پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر گفت: ریشه فکری جنبش شهید صدر، ایمان به مشروعیت جنبش تغییر بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در نشستی که با حضور مبلغان و به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: ریشه فکری جنبش شهید صدر، ایمان به مشروعیت جنبش تغییر بود.

وی با بیان اینکه امروز ما در مرحله بهره مندی از نتایج جنبش شهید صدر به سر می بریم، افزود: ریشه این جنبش، ایمان به تغییر، اصلاح و تحقق مصلحت عالی اسلام بود.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه موج تشیع با قدرت در منطقه و جهان در حال حرکت است و به همین دلیل عراق را مورد هدف قرار می دهند، بیان داشت: تیری که علیه ما هدف گرفته شده، علیه تقلید، مرجعیت، حوزه، دین و ملت عراق و سوء استفاده از فساد دولتی و مسئله جدایی دین و سیاست است.

حجت الاسلام و المسلمین سید قبانچی در پاسخ به اتهام حوزه علمیه به عقب ماندگی، سستی  و رفاه طلبی، گفت: طلاب حوزه جزء فقیرترین مردم هستند و حوزه در مرحله سرکوب (صدام) نتوانست حرکت کند، امّا امروز با قدرت حاضر و زنده است و تجربه ایران نشان داد که حوزه عقب مانده نیست.

وی با اشاره به اینکه رسانه های اموی و بعثی به دنبال متهم کردن و ضربه زدن به شیعه و ترویح عدم توانایی آن در حکومت داری هستند، تأکید کرد: تجربه سیاسی امام خمینی نشان داد که شیعه می تواند یک الگوی شایسته ای از حکومت داری را ارائه دهد.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخشی از سخنان خود به حل مشکلات اجتماعی از طریق فعالیت های تبلیغی اشاره کرد و آن ها را تربیت نفس، حضور در میدان و قدرت جذب برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha