چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 936499
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
آیت الله مصباح

حوزه/ برای آیت الله مصباح یزدی نظام اسلامی همه چیز بود و هر لحظه آماده جانفشانی در راه استمرار نظام الهی بود.

خبرگزاری حوزه/ حضرت آیت الله مصباح یزدی از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی تا لحظه وفات لحظه ای از دفاع از ولایت دست نکشید، مصباح انقلاب در طول عمر پر برکت خود شاگردان فراوانی را تربیت کرد و آثار ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. آرای فقهی خود را همواره با صراحت و شجاعت هر چه تمام تر اعلام می کرد و هرگز از بیان سخن حق بیم به دل راه نمی داد.

ایشان قویاً معتقد بود که بایستی در نجات گمراهان و گرفتاران در دام فتنه ها تلاش کرد و آنان را هدایت کرد، بارها این بیت را در همین رابطه می خواند که: “وگر بینم که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینم گناه است.”

در عین حال مبارزه با آتش افروزان و فتنه برانگیزان علیه نظام اسلامی را وظیفه مومنان می دانست. برای ایشان نظام اسلامی همه چیز بود و هر لحظه آماده جانفشانی در راه استمرار نظام الهی بود.

در دفاع از رهبری معظم انقلاب و اصل ولایت فقیه آنچنان بی پروا بود که همواره آماج تهمت ها و طعنه های سخیفانه ضد انقلاب و دشمان دین خدا بود اما مصداق این آیه شریفه قرآن کریم وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُکَ إِلاَّ بِاللَّهِ وَ لا تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لا تَکُ فی‏ ضَیْقٍ مِمَّا یَمْکُرُونَ در مواجهه با آنان صبور بود و محزون نمی گشت.

ایشان به بیانیه گام دوم انقلاب عمیقاً باور داشتند و عمل به آنرا علاج مشکلات امروز کشور می دانستند؛ “برخی مسئولین ما به آفتی مبتلا شده‌اند که راه علاجش این است که جوان‌ترها بیایند و مسئولیت را بپذیرند. مسئولین معصوم که نیستند، معرفت و تقوا هم مراتب مختلف دارد. کسانی با اصل اسلام موافق بودند، اما دلشان می‌خواست که وقتی مدتی زندان رفتند، شکنجه شدند و سختی دیدند، بعد بنشینند جای شاه و والاحضرت‌ها. تا حالا آن‌ها حکومت کردند، حالا نوبت ماست. ما از آن‌ها چه کم داریم؟! اگر نشد، آن وقت گله‌مند می‌شوند و سعی می‌کنند این پُستی را که به دست آورده‌اند از دستشان نرود. باید نیروهای جوانی بیایند که این دلبستگی‌ها به دنیا درشان کم است و بیشتر قابلیت تربیت دارند. ارزش‌های انقلابی برایشان مطرح است و حاضرند فداکاری کنند و به شهادت برسند. دعا می‌کنند بگویید ما ان‌شاءاللّه شهید بشویم.”

دکتر شاهین صادقی نسب- استاد دانشگاه تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha