دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
محرم

حوزه/ استاد حوزه خواهران یزد در تبیین معنای "اباعبدالله" ایشان را در رساندن انسان ها به سعادت ابدی، پدر بندگان عالم دانست.

به گزارش خبر گزاری حوزه از یزد، خانم هاجر رفیعی در مراسم مجازی ماه محرم  مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، عاشورا  را رمز سعادت و بزرگترین افتخار انسان ها در نائل شدن به مقام بندگی عنوان کرد و اظهار داشت: آن قدر مقام بندگی والاست که در عبارت «اشهد ان محمداً عبده و رسوله»، مقام عبودیت پیامبر عظیم الشأن قبل از مقام رسالت بیان شده است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: نتیجه توسّلات و سوگواری ها را باید در میزان بندگی بررسی کرد به نحوی که هر چه بندگی انسان افزون‌تر شود، نشان دهنده ثمربخش بودن عزاداری هاست زیرا هدف از قیام حضرت امام حسین(علیه السّلام) احیای دین و نجات کل بشر از کجروی، انحراف و دور شدن از مسیر حق بوده است.

خانم رفیعی، علت لغزش کوفیان را پس از دعوت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) عدم درک مقام ولایت و نداشتن آمادگی برای پذیرش ولیّ زمان مطرح کرد و افزود: امام را نباید فقط برای رسیدگی به احوالات و امور شخصی طلب کرد، بلکه اطاعت محض از ایشان در همه جنبه های زندگی برای دستیابی به سعادت واقعی لازم و واجب است.

وی، سلطه ولایت شیطان را در لشکر دشمن، واضح برشمرد و گفت: هر یک از اصحاب و خاندان مولا قبل از نبرد با دشمن در رجز خوانی خود، بر ولایت امام حسین(علیه السلام) و انتصاب ایشان به خاندان نبوت تاکید می کردند، اما آن ناجوانمردان در برابر عطش، سختی، قتل و ... اندوهی به خود راه ندادند.

کارشناس مذهبی، احیای پیام عاشورا در زمان غیبت امام عصر(عج) برای بیدار کردن مردم و تبیین امر ولایت را لازم دانست و افزود: بیان غربت و ولایت امام زمان(عج) بر عهده تک تک شما منتظران است، همچنان که امام سجاد(ع)، حضرت مسلم(ع)، حضرت زینب کبری(س) در این امر ثابت قدم بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha