شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
سبحانی نیا افتتاحیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین در مدرسه سردارین گفت: طلاب باید از تهدید ویروس کرونا به نحو مطلوب استفاده کرده و آن را به فرصتی برای استفاده از روش‌های جدید تحصیل تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین در مدرسه سردارین، ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و شهدای ۱۷ شهریور، گفت: شهدا بر گردن ما حق حیات دارند، نه تنها حق حیات مادی بلکه حق حیات معنوی دارند چرا که زندگی دنیوی و زندگی معنوی و دینی خود را مدیون آنها هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: ما میراث‌دار خون شهدایی هستیم که رفتند و امروز ما توفیق ادامه راه ایشان را پیدا کردیم و با استعانت از نگاه شهدا در حمایت از دین الهی، امروز باید جهاد کنیم و این جهاد، جهاد همه جانبه است.

وی ادامه داد: امروز ما ادامه دهنده راه شهدا از صدر اسلام، روز عاشورا و شهدای انقلاب هستیم که ما را متوجه مسئولیت سنگینی می کند که بر عهده ما نهاده شده و از سویی با توجه به موج ضد اخلاق و فرهنگ که در جهان وجود دارد و از هیچ ابزاری برای مقابله با ارزش های اسلامی فروگذار نمی کند، مسئولیت ما را در پرداختن به سیره و آرمان شهدا سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید حرکت‌های مقدس و اصلاح‌گرایانه در جامعه داشته باشند و با این رویکرد ابتدا افق دید خود را گسترده کنند تا به نتایج بسیار مطلوب و درخشان در آینده تبلیغی برسند.

وی عنوان کرد: طلاب باید از تهدید ویروس کرونا به نحو مطلوب استفاده کرده و آن را به فرصتی برای استفاده از روش‌های جدید تحصیل تبدیل کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب باید با جریان‌های سوء استفاده گر  که در واقع دولت های مستکبر و اندیشه های الحادی هستند و نمونه آنها این است که گاهی به قرآن و گاهی به پیامبر اکرم(ص) توهین می کنند، مقابله کنند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها با استفاده ابزاری از ارزش‌های انسانی و شعارهای کلیدی برای رسیدن به اهداف نامشروع خود در تلاش هستند و رسیدن به هدف، استفاده از هر نوع وسیله را برای آنها توجیه می‌کند و برای آنها فقط و فقط منافع شخصی و گروهی مهم است و منافع الهی و اخروی جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: ما در یک دوران ناسالم به سر می‌بریم و باید نسبت به مسئولیت‌های خود اشراف و اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نمایندگی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین حرکت مضمحلانه توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) را محکوم و آرزو کرد که ای کاش روزی برسد که همگان بر این سخن امام حسین(ع) که می‌فرماید: «إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم؛ اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید، پس در دنیایتان آزاده باشید.» عمل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha