چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: برای یکپارچه‌سازی مؤسسات خیریه باید قرارگاه واحدی تشکیل داده شود تا همه مؤسسات خیریه در ذیل آن فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در نشست هم‌افزایی مؤسسات خیریه ضمن تبریک ایام ماه شریف رجب اظهار داشت: در بحث مؤسسات خیریه تا زمانی که قرارگاه واحدی تشکیل نشود نمی‌توان خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشیم؛ ازاین‌رو جلوگیری کردن از موازی کاری از دغدغه‌های بنده بوده و باید از جزیره‌ای کار کردن خودداری کرد.

وی افزود: برای یکپارچه‌سازی مؤسسات خیریه باید قرارگاه واحدی تشکیل داده شود و مابقی نیز در ذیل آن فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: اگر بخواهیم نیاز نیازمندان پاسخ داده شود باید شبکه واحد راه‌اندازی و ساماندهی لازم صورت گیرد. همچنین باید تلاش شود تا توانمندسازی اتفاق بیافتد و توانی در خانواده‌ها ایجاد و به خودکفایی و درآمد برسند.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه مدنظر باید نمایندگانی از برخی مؤسسات خیریه حضورداشته باشند و مسائل به‌صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرند؛ همچنین این کمیته باید دبیرخانه و دبیر داشته باشد و کارها نیز پیگیری شوند و هرکجا نیاز است نیز به سهم خود پیگیری و ورود خواهم کرد.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به این‌که برای آغاز بکار کارگروه از خیرین و مؤسسات موفق شروع و در ادامه دیگر مؤسسات ورود پیدا کنند ابراز داشت: برای کمک به نیازمندان تا جامعه آماری شکل نگیرد نمی‌توان موفق بود و اگر خانواده‌ای فقیر و نیازمند است باید مساعدت و همکاری صورت گیرد همچنین اگر بناست خدمتی را به یک خانواده داشته باشیم، نیاز فرهنگی آن را هم باید لحاظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در پایان با تأکید بر این‌که در کمک به نیازمندان باید شأن خانواده‌ها لحاظ شود گفت: در کمک به نیازمندان باید شأن خانواده‌ها لحاظ شود همچنین اولویت‌بندی در خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت است‌ و در این مسیر از تجربه‌های مؤسسات خیریه موفق استفاده شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha