پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
مدیر مجتمع هدی

حوزه/ مدیر مجتمع هدی از حضور بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علیرضا کبیری ، مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی در گفتگویی به فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: مجتمع هدی در طول سال‌های فعالیت خود، گام‌های مؤثری در زمینه‌سازی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش برداشته و به دنبال شکوفایی استعدادهای فطری دانش‌آموزان در راه تربیت دینی، تقویت اعتقادی و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی به فعالیت‌های این مجتمع در طول سال اشاره و عنوان کرد: مخاطبان مجتمع آموزشی تربیتی هدی، جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ نفر دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز را شامل می‌شود که پس از گذراندن مراحل سنجش و تشخیص صلاحیت‌های فردی و خانوادگی و استعداد تحصیلی، پذیرش می‌شوند.

کبیری افزود: فعالیت مجتمع آموزشی تربیتی هدی در سال تحصیلی جاری با هزار و ۴۱۳ دانش‌آموز و ۶۵ کلاس درسی آغاز شد، همچنین بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز در مدارس دیگر شهرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در این مجتمع، حدود ۱۵۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در دو نوبت صبح و عصر حضور دارند که نوبت عصر پیش‌دبستان هدی امسال راه اندازی شد؛ همچنین بیش از ۵۰۰  دانش آموز در دبستان‌های دوره اول و دوم و بیش از ۴۰۰ دانش آموز در دبیرستان‌های دوره اول و دوم این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی اضافه کرد: در دبیرستان معارف قم که در مجتمع هدی مستقر است، ۲۶۲ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

کبیری به افتخاراتی که دانش آموزان مدارس هدی در سال جاری کسب کردند، اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان هدی همواره در مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشنواره‌های فرهنگی هنری و ادبی آموزش و پرورش و رقابت‌های  علمی و پژوهشی در سطح کشور و استان  افتخارآفرین هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان برگزیده در سطوح مختلف مسابقات و ۲۰۰ راه‌یافته به مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی دستاورد تلاش و مجاهدت دانش‌آموزان و همراهی و راهنمایی مربیان و معلمان این مجتمع در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بوده است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی به درخشش دانش‌آموزان دبیرستان هدی در کنکور سراسری سال ۹۶ اشاره کرد و بیان داشت: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی قم ۲۴ نفر در کنکور سراسری سال ۹۶ پذیرفته شدند، همچنین ۳۳ دانش‌آموز از دبیرستان علوم و معارف اسلامی کرمان، ۱۳ دانش‌آموز از دبیرستان شبانه روزی بوانات، یک نفر از کهنوج و ۱۰ نفر از دبیرستان علوم و معارف اسلامی رفسنجان به دانشگاه راه یافتند.

وی تصریح کرد: در دبیرستان دوره دوم هدی ۳۰ دانش‌آموز در کنکور سراسری شرکت کردند که از میان آنها ۲۵ نفر در دانشگاه پذیرفته شدند.

کبیری یادآور شد: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی ۷۱ نفر از دانش‌آموزان پایهی سوم و ۸ نفر از دانش‌آموزان پایهی چهارم در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ دانش‌آموز از دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی هدی در شهرستانها(بوانات ۹نفر، کهنوج ۱ نفر، رفسنجان ۲ نفر و کرمان ۶ نفر) به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه یافتند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با اشاره به تأسیس دبیرستان بزرگسالان دولتی علوم و معارف اسلامی هدی در سال جاری بیان داشت: این دبیرستان ویژه دانش‌آموزان متأهل و افرادی که شرایط استفاده از مدارس روزانه را ندارند و قصد ادامه تحصیل دارند، راه‌اندازی شده است.

کبیری افزود: فراهم کردن زمینه‌ی ازدواج با برطرف کردن نگرانی برای ادامه تحصیل، فراهم کردن شرایط مناسب برای دختران علاقهمند به تحصیل در رشته‌ی علوم ومعارف اسلامی به شیوه‌ی حضوری و غیرحضوری و پوشش هرچه بیشتر دانش‌آموزان شایستهی این رشته، از مزایای فعال‌سازی این دبیرستان است.

وی بیان داشت: این دبیرستان در ترم گذشته آغاز به کار کرد، اما فعالیت این مدرسه به صورت رسمی از امسال آغاز شده است و هم اکنون حدود ۸۰ دانش آموز با ۳ کلاس در سه پایه در این دبیرستان تحصیل می‌کنند.

کبیری افزود: «آموزشگاه تخصصی قرآن کریم»، «آموزشگاه تخصصی زبان‌های خارجی»، «آموزش‌های تخصصی رایانه»، «کارگروه سامان‌دهی و تولید محتوای فوق‌برنامه» و «پرتال جامع مجتمع هدی» از جمله پشتیبان‌های فعالیت‌های علمی و آموزشی و فرهنگی در این مجموعه هستند.

وی تصریح کرد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی علاوه بر ساعات رسمی که جزو برنامه‌های آموزش و پرورش است، برگزاری کلاس‌های اختصاصی فوق برنامه را در دستور کار خود دارد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی افزود: دوره‌های آموزش «احکام»، «مهارت‌های زندگی و تفکر»، «نقاشی» و «خوشنویسی» و «ریاضی و علوم پیشرفته» ویژه دانش‌آموزان دبستان دوره اول برگزار می‌شود، همچنین دوره‌های آموزشی «احکام»، «روخوانی و روان‌خوانی قرآن»، «مهارت‌های زندگی»، «خوانش و نگارش» و «ریاضی و علوم پیشرفته» مختص دانش‌آموزان دبستان دوره دوم است.

کبیری ادامه داد: مجتمع هدی برای دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول هدی، دوره‌های تخصصی «قرآن»، «آموزش تجوید»، «طرح تعالی» با محوریت آموزش «احکام»، «اخلاق» و «عقاید» و «تفکر و سبک زندگی» را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: فوق برنامه «معارف اسلامی» با محوریت آموزش‌های تخصصی مفاهیم «سوره لقمان» از جمله دوره‌هایی است که ویژه دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم در نظر گرفته شده و برای هر یک از این دوره‌ها تولید محتواهای علمی و آموزشی از سوی کارشناسان این مجموعه برنامه ریزی شده است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی، فعالیت آموزشگاه قرآن و آموزشگاه زبان را از جمله ظرفیت‌های فعال مجتمع‌های آموزشی تربیتی هدی معرفی کرد و افزود: سالانه نزدیک به هزار قرآن‌آموز و زبان‌آموز در این آموزشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند.

کبیری ادامه داد: آموزشگاه قرآنی هدی، آموزشگاهی است که در آن بانوان و دختران علاقه‌مند و مستعد، معارف و مهارتهای تکمیلی قرآن را فرا می‏گیرند؛ این آموزشگاه از سال ۱۳۹۲ فعالیت تخصصی خود را آغاز کرده است.

وی یادآور شد: کلاس‌های آموزشگاه قرآن طی سه ترم در هر سال برگزار می‌شود و در هر ترم حدود ۱۱۰ شرکت‌کننده تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند که این دوره‌ها شامل کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم تخصصی و دوره‌های تربیت مربی برای بزرگسالان است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با اشاره به فعالیت آموزشگاه زبان این مجتمع عنوان کرد:  آموزشگاه زبان‌های خارجی هدی، از سال ۱۳۹۲ تأسیس شده و در این آموزشگاه بنا به تقاضای دانش‌آموزان، زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه و غیره تدریس می‌شود.

وی اظهار داشت: کلاس‌های آموزشگاه زبان طی ۴ دوره در سال برگزار می‌گردد که در هر دوره حدود ۲۰۰ شرکت کننده تحت آموزش زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و غیره قرار می‌گیرند.

کبیری تصریح کرد: مدارس هدی جزو مدارس پیشگام و فعال در حوزهی هوشمندسازی و آموزش الکترونیک در استان قم است و در کنار توجه به ارتقای سطح دینی و فرهنگی دانشآموزان، مهارتهای ضروری و کاربردی در حوزهی کار با رایانه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت گسترده و مناسب فضای مجازی بهره برد، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های عمومی رایانه، مهارت‌های تولید محتوا، دوره‌های ویژه در رشته‌های تخصصی در قالب طرح‌های اوقات فراغت از جمله برنامه‌های این آموزشگاه است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی در ادامه به کارگروه تولید محتواهای فوق‌برنامه در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های قرآن و معارف اسلامی، علمی، فرهنگی و مهارتی به صورت پیوسته در حال تولید محتوای مناسب، رصد نقاط ضعف و قوت محتواهای تولیدی و ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: نتیجه‌ی کوششِ این کارگروه، با بهره‌گیری از توانِ علمی و تخصصی همکاران و دانش‌آموختگانِ کارشناسِ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تا کنون منجر به تولید ۱۳ جلد کتاب با موضوعات آموزش احکام و معارف اسلامی، آموزش پژوهش در علوم تجربی و آموزش مهارت‌های زندگی خردورزانه شده است.

کبیری با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان این مجتمع به صورت آزاد است، گفت: در بهمن ماه هر سال، «ستاد ثبت نام» در مدارس هدی، تشکیل شده و ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در مدارس هدی را تعیین می‌نمایند و پس از اطلاع رسانی این شرایط، داوطلبان واجد شرایط با پیش‌ثبت‌نام در سامانه یکپارچه ثبت نام الکترونیک، امکان شرکت در مراحل ارزیابی علمی و تشخیص صلاحیت‌های فردی و خانوادگی مجتمع را دارا می‌شوند.

وی بیان داشت: این مجتمع در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بیش از هزار و صد داوطلب ثبت‌نام در مدارس هدی را مورد سنجش علمی و صلاحیت‌های فردی و خانوادگی قرار داد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی در پایان تصریح کرد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی علاوه بر رشد علمی دانش‌آموزان بر تربیت اسلامی آنان اهتمام ویژه دارد تا این نسل جدید با سبک زندگی فاطمی آشنا شوند و به جایگاه «زن تراز انقلاب اسلامی» برسند.

۳۱۳/۳۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha