شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون (س) شاهين شهر

 حوزه/ اولین کار منافقین نیز همین است تا ارزش ها را منحرف کنند، ولی تا زمانی که جریان های انقلابی بر سر ارزش های خود بایستند، منافقین ناامید می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی، در جمع طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر گفت: در هر جریانی افرادی که با آن نهضت همراه می شوند، عقاید مختلفی دارند و اهداف، خواسته ها، توقعات و انتظارات خود را از آن جریان دارند.

وی افزود: زمان امیرالمؤمنین (ع) هم این گونه بود، مردم گفتند ما گزینه ای بهتر از شما نداریم. امام فرمود: حجت بر من تمام شد و آنها نیز اعلام حمایت کردند. این افراد سه دسته بودند که نزد امام علی (ع) آمدند؛ اولین دسته افرادی بودند که از ظلم ظالمان قبل به تنگ آمده و دنبال تلافی بودند، دومین دسته نزدیکان امام علی(ع) بودند و گفتند شاید امیرالمؤمنین(ع) از بیت المال به نزدیکان خود بدهد و اما دسته ی سوم حقیقتا امام علی (ع) را دوست داشتند و شیفته ی عدالت، مرام و معرفت ایشان بودند مثل مالک.

استاد حوزه ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) خطاب به کسانی که برای بیعت آمده بودند فرمود شما همگی غربال می شوید و ماهیت خود را نشان می دهید. در پایان نیز همین گونه شد و کسانی که دنبال مقام بودند، جدا شدند و تعداد کمی باقی ماندند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: در تمام نهضت ها این چند دلبستگی را داریم،  عده ای واقعا دنبال اهداف آن نهضت هستند، ولی عده ای هم دنبال خواسته های خود می باشند و وقتی احساس کردند که به این اهداف نمی رسند، اولین کارشان این است که سعی می کنند نهضت را به سمت خود منحرف کنند. اولین کار منافقین نیز همین است تا ارزش ها را منحرف کنند، ولی تا زمانی که جریان های انقلابی بر سر ارزش های خود بایستند، منافقین ناامید می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha