شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
فاطمه جوادی

حوزه/ بانوی نویسنده قمی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در منزل، اسامی چند کتاب و فیلم پیشنهادی خود برای پر کردن اوقات فراغت خانواده ها در این ایام را نام بُرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این روزها و شب ها که به جهت شیوع کرونا و الزامات ناشی از پیشگیری در این باره بیشتر مردم عملاً خانه نشین هستند، لاجرم اوقات فراغت بیشتری هم در اختیارشان است که به خصوص این ایام، فرصت خوبی است برای مطالعه کتاب های مورد علاقه و یا تماشای فیلم در جمع خانواده.

در این باره از نویسندگان و اهالی فرهنگ خواسته ایم که چند کتاب و فیلم مورد علاقه خود را به مردم و خانواده ها پیشنهاد کنند که ان‌شاءالله در سلسله مطالبی از این دست، گزینه های پیشنهادی آنان را منعکس می کنیم.

فاطمه جوادی با اشاره به این که خوشبختانه برای هر گروه سنی در کشور ما کتاب های جذاب و خواندنی وجود دارد، اظهار داشت: پیشنهاد من در این خصوص، کتاب "سور بز" نوشته ی ماریو بارگاس یوسا و ترجمه عبدالله کوثری، همچنین کتاب "تابستان مرگ و معجزه" نوشته ویلیام کنت کروگر و ترجمه ثمین نبی پور از انتشارات افق و کتاب "سقوط فرشتگان" نوشته ترسی شوالیه و ترجمه نینا فراهانی از نشر چشمه است.

وی افزود: از دیگر کتاب های پیشنهادی می توانم به کتاب "اسطوره های موازی" نوشته ج. ف.بیرلین و ترجمه عباس مخبر از نشر مرکز و نیز کتاب "حق نوشتن" به نویسندگی جولیا کامرون و با ترجمه سیمین موحد از نشر هیرمند اشاره کنم.

این نویسنده جوان همچنین گفت: در خصوص فیلم ها نیز پیشنهادم "خرگوش جوجو"، "داستان ازدواج"، "پروفسور و مرد دیوانه" و انیمیشن "کلاوس" است که همگی تولید سال ۲۰۱۹ میلادی است و همچنین فیلم "همسر" سال ۲۰۱۷ که از جمله آثار جذابی است که دیده ام و تماشای آن را به دیگران هم توصیه می کنم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha