جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
تصاویر/ سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

حوزه/اکرم کلش بیان کرد: ظلمی که امروزه علیه مسلمانان انجام می شود هیچ توجیه دینی و اخلاقی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر اکرم کلش رئیس مجلس اعلای امور دینی ترکیه امشب در سومین کنفرانس فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی که در قم برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های جمهوری در برگزاری این همایش گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته و حال مرکز علمای مسلمان و از مهم‌ترین مراکز علمی در جهان اسلام است.

رئیس مجلس اعلای امور دینی ترکیه بیان کرد: این علمای بزرگ ایرانی در طول این دوران تلاش کردندکه به مبانی اسلامی و مسائلی که مربوط به برادری اسلامی است تعمیق ببخشند و  آن‌ها عمر خود را صرف اجرای این اصول و مبانی کردند.

وی با ذکر این مطلب که هدف از وضع و تدوین قوانین تأمین سعادت بشر و جوامع است بیان کرد: دین نیز از سوی خداوند برای عقلا فرستاده است که آن‌ها را به صلاح و رستگاری برساند؛ در این زمینه برای عمل به ضرورت های دینی قانون‌هایی فرو فرستاده شد.

کلش گفت: باید قوانینی برای حفظ حقوق مردم در جامعه تدوین شود؛ امام علی(ع) بیان کردند که مردم یا برادر دینی تو هستند یا و در آفرینش با تو برادر هستند؛ وقتی‌که مبانی الهی بیان‌شده است برای همه مردم است.

رئیس مجلس اعلای امور دینی ترکیه بیان کرد: خرسند هستیم که مرکزی وجود دارد که به دنبال راه‌حلی برای حل مشکلات مسلمانان است؛ باید به واقعیت‌های اجتماعی به‌خوبی توجه کنیم.

وی اظهار کرد:اگر کسی بخواهد در این شرایط واقعیت‌ها را در نظر نگیرد قطعاً نمی‌تواند به‌درستی رفتار کند؛ امروزه تعدیات گسترده‌ای بر مسلمانان وارد می‌شود و دشمنان نیرنگ‌های بسیاری بر مسلمانان وارد می‌کنند.

اکرم کلش عنوان کرد: بر ماست که همیشه اشتباهات خود را قبول کنیم و مشکلات را رفع کنیم و به انتقاد درونی و ذاتی برسیم؛ این‌گونه کنفرانس‌ها فرصت مناسبی است که انتقاد از خود داشته باشیم.

وی بابیان این مطلب که ظلمی که امروزه علیه مسلمانان انجام می‌شود، هیچ توجیه دینی و اخلاقی ندارد بیان کرد: حاصل بی تعهدی و خیانت به نوامیس و خنجری است که در قلب جهان اسلام فرود آمده است؛ علما باید به مفاهیم اسلامی دست یابند و آن‌ها را تعمیم ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha