جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبودی

حوزه/ قاسم العبودی گفت: مرد محبت و صلح با مرجعیت عالیقدر نجف اشرف دیدار می کند و این شرف و افتخار بزرگی برای اوست و به سرزمین پاک پیامبران متبرک می شود .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان در حالی به عنوان "زائر صلح" به  کشور عراق سفر می کند که این کشور با بحران های اقتصادی و امنیتی و حضور اشغالگران آمریکایی و دخالت بیگانگان غربی دست و پنجه نرم می کند. پیش از سفر پاپ به عراق پایگاه خبری واتیکان در بیانیه ای با اشاره به اینکه پاپ فرانسیس برای یاری اقلیت هایی که در معرض مشکلات و کشتار از سوی گروهک های تروریستی قرار گرفتند به عراق سفر می کند، تأکید کرد: اقلیت های مسیحی و ایزدی به ویژه ساکنان نینوا و موصل و شهر های پیرامون در پی اعمال تروریستی داعش مجبور به آوارگی و رها کردن  خانه خود شدند.

در این بیانیه آمده است: پاپ می خواهد از اوضاع آوارگان موصل بازدید کند و با سفر به شهر اربیل که بسیاری از آوارگان موصل و نینوا در آنجا ساکن هستند، آنان را به پایداری در سرزمین اجدادی خود تشویق کند. پاپ همچنین به موصل و قرقوش سفر خواهد کرد تا آنان را به بازگشت به سرزمین اجدادی خود تشویق کند.

  در این میان برخی کارشناسان نظر مثبتی به سفر پاپ فرانسیس به عراق ندارند و این سفر را دارای اهداف پشت پرده می دانند.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با "قاسم سلمان العبودی" به گفت و گو پرداخته است.

قاسم سلمان العبودی با اشاره به اهداف پیدا و پنهان سفر پاپ به عراق در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: دیدار پاپ ، بر اساس آن چه خودش اعلام کرده با هدف زیارت سرزمین پیامبران ، زادگاه پیامبر ماحضرت ابراهیم ،  و خاندان او ، انجام می شود.

اهداف سفر پاپ از سفر به عراق و دیدار با مرجعیت نجف

وی ادامه داد: اما مشخصا چرا در این زمان این ملاقات انجام می شود؟ توجه داشته باشید که پاپ پیشین نیز تصمیم داشت؛ درزمان صدام مستبد در سال ۲۰۰۰ به عراق بیاید. در آن زمان، وضعیت امنیتی بهتر از زمان حال بود. اما پیش از سفرش ، او به پاپ ژان پل دوم، پاپ سابق به خاطر عدم توجهش به مسیحیان عراق اشاره کرده بود و شاید جان پل دوم را در این زمینه مقصر می دانست و به نوعی به دنبال کاهش قداست او بوده است.

کارشناس عراقی تصریح کرد: اما آنچه امروز برای ما مهم است.به نظر ما این دیدار دو بخش دارد؛ یک بخش علنی و یک بخش غیر علنی. بخش اول آشکار است و آن امضای طرحی است که ظاهری مذهبی ، دارد و به آن طرح "ابراهیم" گفته می شود که مربوط به تلاقی سه دین آسمانی  اسلام ، یهودیت و مسیحیت است و ظاهر آن صلح و زندگی مسالمت آمیز با یکدیگر، و ذوب شدن سه دین در دین حضرت ابراهیم (صلی الله علیه وآله) است.

وی افزود:  این ما را به این باور می رساند که این طرح برای اشغال گران صهیونیست نوعی آزادی عمل و مشروعیت بیشتری خواهد بخشید که سرزمین مقدس ، با توجه به اینکه آیین یهود مقدم بر آیین های مسیحی و اسلامی بوده ، از آن یهودیان است و  بنابراین به یهودیان حق دینی می دهد و از این طریق به اشغالگری از طریق طرح ابراهیم مشروعیت می بخشد.

العبودی خاطر نشان کرد: لایه دیگر این طرح  سند سازی برای صلح بین ادیان خلاصه می شود و به نظر من تلاش برای عادی سازی عراق با توافق نامه صلح با رژیم صهیونیستی است؛ چیزی که به دروغ ادعای دیانت یهود را دارد و آنچه بر آن صحه می گذارد این است که سفر پاپ در چارچوب توطئه بین المللی و  باج خواهی از ملت عراق و سوق دادن آنها به سمت عادی سازی با رژیم غاصب است که ملت عراق با آن مخالف است.

موضع قاطع آیت الله سیستانی در مخالفت با عادی سازی با رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به دیدار پاپ با آیت الله سیستانی گفت: اما دیدار با جناب آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شامل بخش دوم است؛ که مهمترین رکن شیعه جناب آیت الله سیستانی مخالفت قاطعی با عادی سازی با  رژیم اشغالگر صهیونیستی  دارند، لذا پیش بینی می کنیم اگر دیداری با پاپ داشته باشند، پیش نویسی را آیت الله سیستانی در این خصوص مطرح می کنند.

وی ادامه داد: با این احتمال که پاپ مقدس مردی اهل محبت و صلح است، آنچنان که ادعا می شود و به کشوری می آید که نام صلح را به یدک می کشد؛ چرا که این کشور در معرض اشغال قبیح اشغالگران آمریکایی قرار دارد،  که اکثرشان به دین مسیح پسر مریم علیها السلام هستند. انتظار می رود که اشاره ساده ای هم به محاصره ظالمانه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و هم پیمانانش در منطقه داشته باشد.

العبودی گفت: من فکر می کنم این عادلانه است که مرد صلح و دوستی مردم فلسطینی را که تحت اشغال ظالمانه گله های صهیونیستی قرار دارند ، به یاد بیاورد ، که حتی کلیساهای آنها  در بیت لحم آسیب دیدند. انتظار می رود که اشاره ای کند به مردان مقاومتی که زندگیشان در حمله هوایی نیروهای اشغالگر آمریکا از دست دادند و آن قهرمانانی که زندگی دوباره به مسیحی ها قبل از مسلمانان دادند، زمانی که آنها گروه های تروریستی داعش را دفع کردند و مناطق مسلمان و مسیحی را به طور یکسان آزاد کردند. بهتر بود که ملت عزیز یمن را که خونش توسط نیروهای مسلح آمریکایی و غرب ریخته شد یاد آوری می کرد.

وی در پایان گفت: مرد محبت، دوستی و صلح  با مرجعیت عالیقدر نجف اشرف دیدار می کند و این شرف و افتخار بزرگی برای اوست و به سرزمین پاک پیامبران متبرک می شود. به نظر من بایستی از این دیدار برای بیان ظلم هایی که علیه  ملت عراق به دست جباران و گردنکشان غربی  که بر اساس ادعایشان مسیحی هستند، استفاده شود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha