چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
نشست اخلاقی فامنین

حوزه/امام جمعه فامنین، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: برای باور کردن علم انبیاء و ائمه (ع) باید قدرت بی نهایت پروردگار متعال را باور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدانی، حجت الاسلام رضا مصباح، امروز در نشست اخلاقی چهل حدیث امام خمینی (ره) که با حضور خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه شهرستان فامنین  برگزار شد، گفت: برای شناخت اهل بیت(ع)  و معجزات ایشان باید خدا را شناخت و به قدرت لایزال الهی پی برد.

وی با اشاره  به چند صفت خداوند، بیان کرد: انسانها به دو گروه مسلمان و مومن تقسیم می شوند و تفاوت این دو گروه در اقرار به شهادتین است. دو مقوله ی ایمان، یعنی "قبول کردن خداوند" و "خلوص در عمل" از مهمترین این تفاوت هاست.

امام جمعه فامنین ادامه داد:  کار خالصانه و نیت قلبی برای رضای خدا در اعمال هر فردی باید مد نظر باشد و معرفت داشته باشد بر اینکه خداوند دریای علم و رزق است و از  هر آنچه ببخشد کاسته نمی شود.

وی تصریح کرد: زیبایی کار بندگان آنجاست که عمل صالح را برای رسیدن به مقصود برای رضایت خداوند انجام دهند و سعی در شناخت خداوند متعال داشته باشند.

مصباح اذعان کرد: شناخت خدا باعث باور معجزات الهی خواهد بود و باور آیاتی که هر گونه شک و تردید را درباره علم انبیا و ائمه(ع) به روی انسان ها می بندد. عمل کردن حتی به اندازه ی دانه ریختن به یک پرنده باعث قبولی عمل و عاقبت بخیری می شود.

وی افزود: وقتی یقین به قدرت حق پیدا کردیم، پس باور خواهیم کرد که زمانی که امامی از دنیا برود و شهید شود،  امام بعدی در سن هفت سالگی  می تواند با همان شرایط خاص امامت طلوع کند.

امام جمعه فامنین با بیان فضایل امام جواد(ع)، عنوان کرد: اگر انسان خدا را بشناسد و درک کند، ارتباطش با خدا و اهل بیت(ع) قیمتی خواهد شد و به درجاتی می رسد که مثل علامه طباطبایی مشتاق مرگ و لحظه لقاء الله می شود.

وی در پایان بیان کرد: شما خواهران طلبه مقام امامت را بخوانید و بدانید این مقام چیست؟ بدانید جایگاه امام و آثار محبت به امام چه اثری در زندگی فردی و اجتماعی انسان خواهد داشت؟ خداوند ماه تابان و چراغ زندگی مانند امامان را در مسیر بندگی قرار داده تا از ظلمت و گمراهی دور شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha