چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ماموستا سیدمحسن حسینی

حوزه/ ماموستا سیدمحسن حسینی گفت: فتواهای مقام معظم رهبری درباره اعتقادات اهل سنت، نشانه شهامت و نیز نگاه عملی معظم له به مسئله وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا سیدمحسن حسینی صبح امروز در همایش «پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد و اقتدار امت اسلامی» که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه کردستان علمای بزرگی همانند شهید ماموستا شیخ الاسلام را تقدیم استحکام و اقتدار انقلاب اسلامی کرده است، گفت: مسئله وحدت یکی از موضوعاتی است که از صدر اسلام تاکنون درباره آن سخن گفته می شود و نقش بسیار مهمی در ادامه حیات مسلمین دارد.

وی،  رسول اکرم (ص) را محور وحدت امت اسلامی دانست و افزود: یکی از مهمترین امتیازات رسول اکرم (ص) در زمان رسالت مبارکشان، حرکت بر مبنای وحدت و انسجام بود.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر پیامبر چیزی جز پیروزی برای مسلمین در پی نخواهد داشت، تاکید کرد: بی گمان اگر در صراط رسول اکرم (ص) حرکت کنیم و به شیعه و سنی و مذهب و مذهب‌گرایی، کرد، فارس، عرب، ترک بودن و... توجه نکنیم، شک نداشته باشید که در جهان پیروز و سربلند خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تاریخ به ما ثابت کرده است هرجا که مسیرمان مسیر اسلام و دین خدا بوده است و قشری و منطقه ای فکر نکرده ایم موفق بوده ایم و در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره شاهد این نوع نگاه از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری بوده ایم.

ماموستا حسینی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:‌ فتواهایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهل سنت داده اند در هیچ زمانی مراجع شیعه نتوانسته‌اند این چنین فتواهایی در مورد اهل سنت بدهند و این یک شهامت بزرگ می‌خواهد که اهل سنت باید قدردان آن باشند، البته این قدردانی را با ایثارگری های خود و تقدیم هزاران شهید اهل سنت نشان داده اند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: فتواهای مقام معظم رهبری درباره اعتقادات اهل سنت، نشانه شهامت و نیز نگاه عملی معظم له به مسئله وحدت در کشور می باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مذهب دیگر تنها یک مسئله نیست، گفت: دشمنان در تمام دنیا با مطرح کردن مسائل قومی و ملی گرایانه به دنبال تحریک مذاهب علیه همدیگر هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha