یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام خانبابایی

حوزه/ حجت الاسلام خانبابایی گفت: حال که شرایط موجود اجازه اقامه عزاداری به سبک سال های گذشته را نمی دهد و نمی توانیم محافل عزاداری را در مساجددایر کنیم، باید رسالت و وظیفه مان را به روش های دیگری انجام بدهیم.

حجت الاسلام محمد خانبابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این که تلاقی ایام عزای سرور زنان عالمیان حضرت صدیقه طاهره (س) با دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم و دانشمند هسته ای کشورمان شهید فخری زاده، در ایام کرونایی تکلیف شیفتگان و ولایتمداران را دو چندان می کند، اظهار داشت: حال که شرایط موجود اجازه اقامه عزاداری به سبک سال های گذشته را نمی دهد و نمی توانیم محافل عزاداری را در مساجد دایر کنیم، باید رسالت و وظیفه مان را به روش های دیگری انجام بدهیم.

وی به برنامه های بخش نازلوی آذربایجان غربی در ایام فاطمه و دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: با همکاری ادارات و نهادهای مختلف فضاسازی و آذین بندی سردرب ادارات ، کوچه ها، خیابانها، مساجد، حسینیه ها، پایگاههای بسیج ومنازل و... با پرچم های مشکی و معارف فاطمی و تصاویر و بنرهای حماسه ۹ دی و دهه بصیرت و عکس های مزین به تمثال سردار حاج قاسم عزیز و شهید فخری زاده در بخش نازلو صورت خواهد گرفت.

امام جمعه نازلو ادامه داد: با توجه به محدودیت ها کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسمات حضوری، جوانان خود را برای پرکردن فضای مجازی از معارف فاطمی و مطالب بصیرتی و تماثیل حاج قاسم و شهید فخری زاده آمده کرده اند.

وی، تلاش عملی همگانی برای تحقق شعار مواسات و همدلی مومنانه مقام معظم رهبری و تدارک بسته های معیشتی و توزیع احسان فاطمی به صورت غذای گرم و بسته بندی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی در بین نیازمندان و مردم را از دیگر برنامه های بخش نازلو عنوان کرد و افزود: در جلسه توجیهی که با دست اندکاران امر و ریش سفیدان روستاها و منطقه برگزار گردید، خیرین و مسئولین آمادگی خود را برای اجرای یک رزمایش مؤمنانه برای کمک به نیازمندان اعلام کردند.

حجت الاسلام خانبابایی، برگزاری مسابقات مختلف از قبیل دلنوشته و خاطره گویی، نقاشی و عکس و ... در فضای مجازی در این ایام را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در بخش نازلو عنوان کرد و بیان داشت: راه اندازی زیارت مجازی حضرت زهرا، حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده،  هماهنگی و توزیع نان بسته بندی شده به همت محسنین و خیرین در نانوایی های بخش در قالب پویش احسان فاطمی و حاج قاسم یاور محرومین، راه اندازی پویش ختم صلوات و قرآن برای حضرت زهرا سلام الله علیها و تعجیل فرج فرزندش و سلامتی رهبری و شادی روح امام و شهدای مدافع حرم، مدافع وطن و مدافعین سلامت از دیگر برنامه هایی است که در ایام فاطمیه و دهه بصیرت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha