یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
دهه کرامت

حوزه/ جشن دهه کرامت با مشارکت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان و دبیرستان دخترانه آسیه خوراسگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم فرح باقری در جشن دهه کرامت طلاب و دانش آموزان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان و دبیرستان دخترانه آسیه خوراسگان به بیان فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و گفت: حضرت معصومه (س) بانویی است که ۴۵ سال قبل از ولادتش، امام صادق (ع) به آمدن او بشارت داد و فرمود: قم پیکر مطهر او را در بر خواهد گرفت و حرم اهل بیت (ع) خواهد شد، جمله‌ای از پدر بزرگوار ایشان حضرت موسی بن جعفر(ع) درباره‌ی ایشان  آمده است که شبیه سخن پیامبر (ص) درباره‌ی حضرت زهرا (س) بود، حضرت فرمود: «فِداها أبوها؛ پدرش به فدایش باد. وقتی حجت خدا می‌گوید پدر به فدای چنین دختری، معلوم می‌شود خیلی خبر است.

وی با اشاره به اینکه  آن بانوی بزرگوار در رتبه علمی و مقامات دانش سرآمد اهل زمان خودش بود، افزود: احادیثی که از طریق ایشان به ما رسیده، همه حدیث ولایت و درباره‌ی فضائل امیرالمؤمنین (ع)، غدیر خم و فضیلت شیعه است، دقیقاً پرچمی را که مادرش حضرت زهرا (س) برافراشته بود، همان را این خانم به دست گرفته است. بانوی بزرگی که اولیاء خدا به ظرفیت عظیم شفاعت او تصریح کرده و گفته‌اند که حضرت فاطمه معصومه (س) این ظرفیت را دارد که به شفاعت او  شیعیان به بهشت بروند.

کارشناس مذهبی حوزه خواهران با اشاره به اهمیت و ضرورت خودشناسی، گفت:«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ عَلَیکمْ أَنفُسَکمْ»؛ ای کسانی که ایمان آورده ‏اید، به خودتان بپردازید. یعنی خود را در مراتب انسانی بشناسید و کشف کنید. خداوند تبارک و تعالی برای آفرینش شما سنگ تمام گذاشته و به خودش آفرین گفته است، این مطلب را نباید دست کم گرفت؛ پس خود را بشناسید.

وی با بیان اینکه  دختران باید موقعیت جوانی خود را  درک نموده و آن را از دست ندهند، ادامه داد: خودتان را با بهره‌تان از جوانی بشناسید، شما جوانید و ستاره‌ جوانی اکنون در آسمان زندگی شما طلوع کرده است، می‌خواهد به شما بگوید که شما بهره‌مند از فطرت پاک و به ملکوت نزدیک هستید، پس مراقب خود باشید؛ بهره‌مند از نشاط و طراوت جوانی هستید و ظرفیت علمی دارید و اکنون ذهن شما آماده‌ دریافت‌ها است. می‌خواهم بگویم سرمایه‌های یک جوان سرمایه‌های بزرگی است.

 باقری اظهار کرد: دختر مسلمان برکت خانواده، مدرسه، جامعه و آرمان‌های بزرگ اسلامی است. اگر اینطور شدید، هر قدر هم اطراف شما فساد زیاد شود، به شما ضرری وارد نمی‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha