یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
همایش طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران اصفهان

حوزه/ با توجه به آیات قرآن، اعمال انسان در چند کتاب ثبت می شود؛ اولین نامه و کتاب مربوط به نامه اعمال نیک و بد انسان است که روز قیامت به او داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم محبوبه فرحزاد، در نشست اخلاقی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان با اشاره به آیات قرآن پیرامون معاد و ثبت اعمال انسان در روز قیامت، گفت: حیات دوباره انسان از استخوان های پوسیده در قیامت، نشان دهنده قدرت عظیم خداوند است.

وی ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص آثار اعمال پس از مرگ، تصریح کرد: درختکاری، خدمات عمومی، ساختن مسجد، آموزش قرآن، علم آموزی و... از اعمالی است که آثار آن پس از مرگ در محیط منعکس و در نامه اعمال ضبط و ثبت می گردد.

این مبلغ حوزه افزود: با توجه به آیات قرآن، اعمال انسان در چند کتاب ثبت می شود؛ اولین نامه و کتاب مربوط به نامه اعمال نیک و بد انسان است که روز قیامت به او داده می شود.

فرحزاد، دومین کتاب مطرح شده در آیات قرآن را کتاب اعمال امت های پیشین دانست که بیانگر خطوط اجتماعی زندگی آنهاست.

وی با بیان این که همه اعمال انسان و حوادث در کتاب مبین ثبت می شود، تشریح کرد: لوح محفوظ همان کتاب جامع و عمومی است که نه تنها اعمال همه انسان ها از اولین تا آخرین، بلکه حوادث جهان در آن جمع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha