پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ |۱۰ جمادی‌الثانی ۱۴۴۶ | Dec 12, 2024
دارو

حوزه/ حجت الاسلام الهی منش به بررسی سندی و روایی داروی معروف امام کاظم(ع) که تجویز این روزهای طب اسلامی برای درمان کرونا است، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، این روزها شاهد بحران کرونایی در سطح کشور و جهان هستیم، وضعیت قرمزی که که دنیا را به میدان جنگ جهانی سوم، البته از نوع دیگری از جنگ تبدیل کرده است.

کووید ۱۹ ویروسی است که خبرهای مرتبط با آن این روزها در صدر اخبار دنیا  مطرح است، اما در این میان، بازار تجویزات مختلف برای درمان و یا به عبارتی کاهش آسیب  جسمانی در قبال این ویروس از سوی افراد مختلف تجویز می شود.

در ایران  و اصفهان هم از زمان ورود این ویروس مکررا از سوی برخی، داروی امام کاظم(ع) جهت تقویت سیستم ایمنی دفاعی بدن تجویز شد. بر همین اساس حجت الاسلام محمد الهی‌منش کارشناس فقه و احکام نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات اصفهان به بررسی سند روایی این دارو پرداخت.

وی بیان کرد: قبل از هر چیز چند نکته باید تذکر داده شود، نکته‌ی اول اینکه در تمام دنیا در کشورهای پیشرفته یا غیر آن، از گیاهان و ادویه جات برای درمان استفاده می شود، چرا که در خواص مفید آنها هیچ شک و تردیدی نیست و بعید می دانم کسی منکر این جهت باشد.

کارشناس فقه و احکام ادامه داد: در تمام کشورها از طب سنتی به عنوان طب مکمل استفاده می کنند و اینطور نیست که نزد دانشمندانشان «همه طب سنتی، اندازه آزمایش پاستور ارزش نداشته باشد» حتی برخی از داروهای شیمیایی امروز منشأ گیاهی دارند و در تمام دنیا حتی کشورهای پیشرفته مثل چین، کانادا و... درمان با اینگونه گیاهان، امر پذیرفته شده ای است و از آن طرف هم اطبای سنتی نیز منکر دستاوردهای طب جدید در درمان بیماریهای لاعلاج نمی شوند تا کتاب های علمی را آتش بزنند.

حجت الاسلام الهی منش توضیح داد: نکته ی دوم آنکه همه می دانیم که دین مبین اسلام به همان اندازه که به سلامت روح اهمیت می دهد به سلامت جسم هم بها داده است تا آنجا که فرمود «عقل سالم در بدن سالم است» و حتی اگر عبادتی مضر به حال جسم باشد، وجوب آن تبدیل به حرمت می شود. شاهد این بها دادن، روایات معتبری است که در علل تحریم بعضی از خوراکی ها و غیر آن وارد شده است. مثل روایاتی که علت حرمت خون یا میته را موجب افساد بدن بودن این دو می داند.

وی افزود: به همین دلیل، خیلی طبیعی است که حضرات معصومین علیهم السلام خودشان یا در جواب سؤالهای پزشکی که از ایشان شده است مطالبی را بفرمایند و در هیچ روایتی نفرموده اند اینگونه سؤالها را از ما نپرسید و جزء شئون ما نیست بلکه فرمودند: «العلم علمان: علم الادیان و علم الابدان».

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: نکته ی سوم اینکه مشهور علمای شیعه قبول دارند که همه کتب روائی و همه روایات قطعی الصدور و قطعی الدلاله نیستند و نیاز به بررسی روایات از حیث سند و دلالت دارند و به صرف وجود یک روایت طبق آن فتوا نمی دهند و در روایات طبی هم که مربوط به سلامتی است نمی توان با تمسک به قاعده تسامح در ادله سنن بدون بررسی سند و دلالت آن حدیث را به امام معصوم نسبت داد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقدمات مذکور به بررسی روایت داروی معروف شده امام کاظم علیه السلام می پردازیم، منبع این روایت کتاب طب الائمه است، نویسندگان این کتاب دو برادر به نام حسین بن بسطام بن سابور الزیات و برادرش عبد الله هستند، هر دوی این دو نویسنده امامی(شیعه)  هستند ولی وثاقتشان ثابت نشده است و حتی یک روایت هم در کتب اربعه ندارند.

حجت الاسلام الهی منش عنوان کرد: در این کتاب نزدیک ۴۰۰ روایت طبی وجود دارد، روایات این کتاب برخی مسند و برخی مرسل هستند یعنی برخی از آنها سند دارد و متصل به معصوم است و واسطه‌ نقل خبر تا امام معصوم علیه السلام وجود دارد و برخی از این روایات واسطه ها افتاده اند که از ارزش سند می کاهد، عده کمی از بزرگان از این کتاب به عنوان منبع کتاب خودشان استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه مرحوم طبرسی در کتاب مکارم الاخلاق برخی روایات این کتاب و مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه ۱۱۳ روایت از این کتاب را انتخاب کرده که همگی آنان به خاطر مجهول بودن راویان ضعیف هستند، گفت: در هر حال بین صاحب کتاب طب الائمه و امام معصوم سه راوی وجود دارد، راوی اول: «السری بن احمد بن السری» که مجهول است و حتی یک روایت در کتب اربعه ندارد، نفر دوم: «یحیی بن یحیی الارمنی» نیز مجهول و دارای توثیق نیست، راوی سوم، محمد بن سنان است که مورد اختلاف بزرگان است و مشهور او را تضعیف می کنند.

این کارشناس احکام دینی خاطرنشان کرد: لذا این روایت از نظر سند به هیچ عنوان معتبر نیست. برای بررسی دلالت روایت، متن روایت را مشاهده کنیم: امام رضا علیه السلام می فرماید: «امام کاظم(علیه السلام) بیمار شدند و پزشکان نزد ایشان آمده و برایشان نسخه‌های عجیب نوشتند، حضرت فرمودند: به کجاها می‌روید؟! به سید و آقای این داروها اکتفا کنید.
هلیله و رازیانه و شکر در سه ماه اول تابستان(فصل گرما)، در هر ماه سه مرتبه و در سه ماه اول زمستان(فصل سرما)، در هر ماه سه روز و سه مرتبه (مصرف می شود) و به جای رازیانه، مصطکی قرار داده می شود؛ پس (فرد) به بیماری مبتلا نمی‌شود مگر بیماری مرگ.».

وی اذعان داشت: روایت از یک جهت وضوح دارد، ولی از دو جهت محل بحث است، اما از نظر زمان مصرف آن، هر روز نیست بلکه زمان و مقدار مصرف ادویه در تابستان و زمستان را ۳ ماه و ۳ روز در هر ماه میداند. که ظاهرا مراد سه روز پشت سر هم است و ممکن است سه روز مختلف مثل اول و وسط و آخر ماه باشد، اما دو جهتی که معلوم نیست: یکی این است که آیا برای همه افراد مناسب است یا منع دارویی دارد؟ چنانچه اطبا با آن همه روایتی که در فضلیت حجامت وارد شده برای همه و در همه احوال توصیه نمی کنند.

حجت الاسلام الهی منش یادآور شد: جهت دومی که نامعلوم است: مقدار جزء تشکیل دهنده هر یک از این سه با هم است و بر اهل تحقیق در این فن پوشیده نیست که مقدار هر یک از این ها تاثیر خاص خود را دارد، نکته مهم دیگری که ما از این حدیث استفاده می کنیم این است که این دارو جنبه پیشگیرانه مانند واکسن دارد تا درمان.

وی ادامه داد: دلیل این استظهار؛ یکی اینکه برای مصرف، زمان مشخص تعیین کرده و دوم اینکه می فرماید «اگر کسی چنین کند مریض نمی شود مگر به مرض موت». اما اینکه جنبه درمانی داشته باشد از این روایت استفاده نمی شود.

این کارشناس دینی عنوان کرد: نتیجه بحث اینکه اولا نباید این دارو را به طور قطعی به معصوم نسبت داد و بگوییم داروی امام کاظم علیه السلام بلکه باید احتیاط کنیم و بگوییم داروی منسوب به امام کاظم علیه السلام، ثانیا بگوییم امید است این دارو تأثیر بگذارد، ثالثا باید مقدار ترکیب این داروها در لابراتوارها و آزمایشگاه ها مشخص شود و همچنین مشخص شود که چه افرادی می توانند استفاده کنند و چه افرادی نباید استفاده کنند، چرا که طبیعت این ادویه گرم است. چنانچه در خواص هلیله گفته شده مصرفش برای زنان باردار و بعضی افراد مناسب نیست.

وی بیان داشت: در پایان توجه عزیزانی که مبادرت به درمان با روایات طبی می کنند را به عبارت شیخ صدوق در کتاب اعتقادات امامیه ص ۱۱۵ جلب می کنم: برخی از این روایات با توجه به موقعیت جغرافیایی مکه و مدینه صادر شده، پس احتمال تاثیر شرائط جغرافیایی  مطرح است، دوم؛ احتمال دارد امام چون عالم به طبع سؤال کننده است پاسخ اختصاصی به سائل داده است. سوم اینکه برخی از روایات را مخالفین شیعه با تدلیس و تحریف اضافه کرده اند، پس هر روایتی حجت نیست، نکته چهارم آنکه بر برخی روایات احتمال سهو راوی حدیث وجود دارد و در آخر برخی نیز احتمال تقطیع روایت و یا فراموشی بخشی از آن وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی US ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    54 6
    از توضیحات خوبتان مچکرم ولی بحث فعلی این نیست که در تو ضیح این روایت فرمودید بلکه مسئله این است که جامعه پزشکی کشور ما بالکل و تماما طبا سلامی را منکر شده و حتی برخورد فیزیکی و قضائی با بعضی افراد میکنند . اینکه شخصی مانند جناب دکتر حریرچی بخواهد در مورد سند روایات طبی نظر بدهد پذیرفته نیست . شاید اگر در رهرجای دیگر دنیا بود از ظرفیت طب اسلامی حداقل به عنوان یک احتمال استفاده و و با دراز کردن دست دوستی و همکاری به سوی متخصصین این طب از آن استفاده میکردند ، آزمایش میکردند ، و در نهایت به نتیجه مطلوب میرسیدند . خودتان در مورد حجامت یا تجویز داروی منسوب به امام کاظم علیه السلام فرمودید ممکن است برای بعضی مفید و برای بعضی نباشد ، اتفاقا علم پزشکی هم همینطور است . اما مشکل اصلی موجود برخورد فیزیکی با یک علم است .
  • صادق هادی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 2
    باسلام و خدا قوت توانمندی های بالفعل و بالقوه در ذیل عنوان طب و پزشکی قابل تعریف است و یک جریان واحد نیستند. حتی در پزشکی غرب هم گرایشات مختلفی را می توان رصد نمود 1- جریان فکری پزشکی غربی مبتنی به تجارت در پزشکی که خیلی قدرت مند است و می شود گفت صددرصد ساختار پزشکی کشور را در اختیار دارد در پیوند با قول های اقتصادی پزشکی داخلی و خارجی است. 2- یک نگاه اخباری گری به روایات خودش را نماینده طب اسلامی می داند عمده جایگاه شان در حوزه علمیه است علوم تجربی را مخرب مطلق گرایی خودش می داند و تنها جایی که موید خودش باشد قبول می کند 3- یک نگاه دیگر ضمن اعتقاد به وجود طب اسلامی مبتنی بر حکمت با پشتوانه جامعیت علوم اسلامی دانش تجربی را موئد این معارف اسلامی دانسته و آن را به خدمت می گیرد و دستاوردهای آن را هم به رسمیت می شناسد 4- یک جریان دیگر طب دانشگاهی است که با پشتوانه های عقیدتی خودشان علاقه مند به استفاده از توانمندی طب اسلامی هستند البته این پتانسیل را در خود سابقه طبی ایران هم جستجو می کنند به نظر می رسد جریان اول با گل به خودی های جریان دوم در صدد حذف جریان سوم و چهارم است تحدید واقعی برای نظام فکری و میدانی مسلط بر پزشکی غرب محور توسط جریان چهارم و با حمایت جریان دوم و سوم اتفاق خواهد افتاد. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نسبت به حمایت و شکل گیری جریان چهارم بسیار صبورانه و با جدیت اقدام نموده اند. تاسیس دانشکده های طب سنتی ایران اسلامی و استقرار در نظام اداری به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایران و حمایت از تعاملات جهانی و شبکه سازی این جریان در بند دوازدهم سند سیاست های کلی سلامت دیده شده است. http://nedaesfahan.ir/122548
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    1 1
    حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی با اشاره به تقسیم چهارگانه سازمان بهداشت جهانی از سلامت، اظهار کرد: سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی چهار دسته سلامت هستند که البته سلامت معنوی اخیراً به این تقسیم بندی افزوده شده است. http://www.isna.ir/news/99011809436
  • مجید IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    17 19
    با اهل بیت کنار بیاین، بسه مته به خشخاش گذاشتن با حرفهای اصولی و رجالی
    • محمد IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 0
      گیج میزنی خب علم هست
  • محمدجواد شیرمردی IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    19 25
    سلام علیکم بحث قشنگی بود، استفاده کردم حقیقتا یک عده با انتساب قطعی این روایات به معصومین، دارند تبلیغ سوء علیه اهل بیت می کنند
    • قدس IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      0 1
      بله درسته... کما اینکه یکی از راه های اثبات حدیث به وقوع پسوستنشه که اینا نمیبینن
  • م IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    19 4
    با این تفاسیر جای داره از اساتید حوزه بپرسیم چرا احادیث پزشکی را صحت سنجی نمیکنند تا احادیث صحیح مشخص و جهت استفاده در سلامت مردم به کار گرفته شوند؟و برای این کم کاری چه جوابی دارند؟
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      1 0
      اتفاقا حوزه کم کاری نکرده و بلکه تک تک این روایات را بررسی کرده است از جمله روایات این کتاب در وسائل الشیعه بررسی شده است اما متاسفانه عده ای حرف حوزه را قبول ندارند
    • مهدی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      سلام بنده برای موضوع پایان نامه حوزه با استاد ترابی رحمه الله که از مولفین رجال هستند تماس گرفته و ایشان فرمودند اگر خواسته باشی بحث سندی روایات طب بررسی کنی نمی تونی چون بیشترش ضعیفه . ۲. با خدشه کردن به سند حدیث نمی توان گفت کسی حق ندارد به این حدیث عمل کند و بعضی که می گویند به این رویات عمل کنید می گویند ما این دارو را بر روی افراد تجربه کردیم و.....
    • حمید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 1
      دوستان، عزیزان، ما چیزی بنام طب اسلامی نداریم، طب سنتی جای خودش، اما ما طب اسلامی نداریم. کل روایاتی که قطعی وقابل استناد یقینی باشند در حوزه پزشکی، چندتا دونه بیشتر نیست وبقیه همگی دارای اشکال هستند. اشکالات مخلف... این اسمش طب نیست عزیزان، چرا دکان ودستگاه برای عده ای باز میکنید که سو استفده کنند از دین تازه خود طب سنتی هم نیاز به تحقیق، پژوهش و آزمایش داره و باید بروز باسه، ولی متأسفانه بعضی ها کأنه اینکه طب سنتی رو وحی منزل ميدونند وبا لفظ طب اسلامی دیگه نگاه بلاشک به قضیه دارند که اشتباه محض هست. طب سنتی یک علم کاملا تجربی هست واصلا در دایره علوم انسانی یا علوم اسلامی نیست.
    • سینا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 1
      طب اسلامی داریم، طب اسلامی در قرآن به وضوح وارد شده. چشم باز کنید ببینید. متاسفم بخاطر علمایی که بدون فحص(جستجو) از دلایل، اعلام میکنند طب اسلامی نداریم. قرآن اعلام میکند در عسل شفا ست. و روایات متواتری که در رابطه با نمک است. این چه معنی دارد؟ غیر از درمان است؟
    • محمدحسین نوری شهرضائی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      چرا کسی سخنان آقایان اطباء سنتی ۱۰۰۰ سال پیش را نظر سنجی نمیکند که بفهمد آیا این درمان بیماری را واقعا آقای بوعلی سینا گفته یا نه؟ آقاجان درمان کاری به سند ندارد بلکه تجربه است که نشان میدهد این دارو برای این درمان است یا نه؟ داروی امام کاظم علیه السلام ولو از نظر سندی مخدوشه اما از نظر تجربی هزاران بار تجربه شده. اینجا طرف خُل وضع نیست که با این حال بیاد سند را بسنجد. همین.
  • حیدری نسب IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    26 3
    دکتر سيد محمد خادم الحسيني عضو هيئت علمي دانشگاه : " پس از گرفتن دکترا، هفت سال در طب سنتي مطالعه داشتم و سه سال در طب اسلامي ، طي سه سالي که با طب اسلامي آشنا شدم معجزاتي را در اين طب ديدم که ميتوان گفت اين سه سال اخير را با کل تحصيلات سي ساله ام ميشود مقايسه کرد ." از اين نمونه افراد متخصص زيادند که به داروهاي طب اسلامي به شدت باور دارند و افراد متعددي را مي شناسم که از داروي امام کاظم ع بسيار بهره برده اند . الحمد لله رب العالمين که دارو هاي طب اسلامي روز به روز شناخته شده و جاي خود را پيدا مي کنند . برخي گمان مي کنند که اگر داروئي را سازمان بهداشت جهاني - تحت سیطره غربی ها - تاييد کند حتما درست است نه صحت سند لازم دارد و نه چيز ديگر ، اما اگر طب اسلامي گفته باشد ...
    • محمدجواد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      شما اسم اسلامی رو از روش بردار بعد هرچی دوست داری بگو از دین برای طب هزینه نکن کسی با علم مشکل نداره علم باید با روش علمی اثبات بشه نه اینکه با هزینه کردن از دین طب سنتی، مدرن، ایرانی، چینی یا هر پسوند دیگه ای باشه مهم نیست طب اسلامی نداریم از اسلام برای فروش دارو و رونق عطاری ها هزینه نکنیم حرف این است
  • روح اله IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    13 5
    سی دی جامع طب مرکز تحقیقات کاميوتری علوم اسلامی نور: « طب الائمة(ع)»، به زبان عربی، نوشته دو برادر به نام های عبد الله و حسین، فرزندان بسطام بن شاپور زیات نیشابوری از محدثان شیعی قرن چهارم هجری است. موضوع کتاب، روایاتی از ائمه( ع) در باره علم طب و فواید و مضرات مواد غذایی و بیان داروهای گیاهی و ادعیه می باشد. مؤلفان این کتاب که به یکی از مرزهای آن زمان سفر کرده و با مشکلات بهداشتی و پزشکی رزمندگان مسلمان در آن دوران، مانند تغییر آب و هوا و بیماری های تازه روبه رو شدند، تصمیم به تدوین کتابی گرفتند که دستورات بهداشتی اسلام را از زبان ائمه معصومین( ع) بیان کند. کتاب، از کتب مورد استناد بزرگانی چون شیخ حر عاملی در« وسائل الشیعة» و علامه مجلسی در« بحار الانوار» است. ساختار کتاب، شامل 409 حدیث است که در 245 عنوان آمده و ذیل هر عنوان یک یا دو خبر نقل شده است. مطالب کتاب، در قالب روایت و غالبا با ذکر سلسله اسناد بیان شده است، هر چند سندها چنین می نماید که برخی از واسطه ها و راویان در آنها به طور کامل ذکر نشده اند و مؤلفان، سند خود را به راوی اصلی و معصوم نرسانده اند.
    • جوادی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      4 2
      احسنت برادر عالی بود
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      جمله آخرتان یعنی اینکه طب الائمه مرسل است و سند قطعی ندارد پس اتفاقا نمیشود آن را طب الائمه نامید هر طب دیگری میتوان گفت اما نسبت آن به ائمه غلط است
  • روح اله IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 3
    طبیعت هلیله سرد و خشک طبیعت شکر: گرم و تر مصطکی: گرم و خشک و همگی درجه پایین دارند مقدار مصرف یک قاشق چایخوری است به مدت سه روز و روزی یکبار که به گلو پاشیده می شود و بعد از آن چیزی مصرف نمی شود حتی آب این مقدار مصرف بخواهد منع در بارداری داشته باشد جای بسی تامل است.
    • امیررضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 3
      منظورتون اینه که نمیشه تو بارداری ازش استفاده کرد؟؟؟
    • محمدرضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      5 1
      البته گویا این در زمانی است که طرف مریض باشه و برای پیشگیری هر ده روزه فک کنم
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      این ها را از کجای حدیث متوجه شدید تازه اگر فرض کنیم که حدیث سند محکم دارد که البته میدانیم ندارد
  • جوادی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    32 5
    آقا برفرض محال ک داروی امام کاظم سندش ضعیفه و.. ولی با همین داروی دارای سند ضعیف به عینه دیدم ک بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی شدید، سر درد ، گلو درد ، مشکل ریه ، بهبود سینوزیت و... درمان شده آقا جان درمااان شدن بس کنید تو رو هر کی میپرستید چقد دشمنی با اهل بیت چقدر دنبال سودو منفعت بودن آخه آخوندای درباری هم ک میان میگن داروی امام کاظم نداریم هیچیشون درست نیست. داریم خوبشم داریم درمان میکنه خوبم درمان میکنه خداراهزار مرتبه شکر از وقتی با داروی امام کاظم آشنا شدیم دیگ دکتر نرفتیم - قبلا خونه ما پر قرص و شربت بود - الان دیگ رنگ بیمارستانم ندیدیم ب لطف خدا و اهل بیت داروی امام کاظم ع هم پیشگیری میکنه هم درمان - تاااا کور شود هرآنکه نتواند دید
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      22 5
      یه ذره تقوا داشته باش. این بنده خدا داره میگه انتساب قطعی ندید نمیگه که این روایات رو باید طرد کرد. خب این کاملا معقول هست و احتیاط هم بر همینه.
    • بهزاد AE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      2 0
      سلام‌علیکم. علم آمار به این منازعه پایان خواهد داد. لطفا پرونده‌های پزشکی خود را پیش و پس از مصرف داروی منسوب، ارسال نمایید. be.ranjbarsn@gmail.com
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 1
      چرا خودتون رو با تهمت زدن ب عنوان آخوند درباری مدیون آخوندا میکنید ب خدا شیعه این عادات رو نداره
  • حسن IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    17 2
    اول اینکه وقتی یک روایتی ضعیف السند باشه، حداقل از نتیجه درمان با این دارو میشه فهمید که آیا روایت سندش می تونه درست باشه یا نه. دوم اینکه مشکل اینجاست که وزارت بهداشت نمیخواد حتی تحقیقی روی این دارو انجام بده
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    8 3
    حضرت اقای نویسنده این روایت را مرحوم علامه مجلسی در بهار الانوار در مجموعه اسمان و جهان نقل کرده است و همچنین درمورد حجامت خود احادیث ه برای برخی از افراد منع گفته نه اینکه به همه بگه انجام بدن لطفا اگر اطلاعات کافی ندارید حکم ندید
    • صبا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      بحارالانوار درسته! تحقیق کن بعد جواب بده!
  • فرهاد تشکری IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    9 3
    داروی امام کاظم سید سید دارو هاست/قطعا قطعا در درمان بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن موثر بوده است. فقط باید مواظب باشید اصل اش را بخرید
  • سعید IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    18 2
    ما که استفاده کردیم و اثر داشت، به دیگرانم دادیم و اثر کرده،،پس نشون میده این دارو سندش صحیحه
    • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      6 4
      ماهم استفاده كرديم و به هر كس كه كرونا داشت پيشنهاد كردم الحمدالله مفيد واقع شد و برطرف شد.
    • آوین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 0
      سلام عذر میخوام از کجا تهیه کردین من هرجا رفتم نتونستم اعتماد کنم وبگیرم میشه به منم معرفی کنیدممنون
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    12 2
    واقعا دارویه عالیه ونتیجه میده
  • حمید IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 2
    همه این مجهولاتی و شبهاتی که مطرح کرده اند از این جا ناشی میشود که ایشان متخصص طب نیستند وگرنه این مجهولات برای اهل فن ،جزو بدیهیات و حل شده هست.به نظرم بهتر هست هرکسی در تخصص خودش اظهار نظر کنه.احادیث طبی هم فقط با رجال و احتمالات اصولی قابل بررسی نیست.هزار روایت طبی با سند قوی شاید جواب نده و بی فایده باشه ولی یک روایت ضعیف نتایج خوبی بده.تعارضات روایات طبی باید به دست اهلش حل بشه و پاسخ داده بشه .ایتجوری اگر بخواهیم به روایات نگاه کنیم که کل احکام زیر سوال هستند....
    • سید محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      احسنت دقیقا حرف منم همینه هرجا میرم همینو میگم این جواب کاملترین جوابه
  • جواد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 0
    من یک شیعه هستم ومثل همه دوست دارم و عقیده دارم حرفهای دوستان درباره طب اسلامی درست باشه که این هم کمک به بهبودی وراحتی زندگی میکنه وهم میتونه باعث گسترش تفکر علمی شیعه در همه جا بشه. ولی دوستان توجه داشته باشین اگه حرف حق به روشش زده نشه کسی نمیپذیره و نمیشه احساسی برخورد کرد. اگه دوستان طلبه باور دارن که این داروها اثر گذاره شروع کنن به دادن مقالات مرتبط و روبیارن به آزمایشات بالینی. همونطور که طب سنتی گرچه خیلی ضعیف داره اینجوری پیش میره. هستن پزشک ها و پژوهشگرانی که مثل خودتون به این زمینه علاقه مندن . با روش و متد علمی چیزی که برای شما روشنه برای بقیه هم روشن کنید وگرنه با تکرار کردن اینکه چون ازاحادیث گرفته شده نیاز به اثبات نداره نه تنها جامعه علمی نمیپذیره بلکه روحانیت رو به غیر علمی بودن ومتعصب بودن محکوم میکنن و دست همه بسته اس برای مقابله
  • ایمان IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    9 1
    ما که استفاده کردیم به عینه درمان شدن سه نفر از اعضای خانواده م رو دیدم... حجتی از این روشن تر نمیتونه وجود داشته باشه برام
  • نیما IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    سلام دارویی که من گرفتم روش چیزی ننوشته بود چه مدت مصرف بشه من هرشب تاموقعی که قوطی تموم بشه خوردم مشکلی پیش نمیاد؟
    • Zahra IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      سلام..میشه بگین چطوری مصرف کردین؟چند روز؟چه مقدار؟و درچه وعده هایی؟
    • علیرضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      0 0
      هر ده روزیکبار اگر مریض نیستید اگر مریض بودید سه روز پشت سر هم وبعد هر سه روز یکبار بعد دوباره ده روز یکبار یک قاشق چای خوری
    • لمیر IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      داداش فکر کنم هفته ایی یه بار اونم قبل خواب و یه قاشق غذا خوری استفاده کرد اگه هر روز استفاده کنی بدن به دارو عادت خواهد کرد و قادر به درمانی بیماری نخواهد بود
  • حمید IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    3 10
    قبلا داروی امام رضا بود به خاطر کرونا شد داروی امام کاظم احسنت
    • مهدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      6 0
      دوتا داروی مجزا هستند
    • الله IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      0 0
      با سلام و احترام اولا داروی جامع امام رضا علیه السلام داروی دیگه ای هست دوما داروی امام موسی کاظم علیه السلام داروی دیگری شما که اطلاعات ندارین لطفا اول تحقیق کنین بعد نظر بدین
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      اخه وقتی نمیدونی چرا نطر میدی داروی جامع امام رضا یه چیزه داروی امام کاطم یه چیز دیگه کاملا با هم متفاوتن.محص اطلاعتون باید بگن داروی حصرت محمد هم داریم به کوری چشم دشمنان اهل بیت ومعرضین
    • سیدمحسن IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      جامع امام رضا علیه السلام و داروی امام کاظم علیه السلام دو داروی مجزاست
  • exir IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    7 2
    با سلام و عرض ادب-اینکه جناب عالی حدیث را از نظر روایی بررسی فرمودید کاملا مورد قبول و حق با شماست. لیکن بسیار جای تعجب است که در آن سوی دنیا برای تراوشات و ایده های ذهنی یک دانشمند میلیاردها دلار هزینه می کنند و آزمایش می کنند تا مبادا عقب بمانند و ... و اما در اینجا مافیای قدرتمند رسوخ کرده در جریان سلامت و نفوذیهای خائن تا صدایی و حرکتی در جهت رشد طب بلند می شود آن را سرکوب می کنند. یعنی به فرض اگر این حدیث از معصوم که نه از یک پیرو درجه چندم ایشان هم می بود ارزش بررسی نداشت؟ اینکه نباید بی دلیل آن را منسوب به معصوم کرد را کاملا با شما موافقیم و با برخی حرکات بی منطق آقایان هم کاملا مخالف ولی کجاست جریان سازی و موضع گیری شما؟! چرا حوزه موضع و حمایت در این خصوص ندارد؟ چرا یک نیوزلندی باید به استاد خیراندیش ما پیشنهاد ساخت مرکز دارویی ودرمانی در نیوزلند بدهد و سیاست های بهداشتی وزارت بهداشت ما مرکز حجامت کشور را پلمب کند؟! کجای کاریم؟ مگر همین اروپایی ها و آمریکایی ها و صهیونیست ها الان از حجامت استفاده نمی کنند و مقاله نمی دهند چرا این جریان کثیف دانشمندان خودمان را سرکوب می کند؟!
  • میسم IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    4 1
    آقای محترم شما کارشناس فقه هستید لطفا در حیطه ای که سواد ندارید مجبورتون نکردن نظر بدید ، ساحت طب فقط نظری نیست بلکه تجربه هم در آن دخیل است ، و ما در آزمایش جواب گرفتیم. در روایت داریم اگر جاهل ساکت می ماند عالم گلستان می شد. بعید می دانم منتشر کنید این پیام را
    • عباس IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 1
      ایشان هم نظر فقهی خود را فرمودند. در مورد اصل تأثیر دارو حرفی نزدند. سند روایت را بررسی کردند و مجهولات ترکیب و زمان مصرف را. اصلا اظهار نظر طبی نفرمودند
  • امیررضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    10 1
    ما که معجزه داروی امام کاظم رو دیدیم
  • امیر US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 0
    میخوام‌بدونم‌چرا‌یه‌بار‌فقط‌یه‌بار‌نمیان‌این‌دارو‌رو‌آزمایش‌کنن‌بینم‌چه‌تاثیری‌داره
    • سامان IT ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      چون اونموقع واکسن روسی رو کی بزنه اونموقع چطور مردم رو وادار کنن واکسن بزنن
  • تارا IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    11 0
    علم اول واخرنزداهل بیت هست
  • سمیه IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 0
    باباجواب میدهذمنتها اینه نمیگن ک جیب ملت روخالی کنن
  • سمیه IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 0
    باباجواب میدهذمنتها اینه نمیگن ک جیب ملت روخالی کنن
  • احسان IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 1
    باسلام خدمت همه دوستانی که در مورد داروی امام کاظم (ع)نظر دادن من خودم به شخصه این دارو رو استفاده کردم و جواب هم گرفتم دوستی نوشته بود که قبلاً اسمش امام رضا (ع)بوده الان شده امام کاظم(ع) برادر عزیز اون داروی اسمش جامع امام رضا ست این داروی امام کاظم من به خودم اجازه نمی‌دم جسارت کنم ولی دوستان عزیزی که قبول ندارن امتحان کنن به قول معروف هم‌فال هم تماشا ضرر نداره بگی داروی شیمیاییه ضرر داشته باشه من خودم هم دو تا این دارو ها. رو استفاده کردم الحمدالله جواب گرفتم خداروشکر
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 0
    سلام رفقا اگه شخص با نفوذی رو دارین که میتونه ترتیبی بده که این دارو رو روش تحقیق کنند حتما انجام بدین.با بحث کردن کار به جایی نمیرسه.
    • فاطمی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 1
      نحوه ی مصرف دارو چگونس با آب باید بخوریم و ناشتا یا شب!؟؟؟
  • احمد FR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    5 1
    صحت نداره حرفاش، خوندم و کسی ادعا ندارد و همیشه گفته می‌شود منسوب به امام کاظم علیه السلام و چون منسوب هست لقب امام کاظم علیه السلام داده شده است و برای پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی هست و کسی نگفته فقط برای درمان هست، جواب این شبهات هم توسط سید جواد موسوی و خود استاد تبریزیان داده شده است و اینکه آزمایشگاه های تجربی بشری محلی از اعراب ندارند که بخواد چیزی باهاشون بررسی بشه و در آخر ضعیف السند هم باشه و ثقه هم نباشه از لحاظ عقلی امتحان خودشو به خوبی پس داده.من هم ثقه نیستم ولی اگه حرف درستی بزنم یا حرفی رو از امام معصوم علیه السلام یا شخص بزرگی نقل کنم که درست باشه نیاز به وثاقت نداره. پس حضرات مخالف طب اسلامی بروند دکان و دستگاه خودشان را ببندند. از کی تا حالا کتب ضاله همچون کتاب هاریسون شدن علمی من نمیدونستم؟! حتما کتب ضاله انحرافی بهائیت و وهابیت و... هم علمی هستند! داروی امام کاظم ع در این بحث کرونا غوغا کرده و ملیون ها نفر با استفاده یا کرونا نگرفتن کلا و یا اگر گرفتن در حد یک آنفلوآنزای و سرماخوردگی خفیف بوده ، ملیون ها نفر با استفاده از از این دارو اعتقادشون نسبت به امامان تقویت شده و ...... آقایون هنوز دارن سر سند و دلالت و .... بحث می کنند جهل اندر جهل .....
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      همین نوع بحث هست که انسان رو بیشتر به این جریان طب اسلامی مشکوک میکنه شما میفرمائید که اینکه سند حدیث ضعیفه مهم نیست آزمایش رو هم قبول ندارین پس چطور میشه به حرف شما اعتماد کرد حتی پیامبران که بهترین انسان ها بودند برای ادعای نبوتشان دلیل و معجزه می آوردند حتما دکانی پشت این واژه طب اسلامی بنا شده وگر نه اسلام و شیعه هزار سال است که روش تفقه و استخراج احکام و سنجش حدیث صحیح و دروغ را دارد چه شده است که عده ای زیر بار این ها نمی روند حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است
  • کوثر IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    4 1
    همون جنابی که کتاب را سوزوند یعنی خودش ادعا و مدعی بودن و غرور و چیزی که خدا از این صفت خوشش نمیاد.یعنی من از همه سر ترم. لعنت به همچین اشخاصی که بنام دین خود دین را میزنند امده روی داروهاش اسم ائمه را هم گذاشته البته اون با بعضی از داروها که واقعا منسوب به ائمه هست قضیش فرق داره. متاسفانه یکی ما را فریب دادو گفت بیا این داروی حضرت محمد همین آقاست آیت ا...!!! پیشنهاد نمیکنم حتی بعد از مرگ امتحان کنید چه برسد در این دنیا تا دو روز آدم نبود و لعنت بهش که به دروغ مدعی طب اسلامی هست. و تو این روز سرگیجه و استفراغ ولم نمیکرد.بعد رفتم پیش یه دکتر طب سنتی بماند اسمش ولی مثل این آقا ادعا نداره و بسیار خاکی و بدون غرور هر چی نوشت اصل گیاه دارویی بود و فقط گفت انقدر گرم را با انقدر گرم میری از عطاری بگیری بگو جدا بهت بده بعد با هم به این نسبت مخلوط کن.انقدر ادعا از کجا میاد
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 0
      متاسفم برات. لیاقت مرگ هم مداری
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      لعنت بر خودت.
    • دوستدار اهل بیت IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      پزشکی میشناسم که به حدود سیصد بیمارکرونایی که داشته از سرطانی، دیابتی و... علاوه بر داروی شیمیایی نیز داروی امام کاظم تجویز کرده و هیچ مورد فوتی نداشته. و همه خوب شدن. من و دخترم شب قبل از خواب یه قاشق چایخوری استفاده کردیم عالیه علایم طی دو روز بسیار کم میشه. مصرف آب میوه طبیعی و آب گرم و عسل و خاک شیر همراه عرق کاسنی در طی روز واقعا عالیه.
  • کوثر NL ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 3
    داروی امام کاظم ربطی به آقای تبریزیان نداره و از قدیم میان کسانی که از احادیث اهلبیت و کمی در ضمینه طب سنتی تحقیق داشتند تقریبا شناخته شده بود. ولی کم کم بین مردم با این مریضی های لا علاج و اثبات و تجربه واقعی عده بسیاری که خود این بنده کوچک خدا هم از آن دسته هستم به این دارو کاملا اعتماد دارم. حلیله سیاه خودش به تنهایی به قدری قوی هست که حتی در طب قدیم برای رفع ضعف اعصاب و بینایی استفاده میشده چیزهای دیگش که بماند از که رازیانه که از قدیم میگفتند با عث افزایش شیر مادران در دوران شیردهی میشه و تجربه شده. و... که فقط خدا میدونه و معصوم(ع) و عقل ما محدود و عاجز
  • سعید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    5 3
    دوستان عزیز ما این دارو رو برا کرونا تجویز کردیم وبا سند جواب داده ولی مافیای دارو این اجازه رو نمیده.اون روحانی که میگه سند نامعتبر خب تحقیق کنه بعد کسی مخالف افکار شیعی باشه نابود میشه
    • رحیمه IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      3 1
      ببخشید داداشم کرونا داره و ریه هاش درگیر شده میتونه مفید باشه این دارو؟ و اینکه چقدر و چجوری استفاده بشه؟
  • موسوی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    5 0
    سلام بهترین راه اثبات اعتبار احادیث پزشکی و نسخه های منتسب به ائمه معصومین، بکار بستن اونها هستش. هرکسی از این دارو استفاده کرده از اثر معجزه آسای اون تعریف میکنه پس براحتی میشه هم سند روایت و هم نسخه رو تایید کرد، چون در مقابله با بیماریهای ذکر شده جواب داده ثانیا ترکیب این دارو چیز عجیب و غریبی نیست، کسانی که مخالف هستن فقط کافیه امتحان کنن و در آخر اینکه گوش به حرف پزشکان شیمیایی و مسئولین پزشکب و مافیای قدرتمند دارویهای شیمیایی ندید
    • رحیمه IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      1 1
      ببخشید برادرم کرونا دارن و ریه هاش درگیر شده این دارو واسش جواب میده و اینکه چجوری و چه مدت استفاده بشه؟
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    5 1
    منم استفاده کردم واسه گلودردی که آنتی بیوتیکم جواب نداد با یکبار استفاده چرک گلوم خوب شد آنفولانزای خواهرم هم خوب شد نتیجه نه معجزه میکنه
  • کیان IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 1
    من داروی امام کاظم را هم خودم وهم دخترم که یکسالش هست و هم پسر 8 سالش هست مصرف می کنیم ...به یقین میگم یه معجزه هستش ...از وقتی که این دارو را مصرف می کنیم از شر قرص و شربت و دارو و امپول خلاص شدیم .
  • امید IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    3 0
    بااحترام به نظر دوستان اول اینکه چراموردبرسی علمی قرارنمیگیره چرااینهمه مخالفت اون هم زبونی اگرتوکشور چین بود الان تمام داروخانه ها پربود ازاین محصول بعدچرابرای این دارو یاداروهای دیگه یه اسمی انتخاب نمیکن چون بعد ازاستفاده تمامی ظرفهاش بیرو ن ریخته میشه این خودش یه بی احترامی به اسم ائمه است چرا اساتید که خودشان ادعای عالم بودن دارن رودروی هم قرارگرفتن وبه هم بی احترامی میکنند مگه مسئله جان انسانها نیست تمامی ائمه انسانهای بزرگی بودن که باسلاح منطق بادیگران صحبت میکردن نه بابی احترامی
  • بنده خدا IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    4 1
    بسم الله الرحمن الرحيم غير از بحث نظري و جهت رفع اختلاف وشبهه بهتر است كه از نظر عملي نيز تاثير داروهاي اسلامي در مراجع مربوطه مورد بررسي قرار بگيرد و نتيجه آن به مردم اعلام گردد . داروئي كه از ناحيه خدا و معصوم باشد و توسط حكيم حاذق و باتجربه تجويز گردد، درمانگر است . اسلام براي موضوع بهداشت و سلامت جسم و روان انسان ، دستوراتي دارد كه عمل به آنها تاثير زيادي در پيشگيري و درمان بيماريها دارد
  • aziz mirzavand IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    6 0
    یا سلام و عرض ادب و احترام به تمامی دست اندرکاران سایت . میخواستم خدمت تمامی هم وطنان بزرگوار عرض کنم بنده در استان خوزستان شهرستان اندیمشک زندگی میکنم و توی محله ما یک عطاری هست که اتفاقا این عطاری متعلق به یکی از اساتید و روحانیون محترم حوزه علمیه قم میباشد و ایشان همشهری و هم محله ای ما هم میباشد اتفاقا .اما نکته ای که میخوام عرض کنم اینه که از زمانی که کرونا وارد ایران شد دقیقا از بهمن ماه تمامی اعضا و دوستان بنده اقدام به استفاده از داروی امام موسی کاظم (ع) نمودیم و خدایا شکر تا این لحظه چیزی که خودم شاهدش بودم و خود این روحانی بزرگوار نیز تایید کرده تا این لحظه حتی یک نفر پیدا نشده که از داروی امام کاظم علیه سلام استفاده کرده و به بیماری کرونا مبتلا شده باشه .
  • کربلایی غلام عباس IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    انشالله مفیداست عالیست شایسته است سربازان ایمه صلوات لله بابرسی طبع مومنین واخلاط 4گانه مقدارمصرف راباروش داروسازی سنتی وحکما ماضیه وحاضرحفظهم لله تعیین واعلام فرمایند درابن اجتماع علمی اسلامی شاگردان امام صادق صلوات لله مانندجابربن حیان میدرخشدامیدوارم خداوندتوفیق بعزیزان عنایت فرماید یاعلی همسایه امام مهربانی ها ضامن همه پناهندگان.. مشهدالرضا.
  • sigarian IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    5 1
    چهار نفر را شخصا دیدم که کرونا مثبت بوده و فقط و فقط با خوردن این دارو درمان شدند!
  • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    4 0
    فرمودید که جنبه واکسن داره . وقتی آقا امام کاظم بیمار شدند و پزشکان برای معالجه ایشان دنبال دارو بودند و ایشان فرمودند که به سید این داروها رجوع کنید ؛ پس چطور فقط جنبه‌ی پیشگیری و واکسن در این روایت دیده میشود ؟! ظاهرا جدای از جنبه پیشگیرانه ، جنبه درمان این دارو بیشتر در این روایت دیده میشود
  • حسن پور IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام مطلب عالی بود و نظر کارشناسی نیز عالی اما لطفا بفرمائید ایا در مورد تاثیرات داروی مذکور آزمایشهای خواسته شده انجام گرفته یا خیر .اگر طب گیاهی طب مکمل است چرا در مورد داروی گفته شده از سوی ستاد بحران کرونا یا از طرف دیگر مراکز درمانی کشور آزمایش و تحقیقی نمیشود
  • مقدم IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    پاسخ به چند سوال...داروی حضرت رضا نامش جامع هست.این دارو ی امام کاظم هست.فقط کافیه از هر کدام که منور کردید با یک قاشق به میزان برابر از هر کدوم مخلوط کنید و آخر شب قبل خواب نصف قاشق بدون آب مصرف کنید.برای افراد دارای علامت های بیماری هر هشت ساعت یکبار بمدت سه روز و بعد مصرف حدالاقل دو ساعت چیزی نه بخورند نه بنوشند
  • ابراهیم زاده IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    ممنون از مطالبی که در فرمودید کاش همه روحانی ها مثل شما علمی صحبت میکردند و بدون مطالعه و تحقیق عقیده خود را وحی منزل نمیدانستند
    • حدیث DE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      4 1
      اخه داروش میچسبه به دهان چجوری قورتش بدم بدون آب؟؟؟ من کرونام مثبت شده .صبح شب بخورم یا ققط شب یا فقط صبح؟؟؟ و اینکه ۲۵ سالمه
    • سید احمد مجلسی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      6 0
      ما اصل کار را رها کردیم به فرع رسیدگی میکنیم که تازه خیلی هم خوب جواب داده اصل چیه تشکیل حکومت اسلامی را منسوب به اهل بیت کردن که در نهایت آبروی دین و اهل بیت را برده خیلی درست و اصل میدونیم حالا یک دارویی که این تعداد بالا تو کشور خوردن و نتیجه گرفتن را میگن منسوب کردنش امکان زیر سوال رفتن اهل بیت را داره واقعا خنده داره چقدر شما دلسوز دین و مردم هستید
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 1
    باعرض سلام مبنای طب جدید بر فرضیه و نظریه و ازمایش روی این هاست یعنی بر پایه حدس و گمان است و حتی ازمایش نیز استقرای ناقص است که باز هم نتیجه یقینی ندارد ... حال این روایات در حد یک نظریه ارزش ندارند که مورد ازمایش قرار بگیرند ؟ با وجود اینکه موارد مختلفی از درمان شدن با روایات موجود هست و البته درست است مواردی هم درمان نشده داریم و این خود نشان می دهد که با ازمایش احتمال بسیار زیاد میشود به روش درمانی موثری بر پایه داروهای طبیعی دست یافت ممنون
  • سید فرها تشکری IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    2 0
    داروی امام کاظم قطعا قطعا قطعا در درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار بسیار آنتی بیوتیک یا ا مپول و کپسول چرک خشک کن استفاده نکرده و دفترچه بیمه اش سفید سفید است/ریشه مشکل هم در جاهل بودن بعضی از دکترها در خصوص طبع شناسی و مزاج شناسی است/اینها فقط درس دکتر ی خوندن ولی حکیم نیستن
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام خداقوت. خسته نباشید. عالی بود ممنون.
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    برادر کارشناس ما! در موضوعات غیر فقهی مثل اخلاق و طب و موضوعات عرفیه دأب محدثین بر حفظ سلسله اسناد نبوده و بیشتر اهتمامشون بر حفظ اسناد روایات فقهی احکام و عقاید بوده که تحریف یا کم و زیادی صورت نگیره برادر فقیه به معنای واقعی باشیم اگر نکته و ابهامی در مورد محل اثر این روایت داریم بهتره به محققین داروساز و دین پژوهان مراجعه کنیم درضمن اون مقدار رازیانه هیچ تاثیر منفی بر شخص باردار یا مردان ندارد! اگر خواستید هم میتونید مقالات بین المللی در مورد تاثیرات شکر بر درمان بیماری های ویروسی را بخوانید موجود است اگر اهل علم و سوادیم یاعلی
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    من که خوردم ازش تا الانم نگرفتم البته عصرا میخورم تو تجویز نوشته شبا نصف قاشق من خوردم نگرفتم علاعمم نداشتم البته نمیگم قطعیه و این حرفا ولی طب سنتی چیز خوبیه
  • عارف IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    1 0
    سخنان تون کاملا درست اما گاهی یک خبری میاد میشه امتحانش کرد مثلا همین دارو خبرش اومده برید با متخصیص این طب صحبت و زمینه اجراش رو در اختیارشون بذارید چون یا خوبه یا نه اگر نه که هیچی اگر خوب که من مطمئنم خوبه دو تا اتفاق میفته اول این دارو باید کم کم تولیداتش رو زیاد و با برسی شدید پخشش کنن دوم در علم رجال درمورد این افراد که ضعیفن یا قابل وثوق نیستن برسی بیشتر،جامع تر و کامل تر انجام بشه و اگر چیزی پیدا نشد حداقل اندک توجهی داشته باشن چون این مورد درست در اومده.وقتی یک چیز قابل امتحان و ازمایشه دیگه این همه بحث نداره.موفق باشید
  • Abbas IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    سلام. این که درباره سندش تحقیق کردین خوبه ولی کاش در مورد اثر این دارو هم تحقیق میکردین شاید واقعا اثر داشته باشه.این که صندش معتبر نیس دلیل بر کم اثر بودنش نمیکنه
    • mz IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      احسنت نمونش همین شکر سرخ اگر با شکر سفید مقایسه بشه نتیجه میشه شکر سفید یک نوع سم است که دانشمندان تایید میکنن.
  • الناز IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    5 1
    باسلام از بی درمان بودن انواع سرطان و ایدز و هپاتیت و زگیل تناسلی و غیره و غیره میشه فهمید که علم منحوس و کثیف و مادی دنبال چی هست به اسم علم انواع سرطان و ایدز و هپاتیت و فلان و بهمان را نتونستن درمان کنن و هرمریضی میاد سریع واکسنش رو تولید میکنن کاش یکبار فقط یکبار داروی امام کاظم رو مصرف میکردن و مردم رو گمراه نمیکردن من خودم مصرف کردم واقعا تاثیر فوق العاده ای توی درمان مریضی داشت همچنین همسرم و چندتا کرونایی دور و برم توروخدا دکان علم تون رو ببندین دیگه بسه مردم هم فهمیدن که دارین پول سوا میکنین من داروی امام کاظم رو با کمترین هزینه خریدم و استفاده کردم اما اگر بخواین داروی شیمیایی بخرین میگن هر بسته از قرص های مربوط به درمان کرونا نزدیک ۳میلیونه درود بر طب اسلامی
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    8 4
    طب نوین غربی دسیسه سازمان بهداشت جهانی زیر نظر صهیونسم است تا جمعیت غیر یهود را کم کنند این در حالی است که رایج ترین طب در بین یهودیان طب سنتی می باشد لطفا گول سازمان بهداشت جهانی رو نخورید.مسلمونی که طب اسلامی رو منکر بشه در خقیقت اسلام رو انکار کرده
    • رها IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      با عرض سلام حدود یک ماه پیش مبتلا به کرونا شدم به همراه خانواده که از طریق فامیل کع به عروسی رفته بودند سردرد شدید تب شدید بدن درد تب ولرز شدید خلاصه با دارویی که مسوب به امام کاظم ع است کاملا درمان شدیم بدون اینکه به دکتر مراجعه کنیم
    • زهرا IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      احسنت
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      کجا میشه این دارو را اصل اش را تهیه کرد
  • Javad IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    اونایی که با ساختن دارو های غیر اثبات شده از نظر علمی و روایی،جون مردم رو به خطر می‌اندازد! لطفا این حدیث رو بخونید،تا بدونید دروغ بستن به ائمه چه گناه بزرگیه و بخاطر منافع خودتون یا تاثیر گذار بودن روی یک نفر به ائمه دروغ نبندید! تحریم دروغ بستن بر خدا، و پیغمبر و ائمه علیهم السلام: ابو نعمان گوید: امام باقر (ع) می فرمود: ای ابو نعمان. بر ما دروغی مبند تا دین خود را به باد دهی، مبادا بخواهی که سر باشی «در جلو قرار بگیری» یا دم شوی «عقب بمانی» و ما را وسیله روزی خوردنت از مردم قرار نده که فقیر می شوی، زیرا تو را آزاد نمی گذارند و حتما از تو پرسش می کنند، اگر راست بگویی تصدیقت می کنیم، و اگر دروغ بگویی تکذیبت می کنیم.
  • جواد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    اونایی که با ساختن دارو های غیر اثبات شده از نظر علمی و روایی،جون مردم رو به خطر می‌اندازد! لطفا این حدیث رو بخونید،تا بدونید دروغ بستن به ائمه چه گناه بزرگیه و بخاطر منافع خودتون یا تاثیر گذار بودن روی یک نفر به ائمه دروغ نبندید! تحریم دروغ بستن بر خدا، و پیغمبر و ائمه علیهم السلام: ابو نعمان گوید: امام باقر (ع) می فرمود: ای ابو نعمان. بر ما دروغی مبند تا دین خود را به باد دهی، مبادا بخواهی که سر باشی «در جلو قرار بگیری» یا دم شوی «عقب بمانی» و ما را وسیله روزی خوردنت از مردم قرار نده که فقیر می شوی، زیرا تو را آزاد نمی گذارند و حتما از تو پرسش می کنند، اگر راست بگویی تصدیقت می کنیم، و اگر دروغ بگویی تکذیبت می کنیم.
  • طیبه IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    آیا زن باردار میتونه داروی امام کاظم مصرف کنه
  • ناهید IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    چقدر خوردنش سخته افرادی که مصرف کردن میشه بفرمایید چطور میل کردین اینقدر دهانم کس شد که نزدیک بود ......
  • محمود IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام حاجی جیکجاک جان که از سازمان جهانی بهداشت صهیونیستی دفاع میکنی .طب شیمیایی اگه هر روز یک دارو رو معرفی کنه برای همه روز بعد میگه موثر نیست زیر سوال نمیره ولی نظر معصوم رو داری زیر سوال میبری و بهانه های بنی اسرائیلی میگیرید .داروی امام کاظم (ع) نیازی به دفاع کردن امثال افراد پلیدی مثل شما نداره .قدرت خداوند اونو به تمام مردم معرفی میکنه
  • بنده خدا IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    داروی امام کاظم تابستانه و زمستانه داره . الان تو هوای گرم باید تابستانه رو مصرف کنید که رازیانه داره از اونجا که رازیانه در زمان بارداری نباید مصرف بشه بعضی ها میگن خانم های باردار نخورن که اشتباهه . بنده از نمایندگی ایت الله تبریزیان پرسیدم گفتن خانم های باردار هر 10 روز یک بار به اندازه نصف قاشق چای خوری بخورن اشکالی نداره . خدا هزاران هزار بار درود بفرسته بر آیت الله تبریزیان و تمامی همکارانشون خدا خیرشون بده
  • جواد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    کلیه روایات مربوط به طب باید با تجربه و مستندات ثابت شود.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    یعنی حالا مشخص شده که چرا چند صد سال در طب و صنعت و اقتصاد عقب افتادیم... بابا یه دفاع درستی از دین کنید...
  • لیلا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام من یک بار این دارو روخوردم ولی ۵ روز که مشگل پیدا کردم سرگیجه وافت شدید فشار خون وسردرد کسی علتش میدونه
  • منصف IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام. اولا بحث سندی برای روایات فقهی و اعتقادی مطرحه ولی در مورد روایات اخلاقی و طبی، همینکه مخالف صریح نباشه، مانعی برای عمل نیست. پس اشکالات سندی وارد نکنید. ضمنا اگر ایراد سندی در چنین روایاتی مطرح کنید، باید قریب باتفاق روایات اخلاقی را ریخت دور. به علاوه، بهترین استاد تجربه است. من استفاده میکنم، ماسک نمیزنم، تهران هستم. الکل و هیچی هم استفاده نمیکنم. اصلا بیمار نشدم. هم زمستانه و هم تابستانه. همه خانواده استفاده میکنیم. ترکیبات دارو طبق قاعده اصولی ان کان لبان، مساوی هست. با توجه به بیمار بودن امام، دارو برای درمان موثر است و با توجه به فقره آخر، برای پیشگیری هم موثر است. از دوستانی که در بیمارستان فرقانی قم پزشک هستند شنیدم که برای همه بیماران این بیمارستان تجویز شده و نتیجه داده
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام واقعا ما و دوستانی از ما که حتی در زمان بیماری استفاده کردند تاثیرش را دیده اند وجالب است خود کسانی که طب اسلامی را ترویج می کنند می شناسم در این چند ماهه حتی از ماسک هم استفاده نمی کنند دچار کرونا نشده اند بااینکه حتی با مریض ها هم در ارتباطند چرا علوم پزشکی نوین دیشب داروی ۴۰۰ هزار تومانی را در اخبار با افتخار تبلیغ کرد اما داروی اسلامی را که خودمان هم می توانیم درست کنیم وهزینه ای ندارد وعوارض منفی هم نداردرا واقعا با تحقیق رد کرد؟
  • حسین IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    این دارو را استفاده کردیم بسیار مفید بود
  • شادمند IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    اصلا نگید داروی امام کاظم ع، نگید طب اسلامی، اصلا اسم امام و خدا و شفا و اعتقاد و دین را نیارید، ولی اگر جرات دارید این دارو را امتحان کنید، بذارید درباره اثرش تحقیق بشه، اگر راست میگید با تحقیق و امتحان ثابت کنید که شیادی بوده، چرا برای رد این دارو کسی تحقیق و بررسی نمیکنه؟ چرا همه فقط تهمت میزنند؟
  • اسماعیلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    من اثر فوق العاده این دارو رو خودم دیدم ،من تمام حلقم دچار آفت شدید شد بطوری که نمیتوانستم آب دهنم رو قورت بدم ،این دارو رو خودم درست کردم ،نوع زمستانه‌اش رو، شب موقع خواب بزور قورت دادم و خوابیدم صبح هیچ اثری از درد گلو و آفت نبود ، هیچ وقت آفت یک روزه خوب نمیشه، واقعا اثرش زیاده
  • قدیری IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام علیکم،چرا هیچگاه وزارت بهداشت جرئت آزمایش این دارو را بخود راه نداده است و بطور کلی منکر طب اسلامی و داروهای گیاهی است؟!!!پاسخش مبرهن است چون همین داروی بقول شما منسوب به امام کاظم علیه السلام بسیاری از بیماران حتی کرونایی را درمان کرده و کسانی که از این دارو استفاده اند کرده اند به هیچ ویروس و بیماری ای بخصوص بیماری کرونا مبتلا نشده اند بنده خودم و تمام خانواده ام و برخی از خویشاوندانم و خیلی از دوستانم از این دارو استفاده میکنیم و هیچکدام به کرونا مبتلا نشدیم بنده قبل از شناخت و مصرف این دارو بشدت دچار ضعف سیستم ایمنی بودم طوریکه در فصل سرما هر ماه دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا یا زکام میشدم و این ضعف بشدت زندگیم را مختل کرده بود اما با شناخت و مصرف این دارو الان قریب دو سال است الحمدلله حتی به یک سرماخوردگی ساده هم مبتلا نشدم مادرم که به کرونا مبتلا شده بود با مصرف این دارو درمان شد...در اوایل کرونا بارها دچار گلودرد میشدم اما بلافاصله بعد از مصرف دارو گلودردم برطرف میشد از پروتکول های بهداشتی تنها به ماسک زدن در بیرون از خانه و شستن دستها آنهم در حد معقول که قبل از کرونا هم انجام میدادم اکتفا میکنم و از مواد ضدعفونی کننده استفاده نمیکنیم چون باعث مشکلات ریوی میشود... انتقاد بنده از شما این است که بجای اینکه فقط از وزارت بهداشت حمایت کنید یا بدنبال ضعف یا قوت روایت این داروی معجزه آسا باشید کمی تلاش در پیگیری آزمایش این دارو و تحقیق از مصرف کنندگان آن باشید تا بتوانید به وزارت بهداشت و طب مدرنی که غالبا در پی تجارتند نه نجات جان مردم و درمانشان، ثابت کنید که بجای لجبازی و فقط اعلام آمار درگذشتگان کرونا و فکر کردن به منافع مادیشان یکبار هم که شده این دارو را آزمایش کنند و بداد مردم برسند بروید یک نگاهی به آمار جانباختگان کرونا در کادر درمان بیندازید ببینید چه تعداد پزشک و پرستار جان خود را بخاطر خودخواهی وزارت بهداشت از دست داده اند اینها به کارکنان خودشان هم رحم نمیکنند اما حتی یک نفر فوتی هم از طبیبان اسلامی یا مصرف کنندگان داروهای اسلامی گزارش نشده طبیبان طب اسلامی داعیه داران اسلامند و هدفشان نجات جان مردم است نه تجارت و سود...که اگر غیر این بود اینهمه داروی رایگان بین مردم پخش نمیکردند و بدون دریافت ویزیت مردم را درمان نمیکردند...
  • سارینا IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام قیمت داروی امام کاظم ع چقدر هست؟
  • محمد علی مرادی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام بنده بیماری داشتم که بزرگان و متخصین طب شیمیایی پولهای کلانی روی دستم گذاشتن ولی بدتر شدم و درمان نشدم اما بارعایت و پیروی از دستورات طب اسلامی و استفاده از داروی طب اسلامی خدا رو شکر به زندگی برگشتم و حالم خوب خوب شد نظام پزشکی فقط : برو صندوق پول بریز
  • محمد علی مرادی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام اگر نظام پزشکی و وزارت بهداشت راست میگه ۱. درب مراکز فروش دخانیات رو ببنده که عامل اصلی سرطان هست . ۲. کارخونه تولید سیگار رو تعطیل کنه. ۳. چرا ترکیب خوراکی داروی امام کاظم مورد تا یید نیست اما ترکیب آش رشته یا ترخینه که نادر بزرگا درست میکنن مورد تاییده ۴. چرا در خصوص ترکیبات محصولاتی که در تلویزیون تبلیغ میشه هیچ مشکلی ندارن که باعث شده ایران رتبه اول فشار خون . دیابت . سکته و ... داشته باشه عزیز من مافیا میخواد خودش از فروش داروی شیمیایی سود ببره
  • روح اله IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    با بخش زیادی از سخنانتان موافقم اما فرمودید دارو جنبه درمان ندارد عرض شود روایت میگه امام موسی مریض بود بعد دارو را خوردن پس نتیجه این میشه که جنبه درمان دارد من دکترای فلسفه و دانش آموخته حوزه هستم و چون دارو کاملا گیاهیست و خالی از عوارض داروهای شیمیایی است با توجه به قیمت بسیار پایین آن و نتیجه بخشی فوق العاده که مجرب مصرف کنندگان بود استفاده از آن موردی ندغرد
  • زهرا IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    باسلام من داروی تابستانه را استفاده کردم عالی بود.بعدازاینکه خوردم یک ربع بعداحساس سنگینی درسرم کردم بعدازگوش سمت راستم حرارت وبادشدیدی خارج شد .ازاون به بعد حالم عالی شد نه سرما خوردم.نه مریض شدم بااینکه کلیه ام سنگریزه دارد.حتی خیلی وقتها یادم میره بیرون میرم وماسک بزنم .الحمدالله کرونا هم نگرفتم.
  • مهدی گودرزی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام من طلبه ای هستم که کرونا گرفتم و با همین دارو به اذن خدا در مدت دو هفته درمان شدم و اصلا هیچ دارویی از شیمیایی و گیاهی بجز داروی امام کاظم استفاده نکردم، و هیچ درمانگاه و دکترو بیمارستانی هم نرفتم. الحمدلله اهل بیت شیعیان رو از مراجعه به بیمارستان بی نیاز کردند. قبل از من مادرم و بعدش پدرم کرونا گرفتند و اونا هم فقط با همین دارو درمان کردم. البته پدرم بیشتر از یک بار بیمار شده بود. البته بیمار بهتره از زمستانه و تابستانه هر دو استفاده کنه تا نتیجه بهتر بگیره.
  • آقا میبدی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    در بیمارستانی شنیدم دارو ی امام کاظم رو به مریض ها میدن جواب هم گرفتن حالا چطور ؟؟؟!!! اصلش اینه علم ناقص بشری با سردمداری بهداشت جهانی وا مانده از کار خویش و حقیقت انا مدینه العلم و علی بابها رسول اکرم و کل هم نور واحد جلوه بهتری گرفته و این هم سند روایی دارد که به قرآن و اهل بیت چنگ زنید تا نجات یابید و گمراه نشوید کاش حوزه خود وارد طب شود مثل دوران قبل شیخ بهایی صفویه و ...
  • roohollah IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    مبنای سند محوی از عامه که بیش از یک قرن منع کتابت حدیث داشتند نه شیعه که کتاب محوری بوده است
  • فرهمند IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    ممنون از بحث خوبتون، موضوع دیگه ای که در مورد این روایت مطرح نشد اینه که امام کاظم که دستور چنین دارو یا واکسنی رو داشتند چطور خودشون استفاده نکردن که دچار بیماری نشن و پزشکان سراغشون نیان، از طرفی در این مدت افراد زیادی طبق این دستور مصرف دارو رو انجام دادند آیا قرار نیست تا آخر عمر بیمار بشن، به نظر در این روایت بیشتر از هرچیز غلو و تناقض مشهوده
  • مبین FR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام. اگه همه مردم دارو امام کاظم مصرف کنن دیگه نیازی به واکسن کرونا کشنده نیست..........
  • مینو GB ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    در کتاب طب الائمه الصادقین تلعکبری که نویسنده اش در زمان غیبت صغرا بوده،سلسله سند خیلی کوتاه هستند و چنین منبعی حتی در مورد احکام فقهی گفته میشود وجود ندارد با این قدرت و وثاقت در این کتاب هم نزدیک هزار روایت طبی تکرار شده یا غیرتکرار و روایت داروی امام کاظم علیه السلام هم هست شما مشغول باشید به این بحثها اما تجربه در طب کمک کننده برای فهمیدن این هست که روایت درسته یا نه دوستان من تعدادزیادی بیمار مبتلا به کرونا را در مراحل شدید درمان کرده اند شما اندر خم این باشید که ایا طب اسلامی وجود دارد یا ندارد خود امام زمان فرمودند در حوادث واقع به راویان حدیث مراجعه کنید راوی احادیث طبی ایت الله تبرییان هستند که مسلط به احادیث طبی هستند در قران هم خداوند فرموده بر طبق این آیه: وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ما باید بتوانیم با تمسک به دین در هر عصر و زمانی، وضعیتی بهتر از وضعیتهای بشرساخته ایجاد کنیم الحمدلله رب العالمین با زحمتهای بیست ساله ایت الله تبریزیان وضعیت ما در طب بهتر از وضعیتهای بشرساخته است دوستانی که هیچ تحصیلات پزشکی ندارند با همین داروهای روایی ساده و تجربیاتی که در این مدت کسب شده بیماران کرونایی که پزشکان عاجزند از درمان کردن شان درمان میکنند ... شما باید قیامت جواب خدا را بدهید که بدون علم قضاوت میکنید و یک ملت را بلکه یک جهان معطل مانده اند!! خدا ما را هدایت کند
  • مینو GB ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    در کتاب طب الائمه الصادقین تلعکبری که نویسنده اش در زمان غیبت صغرا بوده،سلسله سند خیلی کوتاه هستند و چنین منبعی حتی در مورد احکام فقهی گفته میشود وجود ندارد با این قدرت و وثاقت در این کتاب هم نزدیک هزار روایت طبی تکرار شده یا غیرتکرار و روایت داروی امام کاظم علیه السلام هم هست شما مشغول باشید به این بحثها اما تجربه در طب کمک کننده برای فهمیدن این هست که روایت درسته یا نه دوستان من تعدادزیادی بیمار مبتلا به کرونا را در مراحل شدید درمان کرده اند شما اندر خم این باشید که ایا طب اسلامی وجود دارد یا ندارد خود امام زمان فرمودند در حوادث واقع به راویان حدیث مراجعه کنید راوی احادیث طبی ایت الله تبرییان هستند که مسلط به احادیث طبی هستند در قران هم خداوند فرموده بر طبق این آیه: وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ما باید بتوانیم با تمسک به دین در هر عصر و زمانی، وضعیتی بهتر از وضعیتهای بشرساخته ایجاد کنیم الحمدلله رب العالمین با زحمتهای بیست ساله ایت الله تبریزیان وضعیت ما در طب بهتر از وضعیتهای بشرساخته است دوستانی که هیچ تحصیلات پزشکی ندارند با همین داروهای روایی ساده و تجربیاتی که در این مدت کسب شده بیماران کرونایی که پزشکان عاجزند از درمان کردن شان درمان میکنند ... شما باید قیامت جواب خدا را بدهید که بدون علم قضاوت میکنید و یک ملت را بلکه یک جهان معطل مانده اند!! خدا ما را هدایت کند
  • علی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    بنده استفاده کردم واثرش رو دیدم وکاری کردم که کل فامیل ازش استفاده کنند و همه راضین و گفتن که واقعا تاثیر عجیبی داره ، دیگه با ان قلتا ی پیرامون این دارو کاری ندارم وقتی امتحان کردم وتاثیرش رو دیدم نباید با بحثای انحرافی رد یا تضعیفش کنم خلاف انصافه و وجدان
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    آیا برای زن باردار عوارضی دارد
  • ابوالفضل ترابی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    در نادانی شما همین بس که احکام را با طب یک نوع میدانید، داروی امام به تجربه اثبات شده، اینکه فقه نیست که مصلحت و مفسده اش پنهان باشد با تجربه مصلحت آن اثبات شده
  • بله IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    والا من معجزه درمانی دارو رو دیدم پس نتیجه می گیرم که حرفای ایشان کاملا چرت هست که میگه جنبه درمانی نداره.دوما متخصص اول و اخر دنیا تا روز قیامت امام کاظم هست پزشکان چکاره حسنن و کی باشن که زیر سوال ببرن؟سر قضیه کرونا هزار بار حرف عوض کردن با این همه علم درمان نتونستن بکنن الان واسه ما علم علم میکنن؟
  • حسین IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    واقعیتش اینکه من اصلا به اسم و روایت و اینهاش خیلی کار ندارم ، برای من مهم اینه که منی که هر یکی دو ماه یکبار مریض میشدم تقریبا دو سال هست این دارو رو هروقت احساس بیماری دارم میخورم و خداروشکر توی این دو سال حتی یکبار هم نه سرما خوردم و نه بیمار شدم ، اگر هم واقعا از امام کاظم ع باشه که چه بهتر
  • یاس IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    با عرض سلام. به عنوان یک پزشک این دارو را هم خودم مصرف کردم و هم به بیماران پیشنهاد دادم البته متاسفانه بستر اجرای کارآزمایی بالینی فراهم نیست و ابتدا می بایست دارو به فرم قرص میکندنی مثل قرص آلتادین تولید شود تا دوز و نحوه استفاده در همه بیماران بصورت صحیح رعایت گردد .بعد میتوان کارآزمایی بالینی انجام داد نتایج علمی به روز را منتشر کرد. اما چنانچه باردار نیستید و بیماری خاص زمینه ای ندارید به خاطر وجود احتمالات، خود را از تاثیرات معجزه آسای این ترکیب که بارها و بارها تجربه شده محروم نفرمایید
  • حسین IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    فرق بین «روایات طبی» و «طب اسلامی»، مانند فرق بین «کتب روایی» و «کتب فقهی» است. مجتهد متن را بررسی و تعارض ها را حل می کند و حدیث را آماده می سازد. از خود روایت بصورت مستقیم نمی شود حکم شرعی را استفاده کرد، فقط به یک روایت هم اکتفا نمی شود. برخی روایات مستظهر به روایات دیگرند. بلکه باید کارهایی روی احادیث انجام بگیرد و پس از فحص ادله، عمل استنباط روی آن ها صورت پذیرد. چرا در حوزه ای که علم ندارید نظر می دهید؟
  • عمادی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    من دوسال است که از این دارو برای درمان مادران باردارم با علایم کاملا شدید استفاده کردم ودر همه مواردموفق بوده است .دست امام کاظم ع یا هر کس دیگر که این معجزه را معرفی کرده درد نکنه.در هر حال من بعنوان یک پزشک متخصص وبا سابقه کار بالا توصیه میکنم خودتون وخانوادتونو با این دارو بیمه کنید .
  • سعید GB ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    حتما باید دارو رو سازمان های صهیونیستی تایید کنند تا سندیت داشته باشه ؟90 درصد مردم بیمار هستند لطفا بیدار بشید
  • سعید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 1
    مشکل بعضیا اینه که ما مذهبی ها دارو های طب اسلامی، ولو که سند ضعیف داشته باشن رو به دارو های طب صنعتی که هر سال پاره ای از این دارو ها رو بخاطر عوارض شدید از رده خارج میکنن ترجیح میدیم و الحمد لله راحت درمان شدیم و در آخر نظر شخصیم در مورد روایات طبی اینه که اگر روایتی ضعیف باشه رو نباید کنار گذاشت و به خاطر دو دلیل باید در موردش تحقیق کرد اول مسایل طبی معمولا در بین مسایل دیگه همیشه کمرنگ بوده و به همین خاطر سستی سلسله سند از همینجا نشات گرفته احتمالا دوم با آزمایش خیلی راحت میشه به صحت و سقم این روایات پی برد و در آخر باید این سوال مطرح بشه که آیا جاعل بخاطر ضربه زدن به شیعه حاضره به تمام مردم بخاطر جعل نسخ طبی آسیب بزنه؟
  • صدف IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    من از داروی امام کاظم استفاده کردم، یک کوفتگی بدن و تب و لرز شدید داشتم،شک کرده بودم به کرونا پس با فاصله زمانی 6 ساعت استفاده کردم، بقدری فرداش خوب شدم که از تاثیر مثبت دارو متعجب شدم، دخترم هم تب شدید داشت اونم زود خوب شد، خیلی تاثیر خوبی داره، توو این شرایط که بیماری کرونا هست، اینقدر دنبال سند معتبر و غیر معتبر نباشید، اعتماد کنید و خواص هلیله سیاه و مصطکی رو بخوانید که ضد ویروس و قارچ و باکتری هست، چرا فقط دنبال مجرم هستین در این شرایط، واقعا این گیاهان راه میانبر هستن
  • منتظر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    الان به نظرتون کاملا علمی ریشه داروی امام کاظم علیه السلام رو زدید و خیالتون راحت شد؟ با تجربه های مکرر از موفقیت آمیز بودن این دارو چه میکنید؟!؟ نصف این راه رو برای تصمیمات غذایی و دارویی وزارت بهداشت( کشتار) جهانی می رفتید مردم به این روز از بیماری و مرگ نمی افتادن منتظر باشید که خدا منتقم است
  • شاهرخ US ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    قبل از اینکه اسلام به وجود بیاد طب سنتی وجود داشته و چینی ها و هندی ها و ایرانی ها و مصریان و.... بنا به طبیعت و جغرافیای خودشان از گیاهان دارویی استفتاده میکردن پس چیزی به نام طب اسلامی نداریم امامان هم همین داروها را تجویز میکردن
  • حمید پورجعفری IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    با سلام. از توضیحات شما ممنونم ولی باید به این نکته که متأسفانه مغفول مانده باید بیشتر توجه کرد: اینکه علوم تجربی همانطور که از اسم و عنوان آن پیداست، اساسش تجربه است، یعنی احتمالات را مورد آزمایش قرار داده و در صورت نتیجه درست، به آن عمل می‌کنند. لذا بحث ما اینست که چرا با وجود حدود ۱۱ هزار حدیث طبی(که حد اقل ۱۰۰ حدیث آن موثق است) هیچ انگیزه ای برای آزمایش و بررسی آنها از سمت نهادهای ذیربط دیده نمی‌شود... معجزاتی که در چند سال اخیر از این روایات دیده شده، بازخوردهای جهانی داشته ولی باز هم بعضی در کشور ما منتظر دستور سازمان بهداشت جهانی هستند.... کاش خودمان جامعیت اسلام را فهم کرده و برای اجرای آن کمر همت می بستیم.