سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
اسحاقی معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ جبهه فرهنگی باید حلقه اصلی نیروهای خودجوش را شکل دهد و نقش مکملی ایجاد نماید تا شاهد اثر گذاری باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، دکتر اسحاقی عصرامروز در همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، چالش ها و افق های پیش رو که به همت شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد به تعامل دستگاه های فرهنگی نظام و تشکل های فرهنگی مردم نهاد، موانع و راهبردها اشاره کرد و گفت: این بحث کاملا با مبانی دینی آمیخته است و انقلاب اسلامی در بقاء و تداوم ، تجربه موفقی از نهاد مردمی بوده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی به تمام معنا بوده است و اگر فرهنگ برداریم از انقلاب چیزی نمی ماند.

وی عنوان کرد: بانکداری اسلامی همه درهمین حیطه هستند و در این دستگاه باید رعایت مبانی دینی را کرد و به همین دلیل نقش دستگاهای مردم نهاد بسیار اثر گذار است.

 معاون برنامه ریزی و  هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی قرآن به ما رهنمود می دهد، اقامه قسط به وسیله مردم، این نشان از اهمیت جایگاه حضور مردمی است و این حضور اگر اجتماع عظیم باشد اثرگذاری آن بیشتر است و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

اسحاقی با بیان اینکه مباحث نظری مقدمه برای بحث عملی است و به آن نیاز داریم گفت: مباحث ارائه شده بایدطوری باشد که قابل فهم بوده مانند اقامه قسط که درهمه مراحل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. بنابراین فعالیت فرهنگی، فرهنگ برای فرهنگ نیست، بلکه باید همه را دید ولی مغز آن، نیروهای انقلابی باشند چون این گروه به کارخود ایمان دارند و کار جهادی می کنند.

وی عنوان کرد: بنابراین مردم در متن و قبل و پِس هر حرکتی هستند و باید با عدد و نظر موفق، این حضور موفق مردمی را برای مسئولین روشن کنیم.

 معاون برنامه ریزی و  هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه تشکل خودجوش نیازمند توسعه است و بخش هایی از این گزارش نیاز به بسط میدانی، نظری و عملی دارد، افزود: اول باید برای  جبهه مردم نهاد، نقشه نظری ترسیم کرد تا به دنبال آن تسهیل گری، مکمل گری و ارائه کار تعیین کنیم.

اسحاقی افزود: یکی از کارهای پیش برنده،  واگذاری فعالیت ها است. درصدا و سیما لازم است در حوزه خانواده تغییراتی ایجاد شود. افرادی در جایگاه باشند تا بتوانند کارهای فاخر کنند. اگر می خواهیم راهبرد بنویسیم، باید راهبر پیش برنده بنویسم نه راهبردهای که نتوانند کاری از پیش ببرند.

معاون برنامه ریزی و  هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه راهبردها وراهکارها باید کاملا عینی باشد واز آن حکم بیرون بیاید، گفت: اگر برای نهاد مردمی  اقدامات اساسی پیشنهاد دهیم، دستگاه های مردم نهاد، شناخته می شوند و می توان میوه های آن را چید.

اسحاقی افزود: به عنوان نکته بعدی نباید از نقش مهم نهادهای مردمی به راحتی گذشت. اینها می خواهند حامل پیام برای همه اقشار باشند. حتی برای تشکل های که برای محیط زیست کار می کنند می خواهند حامل پیام باشد. ضمن هوشیاری باید به گونه ای عمل کنیم که هر کسی خواست فعالیت کند در زیر چتر نظام جمهوری اسلامی کار کند.

وی عنوان کرد: یکی از خطاهای استراتژیک در کشور این بود این دستگاه های مردم نهاد را واگذار کردیم و وابسته به عناوین  شیک شدیم. در تمام تشکل ها نکته مهم توجه به تشکلهای خودجوش است و باید اینها را حفظ کرد.

اسحاقی گفت: باید تکلیف مان را مشخص کنیم که هنر را فقط برای هنر یا قصد توسعه دادن داریم و قصد داریم همه را درآن دخیل بدانیم.

معاون برنامه ریزی و  هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جبهه فرهنگی باید حلقه اصلی نیروهای خودجوش را شکل دهد و نقش مکملی ایجاد کند تا شاهد اثر گذاری باشیم.

 

40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha