پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت الاسلام اختری

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) با بیان این‌که علما در مقابل تکفیری‌ها متحد شوند، بر محور قرار دادن قرآن در امت اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از محل بیست و هفتمین کنفرانس وحدت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری امشب در اختتامیه این کنفرانس در سخنانی اظهار داشت: خداوند جایگاه والایی برای قرآن قرار داده و پیامبر‌(ص) نیز قرآن را به عنوان یادگار جاوید خود در میان امت اسلام به یادگار گذاشت.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع)، لازمه نجات جامعه از ظلمت‌ها و بدبختی‌ها را عمل به قرآن دانسته و افزود: چه اتفاقی افتاده است که بعد از هزار چهارصد سال جامعه اسلامی دچار اختلاف شده است ما هر روز شاهد که در گوشه و کنار جوامع اسلامی افراد بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند چرا فتنه‌ها بروز کرده است و ما باید شاهد روزهای تلخی در جامعه مسلمانان باشیم؟

وی ادامه داد: رشد اسلام و بیداری اسلامی در جهان و اقبال غیر مسلمانان به اسلام حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی ما را به سوی مجد و عظمت هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری گفت: خداوند برادری و یکپارچگی را برای مسلمانان خواسته، چرا ما باید دچار اختلاف و دشمنی باشیم؛ علما و اندیشمندان اسلامی باید قرآن را محور قرار دهند و اگر اختلافی وجود دارد آن را با راهکار قرآنی حل کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) با بیان حدیثی از حضرت علی‌(ع) ابراز داشت: حضرت فرمودند«اگر فتنه‌ای شما را تهدید کرد، به قرآن پناه ببرید»، امروز نیز مقام معظم رهبری بر این راه تاکید دارند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و استکبار از جمله انگلیس، برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان، گفت: آنها وهابیت تکفیری را برای این‌که فتنه‌انگیزی کنند، به جان مسلمانان انداختند، باید علمای اسلامی برای ایجاد وحدت و دعوت مسلمین به اتحاد و یکپارچگی تلاش کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) خاطرنشان کرد: علمای اسلام باید در مقابل فتواهای اختلاف افکن که حرام خدا را حلال می‌کنند و خوردن گوشت مسلمان را که وحشی‌ترین حیوان آن را انجام می‌دهد، مجاز می‌دانند بایستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری با تقبیح افراط و تفریط در هر مذهبی، گفت: علما باید در مقابل جریان‌های افراطی احساس مسئولیت کنند و در مقابل نسبت‌های ناروا به قرآن و پیامبر‌(ص) ‌و مسلمانان که از سوی مجموعه‌های مزدور انجام می‌شود، متحد شویم.

وی، دیدار و گفتگوها بین علمای شیعه و سنی را برای مقابله با که فتنه‌انگیزی موثر دانسته و یادآور شد: که قرآن آسان‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به ارتباط قوی و قدرت اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری در پایان ابراز داشت: از امت اسلامی می‌خواهیم، برای وحدت دست به دست هم دهند و اختلافات را کنار بگذارند، چرا که امروز دشمنان از کمترین حرکت مسلمانان و علما سوء استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha