چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
ماموستا امامی

حوزه/ امام جمعه مهاباد، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو را تحقق وعده قرآنی دانست و تصریح کرد: دشمن در همه زمینه‌ها از مقاومت مسلمین شکست خورده است.

ماموستا عبدالسلام امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه منطقه حساس خاورمیانه از دیرباز مورد توجه استعمارگران بوده است، اظهار داشت: کشورهای استعماری برای ورود به منطقه، دنبال بهانه‌های مختلف بودند که دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و قبیله‌ای از جمله این بهانه‌ها بود و متاسفانه اکثر کشورهای اسلامی در این دام دشمن گرفتار شدند.

وی ادامه داد: شش دهه است که منطقه خاورمیانه درگیر جنگ‌های خارجی و داخلی نیابتی غرب است و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی حقیقی و از بین رفتن حکومت دست نشانده غرب که بهترین و بیشترین تعامل را با غرب و آمریکا داشت، باعث شد دشمن این پیروزی را برنتابد و به دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی بر آمده و از ایجاد اختلافات داخلی و اختلافات گذشته با دیگر کشورها از جمله عراق به اهداف خود برسد و با تحریک صدام جنگ ایران و عراق را استارت زدند.

امام جمعه مهاباد، نخستین هدف از ایجاد جنگ تحمیلی را ضربه زدن به انقلاب نوپا و حکومت اسلامی دانست و گفت: نخستین هدف دشمن از به راه انداختن جنگ تحمیلی ضربه زدن به انقلاب نوپا و حکومت جمهوری اسلامی ایران که توسط روحانیت و مردم با اعتقاد به ولایت فقیه بنیان نهاده شد، بود.

وی، فروش جنگ‌افزارهای غربی به عراق و گرفتن نفت در مقابل اسلحه را دومین هدف غرب از جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: دشمن به نبال فروش تجهیزات نظامی خود به عراق و گرفتن نفت آن‌ها بود که خوشبختانه با مقاومت مردم ایران تنها جنگی بود که حتی یک ذره از خاک وطن هم از انقلاب اسلامی جدا نشد.

ماموستا امامی تصریح کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، بزرگترین و دردناک‌ترین و فاجعه‌آمیزترین کار دشمنان نظام به راه‌انداختن جنگ تحمیلی بود و هشت سال جنگ تحمیلی کشور را هشت سال از ساخت درونی خود عقب انداخت.

روحانیت آگاه تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نمی‌گیرند

وی ادامه داد: یکی از اهداف از این جنگ، شعله‌ور کردن اختلاف قومی و مذهبی برای حمله به اسلام بود و در همین راستا احزابی را در منطقه و کشور به راه انداختند .

امام جمعه مهاباد اضافه کرد: دشمنان، روحانیت را به عنوان انسان‌های آگاه و بصیر مهم‌ترین مانع راه خود می‌دیدند و به همین دلیل تحت تاثیر اهداف دشمن قرار نگرفتند و با تقدیم مال، اولاد و جان خود از اسلام و انقلاب دفاع کردند که به عنوان نمونه می‌توان به شهید شهرکندی مهاباد و جلالی‌زاده سنندج و شهید عظیمی سردشت و دیگر روحانیونی که نام خیابان‌های ما مزین به نام آن‌ها است، اشاره کرد و روحانیون فقط حرف نزدند و با عمل خود دفاع از انقلاب را نشان دادند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مایه، عزت، استقلال و مباهات مردم است و جنگ نظامی هر چند تمام شده است، اما جنگ، اقتصادی، فرهنگی و نرم همچنان ادامه دارد و به گونه‌های مختلف با دشمن در حال جنگ هستیم و تنها حکومتی که با سربلندی از این جنگ‌ها با اتحاد فرق و مذاهب مختلف بیرون آمده جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

ماموستا امامی بیان داشت: شعار " هَیهَاتَ مِنَّاالذِّلَّة " یکی از اصول بنیادی مسلمین جهان است و در جنگ رزمندگان آن را تعبیر عملی کردند و امروز هم دومینوی عزت آفرین کشور و جامعه اسلامی توسط جوانان مسلمان ادامه دارد که دستگیری ملوانان انگلیسی، شکار پهپادفوق پیشرفته آمریکایی‌ها، توقیف کشتی‌ نفتی انگلیس و ... نمونه بارز آن می‌باشد.
 

هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو تحقق وعده قرآنی بود

وی ادامه داد: هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرمکو توسط انصارالله یمن مصداق بارز آیه قرآن است که می‌فرماید "لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ"؛ دشمن در همه زمینه‌ها از مقاومت مسلمین شکست خورده است.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: ما ضمن وفاداری به خون شهیدان و دفاع از انقلاب اسلامی، باید در راستای انقلاب اسلامی و منویات رهبر انقلاب قدم برداشته و دستانی که بعضا در داخل کشور هم هستند و برای ایجاد اختلاف و تفرقه تلاش می‌کنند، را قطع کنیم.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha