سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران استکبارستیزی و استقلال‌طلبی را دو پیام محوری ۹ دی دانست و گفت: براندازی نرم توطئه مشترک سران فتنه و دشمنان نظام بود.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در ۴۲ سال گذشته فرازوفرودهای زیادی را داشته است، اظهار داشت: چه بسیار کسانی که از قطار انقلاب پیاده شدند و حتی اصل قطار انقلاب را انکار کردند، انقلابی که خودشان از بنیان‌گذاران آن بودند متأسفانه با بی‌شرمی تمام آن را وابسته به بیگانگان دانسته و از مدار انقلاب خارج شدند.

وی ادامه داد: در کنار این موارد رویش‌های بسیاری داشته است به‌طوری‌که نیروهای جوان با تفکرات برجسته پا به عرصه گذاشته و به حمایت از انقلاب اسلامی ایران اهتمام ورزیدند.

صادقی نسب تأکید کرد: در سال ۱۳۸۸ آن چیزی که از اسناد و شواهد می‌توان یافت این است که یک حرکت سازمان‌یافته‌ای از سوی دشمنان نظام برنامه‌ریزی شد چرا که هدفشان این بود که بتوانند انقلاب اسلامی ایران را متوقف کنند.

وی به همکاری عوامل داخلی با دشمنان نظام اشاره کرد و ابراز داشت: این برنامه‌ریزی‌ها نیازمند عوامل داخلی برای اجرا بود و قطعاً بدون کمک عوامل خودباخته نمی‌توانستند این توطئه خودشان را عملی کنند.

براندازی نرم توطئه‌ای بود که در سال ۸۸ برنامه‌ریزی شده بود

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که براندازی نرم توطئه‌ای بود که در سال ۸۸ برنامه‌ریزی شده بود، گفت: انتخابات سال ۸۸ برگزار شد و عده‌ای از مردم نسبت به نتایج اعتراض داشتند که این اعتراضات در راستای مردم‌سالاری دینی پذیرفته و از فرایندهای قانونی این شکایت‌ها پیگیری شد و در نهایت شورای نگهبان پس از بررسی کامل نتایج را تأیید کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در هر انتخاباتی یک طرف برنده است اما سران فتنه کاری به نتیجه انتخابات نداشتند بلکه علاقه‌ای فراوانی به برهم زدن کشور و بازی در نقشه دشمن را داشتند.

صادقی نسب ابراز داشت: متأسفانه با عدم تمکین از نتایج انتخابات و ملتهب کردن شرایط و تحت تأثیر قراردادن جوان‌هایی که صادقانه و با خلوص نیت گمان می‌کردند تخلفی رخ‌داده، بر دامنه و آتش فتنه دمیدند و هیزم آن را فراهم کردند.

وی با بیان این‌که سران فتنه عده‌ای زیادی را فریب دادند، افزود: نتیجه این توطئه و فتنه‌انگیزی‌ها غارت اموال عمومی، تخریب اماکن عمومی و.. بود و متاسفانه نیروهای سازمان‌یافته سرویس‌های جاسوسی بیگانه از این آب گل‌آلود ماهی گرفتند و دست به اقدامات خرابکارانه در کشور زدند.

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که مسئولیت مستقیم این اقدامات با سران فتنه است و نباید در این زمینه ذره‌ای کوتاه آمد، تصریح کرد: اگر این سران فتنه مردم را آرام می‌کردند و واقعیت ماجرا را می‌گفتند قطعاً این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی با انتقاد از سران فتنه بیان داشت: حتی فتنه گران حرمت اباعبدالله حسین (ع) را هم نگه نداشتند که خود این گواه دیگری بود که این افراد به دنبال براندازی نظام و ارزش‌های انقلاب بودند.

صادقی نسب تصریح کرد: مردم به‌خوبی فهمیدند که نوک پیکان و حملات این افراد عقاید و دیدگاه‌های مذهبی مردم را نشانه رفته است و این باعث شد که مردم در ۹ دی‌ماه در خروشی بی‌نظیر حضور واقعی و انزجار خودشان را از این هنجارشکنی‌ها به جهانیان نشان بدهند.

وی حماسه ۹ دی را موردتوجه قرارداد و گفت: جمعیت میلیونی که در سراسر کشور در ۹  دی‌ماه ۸۸ در خیابان‌ها حضور پیدا کردند، جمعیت با بصیرتی بودند که سران فتنه آن بصیرت را نداشتند.

صادقی نسب افزود: ملت ایران با باورهای دینی استوار و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی آمدند و به استکبار و به کسانی که قصد داشتند این کشور را از بین ببرند نشان دادند که پای انقلاب و مردم‌سالاری دینی خودشان ایستاده‌اند و نشان دادند که به‌هیچ‌عنوان حاضر نخواهند شد که با نظام بردگی پیش از انقلاب جایگزین کنند.

وی بیان داشت:  ۹ دی‌ماه در یک روز خلاصه نمی‌شود چرا که ۹ دی فرهنگ استکبارستیزی، استقلال‌طلبی، مبارزه با سلطه گران و بدخواهان این نظام است .

استاد دانشگاه تهران افزود: فرهنگ ایجاد یاس و ناامیدی در کسانی که پس از گذشت ۴۲ سال از نیت‌های شوم خودشان دست برنمی‌دارند و با تمام وجود خودشان تلاش کرده‌اند که به‌نظام ضربه بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha