دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حسابرسی‌های مالیاتی خیریه‌های اسلامی در کانادا، پوششی برای سوءظن مغرضانه

حوزه/ گزارش جدیدی تحت عنوان «سوءظن لایه‌ای» منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه حسابرسی‌های مالیاتی «تصادفی» از مراکز خیریه اسلامی، به پوششی برای سوءظن‌های مغرضانه و برچسب تروریسم زدن به سازمان‌های اسلامی تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که حسابرسی‌های مالیاتی «تصادفی» از خیریه‌های اسلامی در کانادا، در حقیقت پوششی برای سوءظن‌های مغرضانه برای چسباندن سازمان‌های اسلامی به تروریسم هستند.

گزارش جدیدی تحت عنوان «سوءظن لایه‌ای» که روز دوشنبه منتشر شد ، سه سازمان را که وضعیت خیریه خود را از دست داده‌اند مورد ارزیابی قرار داده است. این سه سازمان که شامل مرکز اسلامی اتاوا، مسجد جامع السلام و مجمع اسلامی شیعیان کانادا و عرفان کانادا می‌شوند، به دلیل دو سیاست اساسی از جمله تأمین مالی تروریسم و ​​ افراط‌گرایی متهم شده‌اند.

در حقیقت این گزارش‌ها مسلمانان را افراد خارجی و تهدید بالقوه در نظر گرفته‌اند حسابرسی مالیاتی با تعصبات ضمنی همراه است.

انور ایمون؛ استاد حقوق دانشگاه تورنتو و مدیر انستیتوی مطالعات اسلامی آن، و نادیا حسن، مدیر عامل شورای ملی مسلمانان کانادا دو نویسنده این گزارش دریافتند که از حسابرسی‌های مالیاتی اغلب به عنوان پوششی برای تعصبات ساختاری سوءاستفاده می‌شود.

نویسندگان گزارش اظهار داشته‌اند که این سیاست‌ها در سایه یک حسابرسی معمولی عمل می‌کنند و نگرانی‌هایی را درباره انصاف ، شفافیت و پاسخگویی ایجاد می‌کنند.

حسن گفت: به سازمان‌ها اغلب گفته می‌شد که این یک ممیزی تصادفی است اما سال‌ها بود که ما انواع نارضایتی‌ها را درباره نوع اطلاعاتی که حسابرسان می‌پرسیدند داشتیم اما نمی‌توانستیم به طور دقیق بفهمیم جریان چیست!

هنگامی که مرکز اسلامی اتاوا و مسجد جامع السلام وضعیت خیریه خود را در سال ۲۰۱۸ لغو شده مشاهده کردند، به آنها گفته شد که میزبانی چهار سخنران که قبلاً از نظراتی مشکوک به ترویج به اصطلاح «نفرت و عدم مدارای مذهبی» بوده‌اند، دلیل این کار بوده است.

هیچ گزارشی در مورد آنچه در مسجد گفته شده وجود نداشت ، که دولت آن را نقض قانون مالیات بر درآمد بداند. اداره خیریه، یک آژانس فدرال که در آژانس درآمد کانادا مستقر است و بر رعایت قوانین مالیات بر درآمد نظارت می کند، نوشت: فقط این احتمال وجود دارد که نظراتی که سخنرانان بیان کرده باشند نگران کننده بوده. ترس از این بوده که این مرکز بتواند به محلی برای ترویج افراط‌گرایی تبدیل شود!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha