یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
آزاده نیکپور

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد گفت: ماندگاری، تأثیرگذاری و فتح معنوی در حماسه کربلا نتیجه روحیه مقاومت و صبر امام و یارانش در آن شرایط سخت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم آزاده نیکپور در مراسم مجازی عزاداری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، در مدرسه علمیه الزهرا (س) یزد، صبر و امیدواری به زندگی را یکی از درس های عاشورا  عنوان کرد و گفت: مهارت تاب آوری (صبر) یعنی انسان در خود، ظرفیتی ایجاد کند که از مشکلات پایدار و ناپایدار عبور و با وجود آن ها، امیدوارانه هدف را دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه بدون صبر در کارها، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید، ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) در آغاز سفر، به دنبال انتخاب نیروهای مقاوم و صبور بود و شرط و شعار همراهی با خود را صبر و استقامت قرار داد، پس واضح است که برای موفقیت در یک مسیر، باید در پیوندهای اجتماعی دنبال همراهان شکیبا باشیم.

کارشناس مذهبی، مرزبندی شفاف در زندگی را از ویژگی های انسان های تاب آور (صبور) عنوان کرد و اظهار داشت: انسان های بزرگ همچون امام حسین (علیه السلام) با داشتن مرزبندی صحیح، در راه هدفِ والایشان، همه هستی خود را فدا می کنند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد با اشاره به کلام آن حضرت خطاب به خانواده و یاران و باتوجه به زمزمه های عرفانی اباعبدالله در واپسین لحظات زندگی، گفت: امام (علیه السلام) در آن شرایط سخت و سنگین نشان داد که باید در برابر تقدیرات الهی تسلیم باشیم.

وی، راز استقامت و پایداری امام تا آخرین لحظات را در ارتباط عمیق ایشان با خدا دانست که در کلام آن امام همام در شهادت کودک شش ماهه اش (هُوِّن عَلَیَّ ما نَزَّلَ بی اَنَّهُ بعَینِ الله) کاملاً مشهود است.

خانم نیکپور، بروز و ظهور به موقع عواطف انسانی و عدم سرکوب یا انکارآن را از ویژگی های دیگر انسان های تاب آور (صبور) ذکر کرد و با بیان برخی از عواطف انسانی حضرت اباعبدالله در نوازش و بوسیدن کودکان، وداع و دلداری عزیزان  ایشان را مصداق عینیِ این صفت خواند.

کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: عاشورا با همه پیام های زیبایش، جلوه ای از عمق حیات و جوهر زندگی است؛ عاشورا نشان داد که زندگی فقط نفس کشیدن و زنده ماندن نیست، بلکه باید با تحمل سختی ها، هدف عالی صبر، رضا و استقامت را جستجو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha