آماده و انسانهای مشتاق و ترویج تعالیم الهی ستفاده می کردند و در این راستا از زبان وشیوه های مختلفی بهره برده اند که یکی از مهمترین آنها زبان دعا و زیارت است.

مولف کتاب «کلمات بینات» افزود: ادعیه و اذکار و زیارت نامه های ائمه معصومین(ع) از سرچشمه های زلال معارف الهی است که اگر جویبارهایی از آن به سرزمین تشنه جانها بازشود، کویر دل و شوره زارجان را به گلستانی شاداب و معطر تبدیل نموده و درخت فطرت را شکوفا وپ رثمر خواهد ساخت .

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) با دعا و مناجات روش ارتباط و گفتگوی مودبانه با خدا و راه ورسم عبودیت  ودرخواست حاجت را به ما می آموزند و در زیارت ها شیوه حضور در پیشگاه پیشوایان معصوم (ع) و عرض ارادت و ادب به ایشان را به شیعیان یاد می دهند.

وی اظهارکرد: اگر چه مناجات و گفتگو با خدای متعال و عرض ادب به ساحت مقدس با هرکلام و زبانی و روشی امکان پذیر و مطلوب است، اما انسان که از نظر آداب بندگی و شناخت خدا و مقام امامت و عصمت در اوج قله معرفت قرار گرفته، قطعا آداب حضور در محضر اولیا الهی و روش ارتباط با خدا و معصومین (ع) را بهتر از هر کسی دیگر می داند و زیباترین کلمات وسخنان را برای گفتگو با خدا و حضرات معصومین (ع)  انتخاب می کند.

استاد حوزه علمیه قزوین توجه به تهذیب نفس در بین طلاب را با اهمیت دانست و بیان داشت: پیمودن راه کمال و رسیدن به مقامات عالی، کار آسانی نیست، بلکه به علت وجود موانع در این راه، کار دشوار شده و بر انسان مؤمن لازم است که برای برطرف ساختن آن‌ها به تزکیه و جهاد با نفس خویش بپردازد.

مولف کتاب «کلمات بینات» افزود: بزرگترین مانع سیر و سلوک، عدم آمادگی نفس مؤمن است. دلی که در اثر گناه آلوده و تاریک شده است، دیگر نمی‌تواند مرکز تابش انوار الهی گردد. زیرا که چنین قلبی جایگاه شیطانی می‌باشد که قرآن  آن را به عنوان دشمن سعادت انسان مطرح کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha