جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ |۲۰ جمادی‌الاول ۱۴۴۶ | Nov 22, 2024
آیت اللہ سید سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام غریب رضا نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در سوریه به بیان خاطره خود از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی درباره صدور فتوای دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه فتوای تاریخی آیت الله العظمی سیستانی شروع مرحله‌ی تاریخی جدیدی از هویّت یابی مردم عراق در قالب دفع پروژه‌ی جریان تکفیری بود. بدون شک پیروزی‌های مردم عراق مدیون رشادت جوانان و ارتش عراق به ویژه حشد شعبی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از جمله توصیه‌های صریح رهبر انقلاب و مجاهدت مبارزانی چون حاج قاسم سلیمانی بوده است.

بررسی دقیق این پیروزی تاریخی نیازمند پژوهش‌های عمیق و متعدد است ولی توجه به ابعاد معنوی و دینی این پیروزی نیز لازم است. در این خاطره شمه‌ای از توجه معنوی دو مرجع تقلید شیعیان جهان اسلام به وجود مقدس امام زمان علیه السلام و تاثیر آن در پیروزی جبهه‌ی مقاومت بیان شده است.

حجت الاسلام غریب رضا نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در سوریه به بیان خاطره خود از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی درباره صدور فتوای دفاع مقدس پرداخت و گفت:

مقرر شده بود جمعی از فعالان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در سفر به قم در مراسم روضه خوانی منزل حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، نماینده‌ی آیت الله سیستانی شرکت کنند و بعد از مراسم دیداری با ایشان داشته باشند. به همراه گروه در مراسم شرکت کردم. آقای نظری منفرد منبر غرایی رفت. سخنرانی به زبان فارسی بود. از یکی از مهمانان پرسیدم از سخنرانی چیزی متوجه شدید؟ گفت آیه و روایت و اشعار عربی زیاد داشت. ۴۰ درصد سخنرانی را فهمیدیم!

حجت الاسلام غریب رضا ادامه داد: بعد از مراسم، شام خوردیم و آقای شهرستانی هم در جمع دوستان عراقی حاضر شدند و جلسه‌ی انسی برقرار شد. در ضمن سخنان خوبی که رد و بدل شد ایشان به تناسب حضور اعضای حشد شعبی عراق، خاطره‌ای را از آیت الله سیستانی و خاطره‌ی دیگری را از امام خامنه‌ای درباره فتوای جهاد کفایی در عراق تعریف کردند که تا به حال در جایی منتشر نشده بود از ایشان اجازه گرفتم که خاطره را نقل کنم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت: در دیداری که با آیت الله سیستانی داشتم، از ایشان شنیدم که قبل از صدور فتوا با امام زمان علیه السلام نجوا کردم و به ایشان توسل کردم، خطاب به حضرت گفتم: »من از خودم هیچ ندارم هر چه دارم از شما دارم شما در انجام این وظیفه من را یاری کنید». بعد از این توسل فتوای مشهور جهاد کفایی را علیه حملات داعش صادر فرمودند.

خاطره‌ی دوم را آقای شهرستانی در همان جلسه از دیدار خود با مقام معظم رهبری نقل کردند. گفتند: در جلسه‌ای با رهبر انقلاب دیدار داشتم، بدون این‌که مساله‌ی توسل آیت الله سیستانی را برایشان تعریف کنم، فرمودند:

«در قضیه‌ی فتوای جهاد کفایی، حضرت بقیة الله به آیت الله سیستانی توجه داشتند و این تاثیرگذاری نتیجه عنایت امام زمان به ایشان بوده است.» سپس من هم داستان توسل آیت الله سیستانی را به ایشان عرض کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    12 26
    تو رو خدا دست از این خاطرات بردارید. یعنی این همه ویژگی مدیریتی در آقا پیدا نیس که باید برای مدح ایشان این را گفت. جوان امروزی را فراری ندهید با این خاطرات که فقط به جهت اغراض شخصی در جهت رسیدن به مقامات دنیوی بالاتر است. خواهشا کمی عاقل بشید. این رسانه است منبر نیس که هرچیزی را خواستی بالاش بگی
    • سید محمد US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      8 3
      بیان این مسایل هم لازمه تا فرق بین حاکمان دینی و غیر دینی مشخص بشه و جنبه معنوی اونها مغفول نمونه. مثل حضرت امام که غلبه بعد سیاسیشون باعث مستور موندن شخصیت عرفانی و معنوی ایشون شده
    • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      9 13
      شما که معتقد به مدیریت قوی ایشان هستید باید فهمیده باشید که از نیروی غیبی ایشان حمایت می شوند. قطعا بسیاری از گفته های آقا طبیعی نیست و از یک انسان معمولی برنمی آید. مثل اینکه چندین بار فرموده اند جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم. از کجا می دانند که جنگ نمی شود در حالیکه دست استکبار هر لحظه روی ماشه است و مترصد فرصت اند. قطعا امام زمان (عج) ایشان را یاری می کنند.
    • محمد نادر IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      5 8
      سلام ایراد این خاطره کجاست؟؟ یعنی هرچی باب میل شما باشد عقلایی است واینکه علماء با امام زمان در ارتباط باشند برای شما قابل قبول نیست؟ وحال آنکه ارتباط با امام رمان علیه السلام از مسائلی است که همه علما تایید می کنند وآنچه رد شده است مدعی بودن و سو استفاده است
    • حسین US ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      3 3
      سلام.چرانمیشود اینگونه مسائل را باور کرد؟مگر توسل چه مشکلی دارد.مگر در قرآن کریم ماجرای توسل فررندان حضرت یعقوب نبوده که به پدرشان گفتند .برای ما استغفار کن.وهمچنین .بعضی از علما به مدارج ومراحلی میرسند که میتوانند باحضرت حجت ارتباط برقرار کنند
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 3
      درجات علما به میزان خشوع و گدایی آنها درب خانه ی اهل بیت عصمت و طهارت است مطمئن باش اگر رهبر عزیزمان اینقدر لرزه به اندام کفار انداخته به خاطر این است که گداییش درب خانه ی اهل بیت از دیگران بیشتر است.
  • اسماعیل IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 5
    درست گفتیید‌برادر..کسی که دراین وادی نباشد معنی توسل وکرامت را مشکل میداند.باید اهل دل باشی ودراین وادی رنجها برده وبه مقامی برسی که چشم دل بازشود..
    • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 0
      ببخشید دل شما رو خداوند عقل و ما رو هم کمی صبر انشالله عطا فرماید
    • هاشم تقوی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      ادله ی اربعه مورد تایید مکتب دلدادگان ۱.اول دل بعد قرآن ۲.اول دل بعد سنت ۳.اول دل بعد اجماع ۴.اول دل بعد عقل نکته: کباب دل بر کباب جیگر افضل است پس دل بر همه چیز افصل است.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 3
    درود بر بندگان پاک خدا
  • محمد ثانوی گروسی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 2
    نویسنده محترم متن فوق: سلام علیکم، برادر یا خواهر گرامی آیا برای تبیین سلوک رفتاری بزرگانی چون رهبری ویا آیت الله سیستانی مطلب کم است که به اینگونه مسائل متوسل شوید؟ هدف از بیان این خاطرات که به احتمال زیاد بیان آن از زبان خود مرجعیت معظم( آیت الله سیستانی)دروغ می‌باشد چیست؟یعنی مخاطب قبول کند که شخصیتی چون آیت الله سیستانی خودشان قضیه توسل به حضرت وعنایت حضرت به ایشان در خصوص فتوای جهاد را نقل کنند؟هر که را اسرار حق آموختند/مهر کردند و دهانش دوختند
    • طاها IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 2
      فعلا که خیلی از چشم و گوش ها رو دوختند
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 1
      ای بابا ! کدام سر ؟ بیان توسل و نتیجه آن بر اعتقادمان می افزاید یا آن را می زداید ؟
  • علیرضا IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 2
    توسل به امام زمان ارواحنافداه هیچ تعارضی با به کار بردن عقل و خرد در مدیریت ندارد. در مواقعی اوضاع آنچنان پیچیده می شود که بزرگان باید به آن وجود مقدس التجاء نمایند. در طول تاریخ شیعه هم این توسل بارها و بارها به داد شیعه و مسلمانان رسیده است.
    • محمدابن‌حسن IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      اگرراهنمانباشدانسان‌عادی‌دچاراشتباه‌میشود.فقط‌باامام‌زمان‌است‌که‌راه‌درست‌است‌اگر‌غیراز‌این‌باشد‌جای‌تعجب‌است
  • کامی RO ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 2
    ضربه میزنین
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      کدام ضربه ؟ توضیح ؟ البته قبل از آن ، بدون نگاه به نظرات ذیل خبر ، خود خبر را دقیق بخوانید و مطالعه کنید .
  • نبی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 1
    اسرار ال محمد ص را هر جایی نباید گفت
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      اسرار ؟! کدام سر ؟ مگر توسل مطلبی سری است ؟! مگر بیان لزوم عنایت خاص امام زمان (عجل الله فرجه و صلی علیه) در اتخاذ تصمیمات درست و مهم اشکالی دارد و چیز غریبی است ؟!
  • محمد نادر IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 3
    حتماً همینطور است امام زمان علیه‌السلام می فرماید الراد علی کراد علی الله کسی که امام زمان علیه السلام را رد کند ماندد رد خداست
  • Masoud IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 1
    نبود میخ آهنین در سنگ سخت هممون جمود فکری گرفتیم آقا ی دست از دامان این خاندان نکشید گناه منو احمقو به ایشان قیاس نکنید از ایشان یاد بگیرید و یاد دهید ‌مر مفتی الزهرا در نماز جمعه اوایل دادش نابودی ایشان را نگفته بود. پدر مادرم عزیزانم خاک پای ایشان است به زودی می به درک واصل میشوید اینان درهای رحمت خداوند بفهم نفهم در سایه ایشان و حضرت مهدی نفس میکشی روز قیامت در آتش افتادین چشماتو در میارن بی شعور از آب حیاط که خدا به ما داده استفاده کنید .کاری کنیم مولایمان ظهور پیدا کند .بخدا خیلی کارها کردم ۵۰ سال لایق حضرت مهدی ص میسوزم دریای تمام کمالات و رحمت ایشان است .حضرات آقا سادات بزرگوار ببخشید دست خودم نیست از نفهم ی مردم زجه.میزنم خدا چقدر صبر دارد خدا یا بنازم صبرت هم به نعماتت.بی احترامی میکنیم هم به نبیت.هم بهرامامات لیاقت ما حکم خریست دیوان مولانا را یاد بدهیم به آرزوی مال دنیا تف میکنیم خدا منو ببخش روسیاه درگاهت من کنه میکنم نه به رویم میاری نه میکاهی.از داده هایت
    • امید IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 0
      منتظر واقعی حضرت مهدی عج مودب سخن میگه ...فإفهم
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 1
    بسیار عالی بود امام زمان پشتیبان ملت های مظلوم ومسلمان است
  • سلامی IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 2
    در روایات شیعه آمده است هرکس که با امام زمان ارتباط برقرار کرد به هیچ عنوان نباید موضوع را اعلام کند وگرنه گناه کبیره تلقی می‌شود حال چطور شد که راوی این قضیه را عنوان کرده اند شاید برای روحانیون این مسئله استثنایی باشد خدا می داند که در پس پرده چه رازی است نهان
    • سید محمد مرعشی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      2 0
      دوست عزیز این که شما می فرمایید درسته ولی این مربوط می شه به دیدار با حضرت و مراوده با ایشان نه متوسل شدن به حضرت هر کسی در هر پست و مقامی می تونه به حضرت متوسل شه و نتیجه اش رو برای بقیه بازگو کنه تا دیگر بفهمند هنوز صاحبی دارند که به او متوسل شوند و از او کمک بخواهند
    • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      درود بر روان پاک و راستگوی شما . این رو ک فرمودید بارها و بارها از رجال مذهبی شنیده ایم . با همین نقل های بدون سند هستش که جوانان رو دارید فراری میدین
  • علی IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 2
    خداوند متعال آیت الله سیستانی و همه علمای شیعه را در پناه خود حفظ فرما ید.
  • سید محمد RU ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    جناب سید سیستانی حفظه الله اولا خودشان مخالف نقل کرامت برای علماء هستند و خصوصا کراماتی که برداشت های سیاسی در پی داره همانطور که از کتاب آیت الله سیستانی و عراق جدید نوشته ی آقای مسیح مهاجری (در ملاقات با آیت الله سیستانی) نظر ایشان را جویا شدند راجع به آسیب هائی که این چند ساله بوسیله ی خرافات به دین مردم وارد شده و ایشان در پاسخ فرمودند خودتان هی گفتید بهاء الدینی چنین گفت و بهاء الدینی چنان گفت... با تفصیلاتش رجوع شود... ثانیا ایشان دعوت همگانی از دولت عراق و مردم عراق از همه ی اقشار برای دفاع از کشور در مقابل حملات ارهابیین (تروریست های داعش) کردند و نه صریحا فتوای جهاد چرا که فتوای ایشان در حق اهل سنت و ایزدی ها و مسیحی ها لا اقل نافذ نیست پس فتوا نبوده و دعوت بوده اما بدلیل حمایت دیگر مراجع و مردم به نام فتوا ی جهاد معروف شده و الا جهاد هم مانند امر به معروف و نهی از منکر واجب کفائی است و نیاز به فتوا ندارد و بر همه است که عقلا و شرعا از وطن خود دفاع کنند کما اینکه در دفاع هشت ساله مردم ایران از همه اقشار حتی مسیحی ها و زردشتیان نیز کشته و جانباز داشته ایم... ثالثا در سایت ایشان نیز اثری از نام بردن این پیام به فتوا در دست نیست البته منکر این نیستیم که حمایت مرجعیت و صدور این بیانیه سبب نظم بخشیدن سریع نیروهای مردمی و انفجار رسانه ای و به راه افتادن ترس و رعب در دل دواعش بود از این قرائن بر می آید این نسبت کذب است... در ضمن هر شیعه ی معتقدی در کار های مهم به امام عصر علیه السلام توسل می کند و نجوا می کند چه رسد به مرجع تقلید شیعیان عراق آن هم در ان شرایط بحرانی و این اصلا چیز عجیبی نیست و همه ما توسل و نجوا می کنیم این نقل قول ها و کرامت سازی ها متاسفاته فقط در کشور ما رواج زیادی دارد آقای سیستانی مخالف نقل کرامت از علمای دیگر هستند چه برسد به خودشان این خیلی بد است که انسان حی و حاضر را پشت سرش دروغ می گوئید لا اقل بگذارید مانند دیگر مراجع مثل آیت الله بهجت رحمه الله از دنیا بروند بعد دروغ بگوئید و نسبت دهید تا نتوانند جوابتان را بدهند خدا مارا از دست این خرافه پراکن ها نجات بده که آبرو برای ما نگذاشتند همین امروز یکی از دوستانم را دیدم که می گفت من فقط خدا پرستم و نه مسلمان و نه شیعه و... حالا من چطور ثابت کنم‌خرافه هائی که شنیده ای دین نبوده و برگرد...
    • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      احسنت ام
    • پاسخ به اولا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      اولا کرامات را خرافات نامیدن جفایی واضح و کفران عیان نعمت است ، ثانیا مسیح مهاجری سالیانی است که به راه دیگری قلم می زند ثالثا امثال آیت الله بهاء الدینی برای همگان شناخته شده اند رابعا عنایت خاص خدا بر بندگان اختصاص به حضرات معصومان علیهم الصلاة و السلام نداشته و از شاگردان و اصحبشان در آن عصر تا کنون کرامات عدیده به ظهور رسیده است که لاینکرند
    • پاسخ ثانیا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      عدم نفوذ در مورد اقلیتها ، دلیل بر عدم جواز تسمیه به فتوی و حکم نیست ، چرا که همیشه در میان مسلمانان ، اهل ذمه بوده اند ، و کسی اشکالی بر فتاوی و احکام جهادی گذشته ، بدین خاطر نگرفته است . استغنای از حکم و فتوی ، مانع از حکم و فتوی نیست ، بلکه حکم و فتوی باعث تاکید و استحکام و انسجام جمعیت جهادگر و مدافع می شود
    • پاسخ ثالثا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      عدم تصریح به فتوای جهاد دال بر کذب آن نیست ، زبان امروزی تعبیر به دعوت و مانند آن است ، در واقع دعوت یک دستور محترمانه است ، و دستور هم همان حکم است .
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 1
      مخالفت آیت الله سیستانی با خرافه است نه کرامت . وظیفه ما تفکیک این دو از هم است ، نه آن که کرامت را خرافه بنامیم ! و تکذیب کنیم ! ضلالت برخی از افراد هم از ممزوج کردن و توضیح ندادن امثال ماهاست ...
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      مانند ... ناسپاسانه ، پیش بینی مرحوم آیت الله بهاء الدینی را نکوبید ، آن چه آن مرد خدا آن گاه دید ، صدقش را سالهاست دیده و می بینیم . در مخاطره جدی بغداد (که اگر خدای ناخواسته چنین میشد کربلا و نجف و ...) کدام دستور جنگنده های هوایی ایران را به پرواز درآورد و ستون داعش را در هم کوبید ؟ امام جمعه بغداد چه گفت ؟
    • پاسخ به اشکال بر اولا و ثانیا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      سلام علیکم‌ نقل کرامات اخلاقی بد نیست آن هم در صورتی که از منبع موثق باشد آنچه مذموم است نقل و اشاعه ی خرافه ها و خیال بافی های عده ای به اسم کرامت است که به بزرگان منسوب می کنند که امروزه خیلی شیوع دارد. در ضمن کسی منکر ساده زیستی و زی پاک و ساده ی مرحوم آیت الله بهاء الدینی نیست و قصد جسارت نبود بلکه آنچه مقصود بود دروغ هایی بود که به این بزرگان توسط عده ای نسبت داده می شود. منظور من از تمییز قائل نشدن بین خرافه و کرامت در واقع این است... فرق بین خرافه و کرامت را فقط شما نمیدانید... جهاد دفاعی نیز فتوا نمی خواهد و بر گردن هر مکلفی کفایتا وجود دارد، مقصود این بود که سیدنا سیستانی فتوا ندادند دعوت عمومی کردند اگر چه همه مکلفین می دانند واجب است دفاع کنند و نقش سید رسمی نمودن این واجب بود، اگر چه این دعوت در بین عموم شعب عراقی به نام فتوای جهاد مشهور است (به علت اینکه سید زعیم نجف و بزرگ مرجع شیعه است و کلامش نافذ و معلوم است که حتی به توصیه هایش و دعوت هایش نیز به دید حکم و فتوا نگاه می کنند) در ضمن در سایت ایشان از این دعوت به عنوان فتوا نامی نبرده اند یعنی جزو فتاوی نیست اگر چه ایشان در استفتائات دیگر حکم این وجوب کفائی دفاع را مادامی که عراق از سوی ارهابیین تهدید شود نافذ می دانند والسلام علیکم
    • پاسخ کلی به منتقدین متن فوق IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      در ضمن بنده عرض نکردم فتوای جهاد کذب است عرض کردم ایشان فتوا ندادند ولی آنقدر کلامشان نافذ است که به نام فتوا تعبیر شد و حمایت و لبیک همه جانبه ی اقشار را در پی داشت و در ضمن آن کس که بجای توهین سه نقطه می گذارد این کار تو ایذاء مومن است در ضمن بنده به مقام حضرت آیت الله بهاء الدینی جسارت نکردم و معلوم است ساده زیستی و پاک زیستی ایشان بر همگان هویداست اینکه انسان های چاپلوس کذاب برای اهداف خود هر بزرگمرد و عالمی که از دنیا می رود را دروغ نسبت می دهند کار کثیفی است حالا من نمیدانم برای خودتان چه توجیهی دارید با اشاعه ی این دروغها و در آخر اینکه آنچه شما کرامت مینامید (خواب ها و خیال ها و دروغها ی نقل شده از افراد مجهول است) که بدرد منبر هایی میخورد که همه در آن منتظر داستان های خواب آورند و الا نقل سیره و اخلاق بزرگان کار نیکوئی است که مایه ی پند و عبرت آیندگان است شما حجیت خواب و خیالی را که اگر هم صادقه باشد بر خود شخص حجت است را با نقل به نقل ها و یک کلاغ چهل کلاغها به عنوان مساله ای مهم تر متن دین و هم تراز روایات می دانید این نقل قول های شما باعث شده مردم به روایت های قطعی ائمه ی اطهار علیه السلام نیز بی اعتماد شوند مثل همان قضیه که حضرت فاطمه سلام الله سراغ خسرو قمار باز را از اهل آن تکیه گرفت ... شما باعث نابودی دین هستید کسی که اصل و لب مطلب را نمی فهمد و دنبال حاشیه است و توهین با سه نقطه ارزش جواب ندارد این جواب هم برای تکمیل و رفع ابهام از متن اولیه بود یا علی
    • سید محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      هر زمان خود وکیل سید این حرف ها را نقل کرد قبول شما نیتتان تخریب سید سیستانی است تا به او نیز از این حرف های بی سند بچسبانید و در بین انظار تخریبش کنید شما را به مقدسات قسم این کار را با علماء و بزرگان دین نکنید این ها مقدس سازی های پوشالی است مراجع و علماء نیاز به داستان سرائی آقایان ندارند راست و دروغ را در هم نیامیزید تدلیس نکنید والسلام
    • على دانشيان IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      آقای سید محمد من حرف شما را می فهمم و قبول دارم، یک عده دنبال ایراد و خرده ی بنی اسرائیلی اند بجای اصل مطلب و با تفسیر ها ی غلط که از حرف شما ارائه می کنند می خواهند شما را ابطال کنند لکن انصافا متن کلامتان کمی مبهم بود و با این رفع ابهام بنده متوجه شدم. در ابتداء فکر کردم به مقام شامخ عبد و عارفی چون آیت الله بهاء الدینی خرده گرفتید ولی بعد درست کردید منظورتان را. این خرافات و دروغ هائی که به نام کرامت ولی با اهداف دنیائی به بزرگان نسبت می دهند در حقیقت در وهله ی اول سبب تخریب دین و تشیع و در مرحله ی بعد موجب تخریب چهره ی روحانیت می گردد. امام خوئی نیز تاکید داشتند که دشمنان و ایادیشان سعی دارند روحانیت را به هر نحوی تخریب کنند و وجهه ی جسمانی به آن ببخشند که امروزه شاهد نتیجه ی این اقدام آنان و تاثیرشان بر حوزات علمی هستیم. امید وارم موفق باشید.
    • احمد الخیطانی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      السلام عليكم و رحمة الله جناب آقا که میگوئی بيشگوئی یا بيشبینی آقا بهاء الدینی... بدان بيشگوئی عندالمسلمین حرام است و بر نمی آید الا از مسخر الجن و شما با این اکاذیب و التهم شأن آقای بهاء الدینی را که ما میشناسیم پائین نیاورد حرف هاى صد من يك غاز بقول خودتان نزنید نوری المالکی که تحت الحمایة ايران بود و محبوبتان بلائي در اين جند وقت نبود كه بر سر أهل سنت نياورد و و آنها ببين كه از نيروهاي تحت الحماية جه كشيده بودند كه دست بيعت با إرهابي هاي وهابي بلند كرد طرفي القضية إن كانتا ملحوظتان بس مقبول و السلام عليكم و رحمة الله
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      آقا سید محمد سلام علیکم و رحمة الله ، آن نقطه چین ها را بعد که دیدم تعجب کردم ، در هر حال بنده جدا از شما معذرت می خواهم ، قصد جسارت یا ایذاء به هیچ وجه نداشته و ندارم ، اعتقاد بنده این است که (همان طور که از قلم شما بر می آید ) قصد اصلاح دارید . عرض بنده آن است که همچنان که خرافه گویی بد است ، برای خرافه نامی هم نیازمند احتیاط و دلیل شرعی هستیم ، کسانی از آیت الله بهاء الدینی و به طور کلی از بسیاری از علما کراماتی نقل کرده و می کنند ، که اهل علم و تقوی هستند ، حتی اگر باور منقولات یا برخی از آنها هم برایمان دشوار یا مستبعد بنماید ، می توانیم متوقف بمانیم و تایید یا رد نکنیم ، اما رد کردن به صرف استبعاد روش مقرون به احتیاط به نظر نمی آید . وفقکم الله و إیای لمرضاته ، و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته .
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      آقای احمد الخیطانی سلام علیکم و رحمة الله ، دلیل انحصار سبب پیشگویی و پیشبینی در سحر را می فرمایید ؟ مثلا اگر پیش بینی و پیش گویی بر اساس قراین و شواهد قرآنی و روایی باشد ، اشکالی دارد ؟ یکی عالم وقتی شرایط جامعه یا فردی را می بیند ، قاعده ای را هم در روایات یا قرآن مشاهده کرده است ، و طبق آن به آینده اشاره می کند ، مرتکب گناهی شده ؟ نقل ان توسط دیگران عیبی دارد ؟ آری پیشگویی های تنجیمی و مانند آن وضعش معلوم ، اما مگر مسیر منحصر در آنهاست ؟ ایدکم الله تعالی و السلام علیکم و علی جمیع اخواننا المومنین و رحمة الله و برکاته .
  • بهشتی IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 2
    جانم فدای رهبر، وعلمای پاک، مخلصیم مرجع عالیقدر ثبت الله سیستانی عزیز. التماس دعا دارم
  • مجید US ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    دوستان وجود مقدس امام زمان برای این نیست که خوشحال بشیم روزتولدش تعطیله وتوی خیابونه چراغونی میشه وجشن میگیرن وشربت میدن ایشون از زمان غیبت تاظهورمبارکشون در آینده نزدیک به عنوان امام مسلمین پرچم ولایت وامامت امت رو به دوش دارن وکاملا یک امرطبیعه که برای امور به ایشون توسل بشه فرض بر اینکه این خاطره رو هرکسی باهر نیت وغرضی تعریف کنه ولی اصل قضیه که برای استعانت از امدادالهی متوسل به معصومین بشه کار بجا وپسندیده ای است وازاین دست موارد بسیاری در تاریخ وجود داره
  • حامد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    در طول تاریخ افراد بسیاری بوده اند که حضرت مهدی عج الله این افراد را مورد عنایت قرار داده اند لازم به ذکر است که خیلی از این افراد که با امام عصر در ارتباط بوده اند در قبال جامعه شیعه هیچ وظیفه اجتماعی ، سیاسی ، ... بر عهده نداشته اند . حالا به نظر بعضی از دوستان بزرگوار چطور می‌شود یک کشور شیعه که با توجه به احادیث معصومین علیهم السلام این قوم سلمان فارسی است که ادامه دهنده دین پیامبر خاتم است ، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این ولی خدا که رهبری این جامعه شیعی را بر عهده دارد به حال خود رها کند و یاری ندهد
  • فدایی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 5
    فدا آقا سید علی
  • مانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام علی من اتبع الهدی و علی من لا یتبع لاسلامُ
  • علی اصغرصرفی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بسم رب شهداوصدیقین سلام علیکم اللهم کل ولیک الجته بن الحسن السلام علیک یااهل بیت نبوه ع س ص اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم الهی آمین جانم فدایتان السلام علی یاامام مهدی عج الله تعالی فرجه شریف ع س ص اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم الهی آمین جانم فدایتان السلام علیک آل طاهاآل یاسین آل عباآل خاندان اهل بیت عصمت وطهارت خاتم النبی ص السلام علیک پنج تن خامس آل اباالسلام علیک خاندان پیامبررحمت مغفرت اهل آل قرآن کلام خدا پیامبرخاتم ص دوازده امام معصوم ع ائمه هدی س ص اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم الهی آمین جانم فدایتان من هم گناهکارروسیاه خجل شرمنده الهی العفوالهی العفوالهی العفوالهی العفوالهی العفومراهم قاطی سربازان امام آخرین ذریه پیامبروامامت ع س ص اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم الهی آمین جانم فدایتان قراردهیدخداالهی مرگم راشهادت قراردهدالهی آمین
  • اسماعیل IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    آقا چرا میگین جهاد؟بابا حکم دفاع بوده که واجب کفایی هست چرا اسمش رو جهاد میذارین؟ دفاع اجازه از امام علیه السلام نمیخات ولی جهاد در زمان غیبت بدون اذن امام جایز نیست.من نمیدونم چرا یه کم فقه نمیخونید؟بابا ایشون برای استعانت کمک وعنایت امام زمان به عراق توسل کرده نه اینکه توسل کردند وحضرت اجازه دادند که این کار انجام بشه.چرا درست واقعیت روبیان نمیکنید.اشتباه گفتین.چون دفاع واجب کفایی هست و اجازه از امام علیه السلام نمیخات
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      «وكيف كان فقد تلخص مما ذكرنا أن الجهاد على أقسام : أحدها أن يكون ابتداء من المسلمين للدعاء إلى الإسلام. وهذا هو المشروط بالشروط المزبورة. والذي وجوبه كفائي. والثاني أن يدهم المسلمين عدو من الكفار يخشى منه على البيضة. أو يريد الاستيلاء على بلادهم وأسرهم وسبيهم وأخذ أموالهم. وهذا واجب على الحر والعبد والذكر‌ والأنثى والسليم والمريض والأعمى والأعرج وغيرهم إن احتيج إليهم ، ولا يتوقف على حضور الإمام عليه‌السلام ولا إذنه ، ولا يختص بمن قصدوه من المسلمين ، بل يجب على من علم بالحال النهوض إذا لم يعلم قدرة المقصودين على المقاومة ، ويتأكد الوجوب على الأقربين فالأقربين ، الثالث أن يكون بين المشركين مقيما أو أسيرا أو بأمان ويغشاهم عدو ويخشى المسلم على نفسه فيدفع عن نفسه بحسب الإمكان ، وهذا غير مشروط بالشروط السابقة أيضا.» جواهر الکلام جلد ۲۱ صفحات ۱۸ و ۱۹ . در این جا صاحب جواهر پس از نقد نظر مرحوم محقق ، رسما دفاع را از اقسام جهاد ذکر کرده ، حتی جهاد شخصی فرد اسیر در بین کفار را نیز از اقسام جهاد و قسم سوم آن دانسته است .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      کجای نوشته فوق آمده است که حضرت اجازه دادند ؟ آقا جان ابتداء دقیق بخوانیم بعد به نقد بپردازیم . سلمکم الله و إیانا و جمیع المومنین .
  • زهرا سادات IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بسیار زیبا بود ممنون إن شاء الله امام زمان یاور همه ما باشد
  • ناشناس US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    یکم چشم باز کنید
  • احمد DE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    من نمیدانم این حرفها واقعیت دارد یا نه من فقط این را میدانم امروز من گشنه م
    • DK ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      خدا هدایت کند چه عالم چه غیر عالم
  • بابک GB ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من الان خیلی متحول شدم
  • سید آصف موسوی AF ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    لبیک یا امام مهدی
  • نگار DK ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    همه خوبند . احسنت به خوبی تان. فقط نمیدانم چرا این همه شیعه و علما و مجاهد در راه خدا هست ولی ۳۱۳ نفر ناقابل برای آمدن آقایم نیست . فقط خدا میداند که شیعه کیست و عالم کیست!!!! کاش لحظه ای به قول قرآن تفکر میکردید که چرا اثری از آقایمان نیست بعد از هزارو اندی سال ادعای شیعه بودن و عالم و و خوب بودن و دیدار با امام زمان داشتن و و و و.... کاش کمی به خودمان می آمدیم
    • أين عمار IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      بجای نظر دادن سوال کن یکی از شروط ظهور وجود 313 نفر است و شرائط دیگر هم باید باشد تا حضرت بیایند پس ی کم دقت خوبه که متوجه بشی سوالت انحرافیه.
    • احمد الخیطانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      ٣١٣ نفر علت تامه ى ظهور نيست و صاحب العصر عليه السلام منتظر ٣١٣ نفر نيستند بلكه منتظر أمر الهي و إنقطاع كامل مردم مي باشند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    هر دلی ظرفیتی داره و فهم و هضم بسیاری از وقایع و رویدادها برای همه میسر نیست بنابراین نباید به شخصی که میگوید درکش برای من سخت است یا قبول ندارم توهین شود/برای رسیدن به درجات معنوی بالاتر زحمت باید کشید و از بسیاری لذتهای دنیوی باید صرفنظر کرد و دل را از غیر خدا پاک نمود
  • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا نظراتتان محترم اما هیچ خبری از مردم محوری و طبقات ضعیف جامعه دارید
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      اولا خدامحوی درست است و‌ یکی از برکاتش توجه به آفریده های خداست ، ثانیا توجه ایران اسلامی تحت زعامت رهبری عزیز ، به اقشار مختلف در حوادث گوناگون از جمله همین کرونا ، تحسین و تعجب بین المللی را در پی داشته است ، اینجا در بستر فرهنگ دینی و در لبیک به ندای فرزند فاطمه سلام الله علیها ، بسیاری سر از پا نشناخته به یاری گرفتاران فراوانی شتافتند شکر الله مساعیهم . بر خلاف کشورهای مشتهر به پیشرفتگی ... خداوند همه مشاکل مومنان را به یسر مبدل فرماید إن شاء الله تعالی .
  • مجاهد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    در عنایات حضرت صاحب زمان امام مهدی (عج) شکی نیست ولی در کنارش درایت و تدبیر و هوش بی مثال حضرت آقا داعش و اربابش آمریکا رو زمین گیر کرده مجاهدت واستعمار ستیزی امام خامنه ای درتاریخ ثبت خواهد
  • ناشناس PT ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    کتاب "خاطرات مستر همفر" رو که تو سایت دفتر مقام رهبری هم بود؛ مدتها پیش خوندم ... ارتباط نمایندگان استعمار پیر/نو با هم کم نیست ... گرچه ی وقتایی نظراتشون تداخل پیدا میکند اما، همگی در یک سو قرار میگیرند ... و آن، کمک به تامین منافع استعمارگران پیر/نو در منطقه! حتی اگر شده در ظاهر مخالف استعمارگران رفتاری نشان بدهند و بخصوص شعارهایی هم سر بدهند! (مثلن، سیاستهای ضدامریکایی و اسراییلی مقام رهبری چقدر کمک کرده تا جیب دولت امریکا از قراردادهای نظامی-امنیتی با کشورای منطقه پرتر بشه؟ و اسراییل با کشورهای منطقه که سالها باهاش مشکل داشتند، رابطه قویتری بسازه؟ یا سکوت معنادار آیت الله سیستانی چقدر کمک به باقی ماندن نیروهای نظامی انگلیس در بصره کرده؟) داستان ارتباط با امام زمان غایب هم از اون دست مقولات برای اغوای افراد ساده دل و در عین حال معتقد هستش (مثلن چندسال پیش ادعای ارتباط با امام زمان و دستورگیری از ایشان توسط آقای احمدی نژاد گوش فلک را کر کرده بود و حتی حمایتهای معنوی آیت الله مصباح یزدی از ایشان در سخنرانیهای متعدد و آشکار هم در اینخصوص، بسیار موثر بوده، مثلن مخالف رییس جمهور مخالف خداست و ...) که دو سال پایانی ریاستش بخوبی نشان داد که در مقابل رهبری (که به اعتقاد بسیاری از همین افراد ساده دل و معتقد، نایب امام زمان و در ارتباط با ایشان هستند) ایستاد و قهر کرد و ... اما چه شد که اون احمدی نژاد و اون ادعاها و چاه جمکران و صندلی خالی امام زمانیش در هیئت دولت و به یکباره از چشمها افتاد!!؟؟ بیاییم خاطرات مستر همفر رو یکبار دیگه مرور کنیم و ببینیم عاقبت بخیر میشیم در این و اون دنیا یا نه! پ.ن) امیدوارم مدیریت سایت، این پست را حذف نکنه و شما خواننده محترم هم نظر مخالف خودت رو، بی هیچ فحاشیئی، تحلیل و رد کنی پیش از آنکه در جایگاه قضاوت بنشینی و اینجوری شاید من اگه دیدگاه انحرافی داشتم، هدایت شدم و متقاعد به نظر درست شما شدم! "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" "والعاقبه للمتقین"
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      بالاترین توهین ها کردن و توقع لطف داشتن درسته ؟ نمی دونم شیطون پدر جدی داشته باشه یا نه اما اگه داشته باشه معلوم نیست توی مخیله اون هم بتونه همچو توهمی خطور کنه !!! آخه شما یعنی تا این حد نابخردید که کسانی همچون رهبری بزرگوار و آیت الله سیستانی رو نمی شناسی ؟!!!!
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      انگلیس هماره به عنوان منشا اولیه استعمار مورد تصریح رهبری گرانقدر و قبل از آن امام عزیز رضوان الله تعالی علیه بوده است ، و مکرر برحذر داشته و داده اند ، این که سیاست ما در جایی یا جاهایی سوء استفاده دشمن را در پی داشته باشد ، یعنی هماهنگی ؟! یعنی عاملیت ؟!!!!!! ما لکم کیف تحکمون ؟ هماره و در طول تاریخ سوء استفاده وجود داشته ، دارد و خواهد داشت . روزی دست خداست از او بطلبیم ، الحمد للّٰه سال پر بارانی داشته ایم و إن شاء الله عنایت الهی هماره ادامه داشته باشد .
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      حمایت های معنوی آیت الله مصباح مقید به بقای آن فرد در صراط مستقیم بوده است ، و لذا بعد از اعوجاج ایشان هم حمایتش را برداشت
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      نیابت رهبری از امام زمان صلوات الله علیه و عجل فرجه ، بر مبنای نیابت عامه فقهای جامع الشرایط در عصر غیبت است ، و چیز جدیدی نیست که به ساده دلی و مانند آن بچسبانی
  • حقیقت خواه PT ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    کتاب "خاطرات مستر همفر" رو که تو سایت دفتر مقام رهبری هم بود؛ مدتها پیش خوندم ... ارتباط نمایندگان استعمار پیر/نو با هم کم نیست ... گرچه ی وقتایی نظراتشون تداخل پیدا میکند اما، همگی در یک سو قرار میگیرند ... و آن، کمک به تامین منافع استعمارگران پیر/نو در منطقه! حتی اگر شده در ظاهر مخالف استعمارگران رفتاری نشان بدهند و بخصوص شعارهایی هم سر بدهند! (مثلن، سیاستهای ضدامریکایی و اسراییلی مقام رهبری چقدر کمک کرده تا جیب دولت امریکا از قراردادهای نظامی-امنیتی با کشورای منطقه پرتر بشه؟ و اسراییل با کشورهای منطقه که سالها باهاش مشکل داشتند، رابطه قویتری بسازه؟ یا سکوت معنادار آیت الله سیستانی چقدر کمک به باقی ماندن نیروهای نظامی انگلیس در بصره کرده؟) داستان ارتباط با امام زمان غایب هم از اون دست مقولات برای اغوای افراد ساده دل و در عین حال معتقد هستش (مثلن چندسال پیش ادعای ارتباط با امام زمان و دستورگیری از ایشان توسط آقای احمدی نژاد گوش فلک را کر کرده بود و حتی حمایتهای معنوی آیت الله مصباح یزدی از ایشان در سخنرانیهای متعدد و آشکار هم در اینخصوص، بسیار موثر بوده، مثلن مخالف رییس جمهور مخالف خداست و ...) که دو سال پایانی ریاستش بخوبی نشان داد که در مقابل رهبری (که به اعتقاد بسیاری از همین افراد ساده دل و معتقد، نایب امام زمان و در ارتباط با ایشان هستند) ایستاد و قهر کرد و ... اما چه شد که اون احمدی نژاد و اون ادعاها و چاه جمکران و صندلی خالی امام زمانیش در هیئت دولت و به یکباره از چشمها افتاد!!؟؟ بیاییم خاطرات مستر همفر رو یکبار دیگه مرور کنیم و ببینیم عاقبت بخیر میشیم در این و اون دنیا یا نه! پ.ن) امیدوارم مدیریت سایت، این پست را حذف نکنه و شما خواننده محترم هم نظر مخالف خودت رو، بی هیچ فحاشیئی، تحلیل و رد کنی پیش از آنکه در جایگاه قضاوت بنشینی و اینجوری شاید من اگه دیدگاه انحرافی داشتم، هدایت شدم و متقاعد به نظر درست شما شدم! "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" "والعاقبه للمتقین"
  • سید علی میرغفوری IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام علیکم شما قطع داری که خاطرات مستر همفر کتاب معتبری باشه و همه چیزش واقعیت باشه آیا مطمئنی این کتاب رو خود مستر همفر نوشته یا لا اقل خاطراتش رو به کسی گفته باشه... اصلا وجود این شخص... در ضمن سکوت علماء دلیل نیست که اونها رو عوامل انگلیس بدونیم در برهه ای آقای خوئی سکوت مطلق داشتند در خفقانی که صدام ایجاد نمود ولی درانتفاضه ی شعبانیه نقش اساسی رهبری با ایشان بود سکوت ایشان دلیل نبود که سید خوئی با صدام و ظلم هایش موافق است آقای سیستانی زمان هجوم امریکا حکم جهاد و... با نیروهای بیگانه نداد و تا توانست سعی کرد بدور از خونریزی مساله ی عراق رو با قانون و سازمان ملل حل کند و مدام اصرار بر حق حاکمیت ملت عراق داشت. اینکه آقای سیستانی این مساله رو بدور از خون ریزی حل کرد که لا اقل عراق چندین دهه مانند افغانستان درگیر جنگ با نیروهای خارجی نباشد و مردم بسیاری مناطق حد اقل از شر نیروهای امریکائی در امان باشند اگر هم ببینید عراق وضع بهتری از افغانستان دارد چون نیروهای افراصپطی کمتری مقابل امریکا ایستادند تا بهانه به دست امریکا نیافتد و حضور دائم در عراق نداشته باشند همانطور که کره شمالی بهانه ی امریکا در شبه جزیره ی کره است طالبان بهانه ی آنها برای حضور در افغانستان است و اگر گروه هایی اینچنین به نام جهاد مقابل امریکا باشند در واقع هیچ ضرری به آمریکا نمی زنند بلکه سبب بهانه ی آنها برای حضور دائم و پررنگ می شوند. سکوت سید در مقابل آنها اگر آنچه میگوئید صحت داشته باشد حتما با تدبیر است و شما اگر خیلی دوست دارید سید را بشناسید نظر عموم ملت عراق را جویا شوید و ببینید همانچه شما میگوئید قبول دارند... مطابق با یک مستر همفر خیالی که معلوم نیست از سوی سرویس جاسوسی ترکیه تهیه شده یا جای دیگه نمیشه تحلیل ارائه داد خلاصه یک بعدی نگاه نکنید و مبناتون رو یک کتاب مجهول قرار ندید. یا علی برادر عزیز
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      مگر همین آمریکاییها خودشون اعتراف نکردند که داعش رو درست کردند ؟ مگر هنگام حمله داعش که حتی بغداد هم در مخاطره قرار گرفته بود ، آمریکا که داعشیها جلو چشمشون بودند کاری کردند ؟ اگر جنگنده های ایرانی به دستور رهبری اونها رو نمی کوبیدند ، وضعیت چگونه می شد ؟ با ترس و واهمه از آمریکا ، آنها از عراق بیرون می روند ؟ مقابل کفار حربی یک راه جواب می دهد و اون هم قاطعیت و هماهنگی با استفاده از تجربیات ایران اسلامی است .
  • سید سجاد US ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    ایا در افغانستان جهاد فرض است علیه طالبان که فعلا دعوای حکومت میکنن ؟ اگر در جبهه پنجشیر علیه طالبان جنگ کنیم کشته شویم شهید گفته میشویم ؟