یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نشست

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مسئولیت را به شمشیر دو لبه تشبیه کرد و با اشاره به اینکه یکی توفیق دوام خدمت پیدا می‌کند، یکی پس از یک دوره می‌درخشد و بعد خاموش می‌شود، گفت: این خاموشی ها نتیجه ناسپاسی هاست «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ».

به گزارش خبرگزاری حوزه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در جمع مسؤولان حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به فرازی از دعای عرفه اباعبدالله الحسین(ع) «مَنْ کَانَتْ مَحَاسِنُهُ مَسَاوِیَ، فَکَیْفَ لا تَکُونُ مَسَاوِیهِ مَسَاوِیَ» گفت: اگر انسان در عمل و رفتار دقت کند و اهل مراقبت باشد و همچنین اگر مراقب دین باشد و آن را تکذیب نکند، خیلی از امور در زندگی اش اصلاح می شود.

وی با اشاره به اینکه انسان هر چه چشمش بازتر و در اعمالش دقیق تر شود به جایی می رسد که چیزی برای عرضه در محضر خدای متعال ندارد، خاطر نشان کرد:  بسیاری از اهل نماز و  متدینین به دلیل مراقبت نکردن از اعمال، اهل جهنم می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با استناد به سوره ماعون که صدر آن با  آیه «اریت الذی یکذب بالدین» شروع می شود عنوان کرد:  آثار همه اعمال انسان در این دنیا به خودش باز می گردد و مطابق با عمل انجام شده با انسان  رفتار می‌شود؛ سخت می‌گیرید به شما سخت میگیرند، بدبین باشید به شما بدبین می شوند، شرایط دیگران را درک نمی کنید، شرایط شما را درک نمی کنند، کار دیگران را آسان می کنید کار شما آسان می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: این آیه مفهوم اثرگذاری دارد کسی که روز جزا را تکذیب کند، خیلی از اموراتش خراب می‌شود، حتی در انسانی ترین امور،  «فذالک الذی  یدّع الیتیم»  بچه بی سرپرست را هم رها می کند و عاطفه اش اینقدر سنگ می شود ولو اینکه اهل نماز باشد. همانطور که در ادامه هم تصریح می فرمایند «فویل للمصلین» یعنی اصحاب نماز و اصحاب قبله، همین‌ها وقتی در زندگی خود روی  جزا حساب باز نکنند مراقب نباشند، نماز به تدریج به کنار می رود، ریا  در زندگی رونق می‌گیرد و کمترین بده بستان های عاطفی را هم ترک می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت:  به نظر می رسد، پس از گذراندن مسئله توحید باید بیشتر به مسئله جزا توجه کنیم و اینکه حساب و  کتابی هست.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه یکی توفیق دوام خدمت پیدا می‌کند، یکی پس از یک دوره می‌درخشد و بعد خاموش می‌شود، افزود: این خاموشی ها نتیجه ناسپاسی هاست  لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ .

 وی تاکید کرد: ما به عنوان خادمین حوزه علمیه از  فرصت ها و شرایطی که در اختیارمان هست باید کاملاً بهره برداری مفید کرده و باور کنیم که سربازان امام زمان(عج) را تربیت می کنیم، لذا اگر دل یکی از اینها از ما بشکند، دل امام زمان(عج) از ما می‌شکند و اگر برای یکی از آن ها پیچ بی خودی ایجاد کنیم، امام زمان(عج) در پیچ های تندی که در زندگی پیش می‌آید داعی ندارد که ما را دستگیری کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه حضرت ولی عصر(عج) ناظر کارهای ما هستند، اظهار کرد: مسئولیت ها شمشیر دو لبه است، اگر قدری غفلت کنیم بسیار برای خودمان آتش تهیه می کنیم، لذا همیشه این شمشیر دو لبه را در نظر بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران اصفهان، گزارش مسئولان حوزه استان را امیدبخش دانست.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام المسلمین غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایشان، گفت: حوزه خواهران اصفهان در زمینه ارتباط و تعامل با سایر نهادهای استان، در تصمیم گیری ها مشارکت نموده و ارتباط موثری بین حوزه خواهران و دیگر نهادها در استان برقرار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحیده IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    با سلام رسم تکریم ارباب رجوع در مدیریت استان از ابتدای تشکیل این سازمان وجود نداشته تا بخواهم بگویم منسوخه هست .متاسفم که نظارتی وجود ندارد ... مثل کسی می ماند که قاضی اعمال خودمان باشیم. آقای بهرامی هم شخص با اخلاق وخوشبرخوردی هست ولی متاسفانه نظارتی بر پرسنل خودشان ندارند ما با مدیر استان مشکلی نداریم ولی ... برخی از کارکنانش در سمتهایشان ذوب شدند ویادشون رفته که وظیفه شان خدمت به طلبه هست نه اینکه بگویند فقط ما ضابطه وقانون هستیم نه قوانین وآیین نامه ها ی مرکز و فراموش کردند وظیفه اینها مجری قوانین هستند نه واضع قانون ولی دریغ از این همه گفتن وگفتن گفتن به قول طلاب پیگیری این مسائل فایده ای ندارد جز ضرر روحی وجسمی که بخودمان وارد می کنیم روزی امام زمانمان ظهور خواهد کرد وعدالت را اجرا می کند وان وقت این افراد از خاسرین هستند به امید نزدیکی امام زمانمان ..یا الله یا الله یا الله جهان همانگونه که از طلم پرشده با ظهور ایشون مملو از عدالت بگردان