شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئيس المجلس الإسلامي الشيعي الأعلى الإمام الشيخ عبد الأمير قبلان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سفر تاریخی پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان به عراق استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سفر تاریخی پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان به عراق استقبال کرد.

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی به وجود آوردنده سبک زندگی در مقابله با صهیونیسم و تکفیر است

وی بر اهمیت دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سید علی سیستانی تأکید کرد و گفت: این دیدار بر اصول مشارکت، همکاری و پذیرش میان پیروان این دو دین آسمانی تأکید می کند و یک شیوه زندگی مشترک همراه با مدارا و صلح را در مقابله با صهیونیسم و تکفیر به وجود می آورد که صلح مورد نظر ملت ها را تحقق می بخشد و حقوق و کرامت آنان را حفظ کرده و موجب یاری ملت مظلوم فلسطین می شود.

دیدار پاپ با رهبران دینی و سیاسی منجر به تعمیق همکاری و تقویت گفت‌وگو شود

رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان ابراز امیدواری کرد که دیدار های پاپ فرانسیس با رهبران دینی و سیاسی منجر به نتایج ملموسی در جهت تعمیق همکاری و تقویت گفتگو و فعالسازی ارزش های مشترک میان اسلام و مسیحیت شود و موجب بنیانگذاری پروژه ای در مقابله با افراطی گری، تروریسم و اسلام هراسی شود.

مرجعیت دینی تمامی شهروندان عراقی را فرزندان خود می داند

آیت الله قبلان با بیان اینکه ما خواهان عراقی متحد تحت حمایت مرجعیت دینی هستیم که توصیه های آن ضامن حفظ زندگی مشترک میان اقشار مختلف عراق است، افزود: مرجعیت دینی تمامی شهروندان عراقی را فرزندان خود می داند و برای تحکیم برادری و مشارکت انسانی و ملّی تلاش می کند.

 وی در پایان گفت: سفر پاپ فرانسیس در سایه شیوع ویروس کرونا و تلاش های تروریسم تکفیری برای بر هم زدن امنیت و استقرار عراق، بیانگر امیدواری پاپ به آینده عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha