یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آبرسانی

حوزه/ فرمانده بسیج طلاب و روحانیون سپاه خوزستان با اشاره به سرویس رسانی روزانه ۴۰۰ تانکر آب به مردم غیزانیه، گفت: غیزانیه حدود ۸۵ روستا و بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار دارد که با توجه به جمعیت بالای هر خانواده و وجود دام، هر تانکر ۱۶ هزار لیتری مصرف یک هفته هر خانوار است که در مجموع ۱۲۰۰ خانوار، باید روزانه حدود ۱۷۰ حوضچه یعنی ۱۷۰ سرویس به مردم ارائه شود.

حجت‌الاسلام پرچم، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی آب‌رسانی به روستاهای غیزانیه، اظهار داشت: این قرارگاه جهادی متشکل از نماینده سپاه و بسیج و دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان است.

وی با اشاره به مأموریت این قرارگاه جهادی، گفت: پیگیری مطالبات مردمی از مسئولین و آب‌رسانی موقت با تانکر به بیش از ۱۲۰۰ خانوار از مهم‌ترین مأموریت‌های قرارگاه آب‌رسانی به غیزانیه است که توسط طلاب، روحانیون، دانشجویان و بسیجیان اهوازی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام پرچم اضافه کرد: فراخوان، سازمان‌دهی نیروهای جهادی و پیگیری از سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها، خیرین و گروه‌های جهادی برای تأمین تانکر آب، از جمله فعالیت‌های اولیه انجام شده توسط قرارگاه جهادی است.

وی با بیان اینکه غیزانیه حدود ۸۵ روستا و بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار دارد، گفت: مردم روستاهای غیزانیه ازآنجایی‌که آب‌لوله‌کشی ندارند، از سالیان پیش مقابل خانه خود مخازن آبی تعبیه کرده‌اند که هر مخزن می‌تواند تا یک هفته آب شرب خانواده را تأمین کند.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای هر خانواده و وجود دام، هر تانکر ۱۶ هزار لیتری مصرف یک هفته هر خانوار است که در مجموع ۱۲۰۰ خانوار، باید روزانه حدود ۱۷۰ حوضچه یعنی ۱۷۰ سرویس به مردم ارائه شود.

حجت‌الاسلام پرچم گفت: در روزهای ابتدایی راه‌اندازی قرارگاه جهادی تنها ۳۸ سرویس ارائه می‌شد اما هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که روزانه بیش از ۴۸۰ سرویس به مردم ۸۵ روستای بخش غیزانیه آب‌رسانی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نقش طلاب و روحانیون جهادی، گفت: آب‌رسانی با تانکر تا ایجاد شبکه پایدار آب‌رسانی طبق وعده سه‌هفته‌ای مسئولین و همچنین پیگیری برای حل سایر مشکلات مردم و رفع محرومیت، از وظایف طلاب و روحانیون جهادی مستقر در منطقه غیزانیه می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha